Ik heb thuis een ziggo-verbinding en een domeinnaam wat naar het ip-adres van mijn modem verwijst. Daar hangt een Ubuntu-server achter.
Deze url kon ik zowel van binnen mijn netwerk als van buiten bereiken, en dat heeft meer dan 2 jaar perfect gewerkt.
Echter, sinds afgelopen vrijdag kan ik de url niet meer van binnen mijn netwerk bereiken. Van buiten is hij wel bereikbaar.
Ik heb op mijn 2 windows-laptops de DNS geflushed, maar dat helpt niet. Aan de instellingen van mijn router is niets gewijzigd.Ook vanaf mobiele browsers is de server intern niet meer bereikbaar.
Als ik op mijn iPhone wifi uitzet, en dus op 3g zit, kom ik er wel gewoon bij.
In chrome krijg ik de volgende foutmelding:
Foutcode: ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED
In mijn router heb ik inmiddels verschillende dns-servers geprobeerd (ziggo, open-dns, google-dns) maar dat maakt geen verschil.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Deze url kon ik zowel van binnen mijn netwerk als van buiten bereiken, en dat heeft meer dan 2 jaar perfect gewerkt.
Echter, sinds afgelopen vrijdag kan ik de url niet meer van binnen mijn netwerk bereiken. Van buiten is hij wel bereikbaar.
Ik heb op mijn 2 windows-laptops de DNS geflushed, maar dat helpt niet. Aan de instellingen van mijn router is niets gewijzigd.Ook vanaf mobiele browsers is de server intern niet meer bereikbaar.
Als ik op mijn iPhone wifi uitzet, en dus op 3g zit, kom ik er wel gewoon bij.
In chrome krijg ik de volgende foutmelding:
Foutcode: ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED
In mijn router heb ik inmiddels verschillende dns-servers geprobeerd (ziggo, open-dns, google-dns) maar dat maakt geen verschil.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Wtrdk op 02-02-2015 10:06 ]