ADSL modem doet vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Ik ben sinds een paar weken de gelukkige bezitter van adsl :9~ :9~ :9~ . Alles werkt perfect ik haal soms zelfs 600 kb/s en dat is natuurlijk leuk als je hier voor niet eens idsn had. Maar ik merkte iets vreemds want sinds ik zit ADSL heb is mijn }:O output met +/- 15% gestegen. Dit terwijl ik dus helemaal nix veranderd heb aan mijn systeem.

Ik heb zelfs niet eens de nieuwste client draaien en met mijn benchmark is ook niks mis. Dus mijn vraag is hebben meer mensen dit dat je ADSL modem je CPU effectiever laat werken?

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

/ offtopic
Wat voor abonnement heb je dan?? standaard is toch 512kBIT verbinding, dus zon beetje 128kbyte/s
/off topic

van koetje weet ik niet |:(

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Sindsdien gestopt met modemen? Misschien dat het eerder met zoiets te maken heeft 8-)

• Frostie
Ik heb momenteel een test abo van de UT en die is 8mbit down en 2 mbit up :9 :9 :9

Tot nu toe dus nog gratis maar binnenkort 79 piek per maand :(

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 17:53 schreef Frostie het volgende:
Ik heb zelfs niet eens de nieuwste client draaien en met mijn benchmark is ook niks mis. Dus mijn vraag is hebben meer mensen dit dat je ADSL modem je CPU effectiever laat werken?

Frostie
Ik heb zoiets met de kernel 2.1.7 meegemaakt, welke gebruik jij of bel je in met NT?

rm

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 17:56 schreef Thijs_w het volgende:
Sindsdien gestopt met modemen? Misschien dat het eerder met zoiets te maken heeft 8-)
Hmm ja maar met modem zat ik minder online natuurlijk en zeker niet 15% van de dag. Dus dat lijkt me sterk en mijn pc staat nu gemiddeld per dag ook langer uit ook nog volgens mij (maar dat kan ik niet zo goed bij houden).

Frostie

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 17:58 schreef RecessMetro het volgende:

[..]
Ik heb zoiets met de kernel 2.1.7 meegemaakt, welke gebruik jij of bel je in met NT?
Ik gebruik momenteel 2.2.19 en dat bevalt uitstekend. Eerst had ik Corel Linux maar dat was niet 733+ genoeg.

Frostie

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 17:55 schreef killerbolt het volgende:
/ offtopic
Wat voor abonnement heb je dan?? standaard is toch 512kBIT verbinding, dus zon beetje 128kbyte/s
/off topic

volgens mij is het die dsl mobo accellerator waar ze 't op AT phorum over hebben. kennelijk lukt het ook zonder want bij mij nam de doorvoer een tijdje exponentieel toe (kernel 2.1.17 met die patch).

Helaas heb ik die bak niet meer (vriendin is er vandoor;....... :(

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 18:03 schreef RecessMetro het volgende:

[..]

volgens mij is het die dsl mobo accellerator waar ze 't op AT phorum over hebben. kennelijk lukt het ook zonder want bij mij nam de doorvoer een tijdje exponentieel toe (kernel 2.1.17 met die patch).

Helaas heb ik die bak niet meer (vriendin is er vandoor;....... :(
Je vriendin die je pc meeneemt? Slechte inboedelverdeling noem ik dat :7

Maar euh heeft een standaard pentium III moederbord zo'n accelerator of moet je die er zelf op lassen?

Frostie

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 18:08 schreef Frostie het volgende:

[..]

Je vriendin die je pc meeneemt? Slechte inboedelverdeling noem ik dat :7

Maar euh heeft een standaard pentium III moederbord zo'n accelerator of moet je die er zelf op lassen?

Frostie
Ik las iets over een een kleine modificatie aan het io2 systeem (de bekende pin 316 lus voor P3 ) daarnaast zul je een kernel module moeten laden om die registerset te kunnen gebruiken (niet softcore updates voor DDR).

