Toon posts:

Windows 7 - Administrator account invalid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik heb een fout in windows 7.
Ik heb 1 administrator en 3 standaard gebruikers.

Mijn account, het enige administrator account (behalve mogelijk het verborgen admin account waar ik over heb gelezen), is na een vastgelopen programma invalide geworden.
Ik krijg de volgende melding:

"De service User Profile Service verhindert het aanmelden.
Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

Als ik aanmeld als standaard gebruiker lukt het wel maar krijg ik het natuurlijk niet voor mekaar een nieuwe administrator aan te maken. Ik kan ook geen nieuwe programma's of updates installeren.

Ik wil graag weten hoe ik mijn administrator account kan herstellen, óf het verborgen admin account kan gebruiken.

Alternatieve oplossing is het installeren van windows 8 maar hoe achterhaal ik de versie daarvan?
Dit is dan wel iets voor een andere topic maar dan weet je het in ieder geval wel.
Ik heb namelijk op mijn windows 7 laptop direct een gratis update naar windows 8 geïnstalleerd maar na de vervanging van de harde schijf (garantie) is windows 7 weer geïnstalleerd. Issue hier is het achterhalen van mijn windows 8 productcode. Ik hoor graag of ik met die windows 8 installatie ook het admin account issue heb verholpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49

DarkSide

theres no place like ::1

Probeer eens in te loggen in safemode
en dan deze stappen na te lopen
http://www.sysprobs.com/fix-temporary-profile-windows-7

daarna kan je hoogstwaarschijnlijk weer inloggen zonder problemen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of via "Run-control userpasswords2" het verborgen administrator account activeren, zal een UAC opzitten maar wellicht werkt je (kapotte) account daar nog wel.

Via cmd is het ook te activeren.
Voer de volgende stappen uit als u de ingebouwde administratoraccount toch wilt inschakelen:
1. Klik op de knop Start en typ cmd in het zoekvak.
Klik in de lijst met resultaten met de rechtermuisknop op cmd en klik op Als administrator uitvoeren.
2. Typ net user administrator /active:yes bij de opdrachtprompt en druk op Enter.
3. Typ net user administrator <wachtwoord> en druk op Enter.
Opmerking: vervang het wachtwoord bij <wachtwoord> door het wachtwoord dat u wilt instellen voor de administratoraccount.
4. Typ exit en druk op Enter. Meld de huidige gebruikersaccount af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enorm bedankt.
Ik lijk op de goede weg ... maar gaat nog niet helemaal.

@DarkSide: Ik vind wel een invalide <xxx>1002 en <xxx>1002.bak in mijn profilelist (registry) maar kan de foute sleutel niet verwijderen en beide niet hernoemen.
Zegt jou dat wat?
Ik zal in safe mode inloggen (moet ik nog doen...)

Ik probeerde vervolgens het activeren van het ingebouwde administrator account maar kan cmd niet als administrator runnen (vraagt dan het admin password van mijn invalide profiel ... grrrr)

@Gero71: Is dit te omzeilen, als ik cmd direct run (onder de actieve user) krijg ik een systeemfout 5 melding, toegang geweigerd.
Zijn er andere manieren om als administrator in te loggen?

Ik zorg voor een update na opstarten in safe mode / runnen checkdisk.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49

DarkSide

theres no place like ::1

als je normaal inlogt dan kan je je actieve profiel niet aanpassen.
Dus inloggen in safemode en aanpassen die hap

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, heb ik net gedaan en mijn admin account is hersteld!
Joepie ... en enorm bedankt!!!
Pagina: 1