En het is jou kennelijk gelukt zonder modificatie.. er zit dus iets in jouw kernel waardoor het koetje zonder die aanpassing sneller loopt. nice... kun je mij een kernelconfig en de specs mailen : codar524@hotmail.com

over mn ex vriendin.. ja dat sucked enorm... zelfs mn koelkast en expressomachine heeft ze meegenomen.. fixe ruzie gehad vandaar... :(

t koetje zal er nog wel op draaien hahahaha

rm

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Wat voor geheugen heb je er in zitten ?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 18:23 schreef NightBird het volgende:
Ze heeft korte en lange termijn DDR .. al is het korte termijn lichtelijk aangetast door overmatig drankmisbruik..

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 17:56 schreef Thijs_w het volgende:
raar ICQ nummer heb jij

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Op donderdag 14 juni 2001 18:25 schreef RecessMetro het volgende:

[..]

Ze heeft korte en lange termijn DDR .. al is het korte termijn lichtelijk aangetast door overmatig drankmisbruik..
Ik had het tegen die ene gast met ADSL probz de topicstarter ik kom effe niet op zn naam maar goed die dus

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 18:28 schreef NightBird het volgende:

[..]

Ik had het tegen die ene gast met ADSL probz de topicstarter ik kom effe niet op zn naam maar goed die dus
Excuses voor de intrusion maar het lijkt me eerder een aangename feature, die koe-versneller ZONDER mobo-modificatie.

rm

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op donderdag 14 juni 2001 17:58 schreef Frostie het volgende:
Ik heb momenteel een test abo van de UT en die is 8mbit down en 2 mbit up :9 :9 :9

Wat bedoel je? 8/2 abbo voor 79 piek!!! Waar? Welks? Hoe en Wat?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 18:23 schreef NightBird het volgende:
768 MB PC133 SDRam (je kan per slot van rekening nooit genoeg hebben).

Frostie

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 18:32 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Wat bedoel je? 8/2 abbo voor 79 piek!!! Waar? Welks? Hoe en Wat?
Euh dat is via Eager Telecom volgens mij en het is dus van de Universiteit Twente in kader van het Gigaport project.

Frostie

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 17:55 schreef killerbolt het volgende:
/ offtopic
/off topic

eeuh...rekenen is ook een kunst
512 gedeeld door 8 is 64
en niet 128
das het 1024kbit = 1 mbit abo hoor killerbolt...alleen de naam al :P

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Volgens mij heeft frostie geen ADSL, maar een huisgenoot of zo.

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 19:40 schreef machielk het volgende:
Volgens mij heeft frostie geen ADSL, maar een huisgenoot of zo.
En waar halen wij deze wijsheid vandaan? Hoezo heb ik geen ADSL?

Frostie

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 14:21

xshredx

djeezes man, wees eens blij.. 79 is nu toch zo duur niet voor 8mbit down en 2 mbit up??
ik wil wel ruilen voor voor me 700kbit skynet adsl die 1700 per maand kost

Verwijderd

Euhm , Skynet ADSL is 1500 BEF/maand (prijsdaling woohoow) . Tis 1 Mbit down , 128 up . En dat van UT Twente is dus wel 79 GULDEN . das ook 1600BEF . Nog steeds beter maar ja , Belgacom zuigt aars , er had al lang VDSL of XDSL kunnen zijn .

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ook maar dan van Wanadoo België ;)

8Mbit download, 2Mbit upload :D :9~ B-)
All hail god Frostie !!

Maar SDSL is ook al :9~ !
2Mbit upload & download B-)

Verwijderd

Er is natuurlijk een simpele verklaring voor dit gedoe : door het instaleren van de driver voor je ADSL en de nu continu aanwezige verbinding met het internet is jouw CPU in staat gesteld om contact te leggen met ftp://developer.intel.com/cpu/update. Dit werkt alleen als je je CPU-ID niet geblokkeerd hebt in je BIOS. Het resultaat is namenlijk dat je nu updated instruction sets kan downloade en deze zorgen voor de snelheidswinst. Ik kan je wel zeggen dat bij mijn 1ghz de snelheidswinst mager was (5%) maar bij mijn oudere P3 CPU's (500, 550, 700, 900) was de snelheidswinst soms wel 34%.

Verwijderd

ohja ... nog vergeten ...
wat natuurlijk ook nog kan is dat de interferentie van de ADSL interface op een gelijke hoogte zit van je FSB. Als deze gelijk lopen kunnen ze elkaar opheffen maar ook versterken (simpele natuurkunde : 2 golven van gelijke amplitude heffen elkaar op of versterken elkaar. afhankelijk waar in de sinus ze elkaar tegenkomen). Dit effect is ook wat door OVERDRIVE CPU's gedaan wordt. Je kent die dingen van vroeger nog wel, eerst de overdrive en dan de ouwe cpu zodat je 486 een pentium 75 bij kon houden enzo.

Ook de migratie van electronen binnen de pipeline kunnen voor enige snelheidswinst zorgen, maar niet meer dan 2%. Dus ik denk dat dit bij jou niet van toepassing is.

Verwijderd

Ik ben ook zo'n Belgische Belgacom ADSL user, zij kunnen goed zuigen, SSSSSLLLLLLAAAAKKKKKKKKEEEENNN.

750Kbit/s download en 128Kbit/s upload.

Jouw 8Mbit/s en 2Mbit/s is echt overkill, is er nog een gieg limiet. 79piek is echt wel fun.

Misschien een vakantiejob bij Belgacom en 1Mbit/s kaartjes in de centrale stiekem vervangen door 8Mbit/s en ADSL'len, want de modems zijn toch gemaakt voor 10Mbit/s max upload en download.

edit:

Maar mijn ADSL is toch al getweakt naar 1000Kbit/s.

Belgacom is echt brak, als ik te zwaar download en upload dan is Belgacom voor 24uur down in Antwerpen.

Verwijderd

Ik kan je wel zeggen dat bij mijn 1ghz de snelheidswinst mager was (5%) maar bij mijn oudere P3 CPU's (500, 550, 700, 900) was de snelheidswinst soms wel 34%.
ik heb ook aanzienlijke snelheidswinsten behaald met P3's, hoe snel zal het dan wel niet worden met AMD cpu's ??? en die dingen waren al zo snel in RC5 door 3DNow... Intel kan wel inpakken :9~

Verwijderd

Wat ik me afvraag ... zou er voor mijn Casio Cassiopeia E-125 PocketPC ook een ADSL interface bestaan? lijkt mij namenlijk wel makkelijk als ik daarmee kan ADSL-e ...

en zo'n PocketPC is zelfs nog beter als de AMD ( :r ) van plop....

Verwijderd

Wat ik wel leuk vind is dat iedereen die een arm studentje is dat te lam is om te werken voor zijn of haar geld een AMD of een Celeron koopt. Direct daarna gaan deze mensen lopen schopen tegen Intel om zo hun fout goed te praten. Echter zodra ze een keer wat geld hebben om te besteden kopen ze een Pentium (III/IV).
Ik snap dat soort mensen echt niet ... koop gewoon meteen kwaliteit en laat die minderwaardige emulatie dingetjes toch gewoon voor wat ze zijn.

Alleen al het feit dat er ZEER weinig (zeg eigenlijk maar gewoon GEEN) bedrijven zijn die voor bedrijfskritische systemen een AMD inzetten. Zodra het kritisch is, dan koopt men een Intel Pentium.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Belgacom is echt brak, als ik te zwaar download en upload dan is Belgacom voor 24uur down in Antwerpen.
Dat verklaart die 5 server crashes in Limburg. Het was gewoon die 1.1Mbit van mij wat al enkele dagen 24/7 aanstond >:)

Nee, even serieus, ADSL in België zuigt (in Nederland ook wel, ligt eraan waar) met die trage snelheden. Of ik nu 13KB/sec upload heb of 130KB/sec, hij is toch altijd bezig. Prijzen zijn ook niet normaal. (5400BEF, 300NLG = 256Kbit upload en 50GB / maand)

Die 10GB/maand restrictie werkt trouwens nog niet. Wanadoo denkt nog altijd dat ik maar 2GB heb afgehaald(lees 30-50GB ;) ).

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Madwil: Heb je de recente ontwikkelingen gezien ivm. grote PC fabrikanten (Compaq, Packard Bell...) die overstappen op AMD !! Zelfs servers worden tegenwoordig uitgerust met de gelijkwaardige/betere procs.

iNTEL komt nog wel op met zijn Itanium, maar tegen danis AMD nog altijd leider qua prijs/performance.

Verwijderd

iNTEL komt nog wel op met zijn Itanium, maar tegen danis AMD nog altijd leider qua prijs/performance.
Qua prijs winnen ze ja ... alleen jammer dat ze een inferieur product leveren.

weet je wat, laten we dit afspreken : Laat er eerst is een fatsoenlijke chipset uitkomen voor AMD ... dan mag je weer verder praten, ok?
mooi!

ennuh ... Compaq en
edit:
Packard Bell
, ja, die zullen inderdaad ALLES van intel er uit doen voor AMD...als ik verkoper van Lambogini was zou ik ook overstappen op Yugo of Lada

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 20:13 schreef madwil het volgende:
Er is natuurlijk een simpele verklaring voor dit gedoe : door het instaleren van de driver voor je ADSL en de nu continu aanwezige verbinding met het internet is jouw CPU in staat gesteld om contact te leggen met ftp://developer.intel.com/cpu/update.
Dit klinkt inderdaad aannemelijk en ik heb de laatste inderdaad erg veel netwerkverkeer dus ik zal eens kijken of dat hier aan ligt (toen ik mijn modem nog had ik veel minder verkeer nl. dus dit past heel goed in het plaatje).

Frostie

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 20:17 schreef madwil het volgende:
wat natuurlijk ook nog kan is dat de interferentie van de ADSL interface op een gelijke hoogte zit van je FSB. Als deze gelijk lopen kunnen ze elkaar opheffen maar ook versterken.

Ook de migratie van electronen binnen de pipeline kunnen voor enige snelheidswinst zorgen, maar niet meer dan 2%. Dus ik denk dat dit bij jou niet van toepassing is.
Ben jij professor ofzo? Waar haal je al deze kennis vandaan? Eens kijken of ik mijn modem kan afschermen. Volgens mij kan dat toch met een loden kast???

Frostie

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 21:06 schreef madwil het volgende:
[..]
als ik verkoper van Lambogini was zou ik ook overstappen op Yugo of Lada
Nou doe je wel zo laatdunkend over een Lada maar mijn pappa rijdt ook een Lada. En hij zegt altijd liever 20 Lada's op de oprit (we wonen redelijk groot) dan 1 lamborgini.

Frostie

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 21:12 schreef Frostie het volgende:

[..]

Nou doe je wel zo laatdunkend over een Lada maar mijn pappa rijdt ook een Lada. En hij zegt altijd liever 20 Lada's op de oprit (we wonen redelijk groot) dan 1 lamborgini.

bedoel je dan niet "liever een schroothandel dan een landgoed"?
Frostie

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 21:13 schreef madwil het volgende:
[..]
bedoel je dan niet liever een schroothandel dan een landgoed?
Euh er is niks mis met een mooie glanzende lada......

Frostie

Volgens mij wil jij helemaal geen flamewar (zo heet dit toch?) met mij beginnen! En kunnen we een beetje on topic blijven AUB!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Op donderdag 14 juni 2001 20:13 schreef madwil het volgende:
Er is natuurlijk een simpele verklaring voor dit gedoe : door het instaleren van de driver voor je ADSL en de nu continu aanwezige verbinding met het internet is jouw CPU in staat gesteld om contact te leggen met ftp://developer.intel.com/cpu/update. Dit werkt alleen als je je CPU-ID niet geblokkeerd hebt in je BIOS. Het resultaat is namenlijk dat je nu updated instruction sets kan downloade en deze zorgen voor de snelheidswinst. Ik kan je wel zeggen dat bij mijn 1ghz de snelheidswinst mager was (5%) maar bij mijn oudere P3 CPU's (500, 550, 700, 900) was de snelheidswinst soms wel 34%.
Waarom heb ik hier nog nooit eerder van gehoord? Lijkt me een beetje errug vreemd. Is dit echt waar?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 21:23 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Waarom heb ik hier nog nooit eerder van gehoord? Lijkt me een beetje errug vreemd. Is dit echt waar?
Ja, dit is een feature die sinds de pentium pro ingebakken zit.
Aangezien het op de CPU zit is het ook nog OS onafhankelijk.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 21:27 schreef madwil het volgende:

[..]

Ja, dit is een feature die sinds de pentium pro ingebakken zit.
Aangezien het op de CPU zit is het ook nog OS onafhankelijk.
Lariekoek!

Die feature is standaard disabled!

• Frostie
Op donderdag 14 juni 2001 22:08 schreef RecessMetro het volgende:

[..]

Lariekoek!

Waar vind ik die dan in mijn bios? En hoe kom ik eigenlijk in de bios want ik moet een supervisor password opgeven en dat heb ik niet.

Frostie

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:12 schreef Frostie het volgende:

[..]

Waar vind ik die dan in mijn bios? En hoe kom ik eigenlijk in de bios want ik moet een supervisor password opgeven en dat heb ik niet.

Frostie
Welk merk?

Verwijderd

Dit heb ik ook en het bevalt perfect :) Ik heb net 1234.9 KB gehaald (nee niet intern en ja het is een raar getal maar het is waar). Ik denk dat je ff moet uitleggen dat je op een hele andere manier adsl hebt. Normaal druk je namelijk je modem op je usb of is het een kaart maar nu is het gewoon een netwerk kaart en dan gaat hij vanuit daar naar de modem. De modem is verder niet geconnectd met de computer. Het is dus een soort LAN maar dan met een adsl modem.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 20:32 schreef plop het volgende:

[..]

ik heb ook aanzienlijke snelheidswinsten behaald met P3's, hoe snel zal het dan wel niet worden met AMD cpu's ??? en die dingen waren al zo snel in RC5 door 3DNow... Intel kan wel inpakken :9~
je bent offtopic, plop

Het gaat over een versnelling in zijn kernel (zie AT forum).

[knip]
- Processes claim exclusive control of the resources they require (mutual exclusion condition

- Processes hold resources already allocated to them while waiting for additional resources (wait for condition)

As your Chief Network Operations my days are never dull or without
a constant stream of new email and phone calls that needs answering.

[/knip]

Bleek bij mij ook het geval.. dnetc client gaf zeer hoge benchmarks.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:08 schreef RecessMetro het volgende:

[..]

Lariekoek!

standaard wel, maar die kan je wel aanzetten ... en als je zo'n pre-fab ding hebt (aldi pc ofzo) staat het standaard wel aan

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:17 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]
Het is dus een soort LAN maar dan met een adsl modem.
kernel?

rm

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:31 schreef RecessMetro het volgende:

[..]

kernel?

rm
ehm wat is kernel ? Dat heeft toch niks hier mee te maken ? Maar ik weet wel dat je het gewoon als een LAN installeert duz ff ip gateway dat soort stuff. Verder geen drivers en zo (ja alleen voor je netwerk kaartje).

Verwijderd

'allo, je mag blij zijn met zo'n superverbinding voor zo'n laag prijsje!
Er zijn een heleboel mensen met veel minder! Ikzelf haal 50-100 kb/s met mijn chello abbo waar ik 100 piek per maand moet voor betalen, en het kan nog veel slechter (rendo de kooi, of zeelandnet, enz)...

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:39 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

'allo, je mag blij zijn met zo'n superverbinding voor zo'n laag prijsje!
Er zijn een heleboel mensen met veel minder! Ikzelf haal 50-100 kb/s met mijn chello abbo waar ik 100 piek per maand moet voor betalen, en het kan nog veel slechter (rendo de kooi, of zeelandnet, enz)...
U bent een klein beetje offtopic.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 21:09 schreef Frostie het volgende:

[..]

Dit klinkt inderdaad aannemelijk en ik heb de laatste inderdaad erg veel netwerkverkeer dus ik zal eens kijken of dat hier aan ligt (toen ik mijn modem nog had ik veel minder verkeer nl. dus dit past heel goed in het plaatje).

Frostie
maxusers=32 aanzetten

(..
There is a move afoot to allow a small amount of router
auto-configuration for leaf nodes (for example, home environments where
no professional network administrator can reasonably be expected to be
present), but that proposal is still in draft in the IETF.

Of course, the actual *routes* in the router's routing tables might be
dynamically updated by some routing protocol that the router is
participating in (instead of having only manually configured static
routes), but this is a separate thing from neighbor discovery router
advertisements. .)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 14 juni 2001 19:55 schreef Sharkbyte het volgende:
Ik ook maar dan van Wanadoo België ;)

8Mbit download, 2Mbit upload :D :9~ B-)
All hail god Frostie !!

Maar SDSL is ook al :9~ !
2Mbit upload & download B-)
Jammer dat je dan een telefoonlijn moet opofferen.
SDSL werkt namelijk niet met telefonie.
En word het dus DUUR.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:40 schreef RecessMetro het volgende:
U bent een klein beetje offtopic.
Ik weet het, maar ik moest het ff kwijt :P

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:17 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]

Dit heb ik ook en het bevalt perfect :) Ik heb net 1234.9 KB gehaald (nee niet intern en ja het is een raar getal maar het is waar). Ik denk dat je ff moet uitleggen dat je op een hele andere manier adsl hebt. Normaal druk je namelijk je modem op je usb of is het een kaart maar nu is het gewoon een netwerk kaart en dan gaat hij vanuit daar naar de modem. De modem is verder niet geconnectd met de computer. Het is dus een soort LAN maar dan met een adsl modem.
heej ik woon in enschede , is dat abbo hier ook te verkrijgen als niet student op de ut ?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:48 schreef ssj4__Goku het volgende:

[..]

heej ik woon in enschede , is dat abbo hier ook te verkrijgen als niet student op de ut ?
Hij zal wel zo z'n connecties hebben.

Verwijderd

hmm... ik kan echt wel een wat snellere upload gebruiken jezus 1mbit :9~

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 22:56 schreef ssj4__Goku het volgende:
hmm... ik kan echt wel een wat snellere upload gebruiken :9~
ik verstuur het tegenwoordig maar via post.. die 28k8 schiet niet echt op

Verwijderd

rofl....

Verwijderd

ey als je @home hebt.. dan is het mischien nog wel sneller ook via post :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op donderdag 14 juni 2001 22:35 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]

ehm wat is kernel ? Dat heeft toch niks hier mee te maken ? Maar ik weet wel dat je het gewoon als een LAN installeert duz ff ip gateway dat soort stuff. Verder geen drivers en zo (ja alleen voor je netwerk kaartje).
ehhh dat doe ik ook met mijn eigen netwerk thuis met mijn adsl ethernet modem

Verwijderd

Ik heb een ADSL Speed Touch USB modem.
Vroeger gaf deze geen probs maar sinds dat ik een nieuw K7T Turbo mobo heb gekocht valt de modem soms uit, dwz: op de modem staan 2 lichtjes, die gaan dan gewoon uit en ook de verbinding is verbroken waardoor ik dus niet meer kan surfen of gamen :(( De enige oplossing is dan: ff pc herstarten. Zijn er mensen die dezelfde modem hebben en ook dit probleem hebben, of kan het gewoon liggen aan mijn mobo of de USB poort van dit mobo ??

Verwijderd

Op Thursday 14 June 2001 20:51 schreef Sharkbyte het volgende:

[..]

Dat verklaart die 5 server crashes in Limburg. Het was gewoon die 1.1Mbit van mij wat al enkele dagen 24/7 aanstond >:)

Nee, even serieus, ADSL in Belgi zuigt (in Nederland ook wel, ligt eraan waar) met die trage snelheden. Of ik nu 13KB/sec upload heb of 130KB/sec, hij is toch altijd bezig. Prijzen zijn ook niet normaal. (5400BEF, 300NLG = 256Kbit upload en 50GB / maand)

Die 10GB/maand restrictie werkt trouwens nog niet. Wanadoo denkt nog altijd dat ik maar 2GB heb afgehaald(lees 30-50GB ;) ).
Ik trek regelmatig bestandjes van 5GB door mijn ADSL modem, alleen mijn harddisks en alle harddisks op mijn lan zijn nu stampvol.

Vooral 30 downloads en 50 tot 100 uploads tegelijkertijd is niet zo goed voor mijn dondervogels, te weinig resources over.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wow, maar je moet me toch eens zeggen wat voor bestanden van 5GB dat zijn. DivX is maximum 2GB als het 3 CDs zijn (dus 3x 700MB) en Images is hetzelfde. Trek je volledige DVDs van het net af ?

Ja, ik weet, off-topic...

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op Thursday 14 June 2001 17:55 schreef killerbolt het volgende:
/ offtopic
/off topic

Ik 'vrees' dat je een beetje verkeerd bent.
als je een 512kbit verbinding hebt kan je max +- 64 Kilobyte per seconden halen.
Met een 1024 kbit verbinding haal je die 128 kilobyte per seconde :)

groeten

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Frostie
Op Thursday 14 June 2001 23:00 schreef RecessMetro het volgende:

[..]

ik verstuur het tegenwoordig maar via post.. die 28k8 schiet niet echt op
Jongens kunnen we asjeasjeblieft even on topic blijven. Weet dan echt niemand hoe dit kan? Ik blok nl. nu *.intel.com op mijn fw en ik heb nog steeds die performance increase. Tevens staat het modem nu ver weg met lood er om heen dus de straling is ook uitgesloten.

Frostie

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Had je misschien een intern ISA modem? En nu een pci netwerkkaart voor je adsl?
Het zou best kunnen dat zo'n isa kaart de boel vertraagde! }:O

\o/

• Frostie
Op Friday 15 June 2001 13:50 schreef oXygeN het volgende:
Had je misschien een intern ISA modem? En nu een pci netwerkkaart voor je adsl?
Het zou best kunnen dat zo'n isa kaart de boel vertraagde! }:O
Hmm ja maar ik had het mobo van iemand gekocht en die zei dat het ISA overgeklokt was omdat hij er een ISA oc kit op had gelast.

Frostie

Verwijderd

Hmm ja maar ik had het mobo van iemand gekocht en die zei dat het ISA overgeklokt was omdat hij er een ISA oc kit op had gelast.

Frostie
Ik ken die kitjes ja, is een k*nkerbaan om er op te krijgen maar die dingen werken errug goed. Op die manier krijg je zelfs via 8 bit isa de doorvoersnelheden en de bandbreedte van isa 16 bit. Het zou geen enkele invloed kunnen hebben op je CPU preformance, maar als je een pinnetje verkeerd hebt gelast heb je kans dat deze direct op de memory-bus zit en dat hij dus storingen geeft. Ik raad je aan even te controleren of dit niet het geval is.

Wat ik zeker niet zou doen is *.intel.com blocken, want dat haalt je CPU NOOOOOOIT meer updates binnen en is je systeem strax weer even traag als voorheen.

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 14:03 schreef madwil het volgende:

[..]

Het zou geen enkele invloed kunnen hebben op je CPU preformance, maar als je een pinnetje verkeerd hebt gelast heb je kans dat deze direct op de memory-bus zit en dat hij dus storingen geeft. Ik raad je aan even te controleren of dit niet het geval is.
Is dat de p3 superbridge (pin weet ik even niet meer- zie AT forum) modificatie voor hogere seriele doorvoer? Die kan ik overigens iedereen aanbevelen,.. ik heb nu ruim 10-20 % meer doorvoer op minder drukke dagen.

Kwestie van io2 ends bridgen op je cpu.. het ultieme overklokken..

rm

Verwijderd

Ik heb op 't net reeds iets gelezen over VDSL (dat zou 10Kbit/Sec zijn)
Ik had trouwens ook iets gevonden over internet via 't stopcontact (dat moest zogenaamd giga-bites per seconde naar binnen sleuren..... maar het verneukte computers meen ik, toen het getest werd in LonDo(m)

Verwijderd

Herstel........... geen 10 Kbit/sec maar 10 Mbit/sec........ klein verschilletje

• Frostie
Hmm maar niemand weet het dus :( Nou ja dan zal ik er maar mee moeten leren leven :9~

Frostie

Verwijderd

Nou is nog steeds niet duur en altijd nog goedkoper dan modemen. En goedkoper dan meeste andere providers.
Pagina: 1