Toon posts:

Vreemde fout bij mijn videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden zat er in mijn AGP slot een mooie Intel 8 MB videokaart. Deze kaart werkte echter zonder problemen. Maarja omdat je toch een beetje met de tijd mee wilt gaan heb ik de volgende videokaart aangeschaft:

Sniper2 Riva TNT2 M64

als ik deze kaart in me AGP slot heb gestoken, en ik start mijn computer op dan krijg ik na het scherm over de RAM-check en de IDE-check de volgende melding:

WARNING! SPD not found at Dimm(s)2

Mijn computer start wel verder op, en volgens mij werkt me kaart ook wel redelijk goed. Alleen nou zou ik graag willen weten wat deze foutmelding betekent en hoe ik dit op kan lossen.
alvast bedankt voor de reactie

groeten,
Jeroen

Verwijderd

SPD heeft iets met de timings (cas2/3) en de snelheid (100/133) te maken. Als je je geheugen door SPD laat instellen leest hij die gegevens uit. Als je het handmatig insteld is er niets aan de hand. Als je die oude kaart weer terugdoet, heb je dan het probleem ook nog?

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie.

nee met mijn oude videokaart heb ik dit probleem niet. weet jij mischien hoe ik dit op kan lossen ? bedankt

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16

Potatoman

koniwa

Misschien heb je je geheugen perongeluk een zetje gegeven bij het monteren van je kaart?
Probeer het geheugen eens aan te drukken of in een ander slot te doen.

The cyclographing developer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 128 mbram, en dat geeft ie ook gewoon aan.

Wanneer ik mijn geheugen in een ander slot steek blijft de foutmelding. ik heb 2 stuks SDRAM van 64 MB. Alleen als de ene nu in geheugenbank 2 zit, dan zegt ie: SPD not found at DIMM(s)2

zet ik vervolgens diezelfde chip in geheugenbank 3 dan geeft ie de fout. SPD not found at DIMM(s)3

terwijl alles gewoon werkt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Chaintech BX mobo zeker? Die doen dat bij zowat iedere 32MB kaart. Foutmelding is storend, maar je kunt het gewoon negeren (hmm, bij AOpen borden krijg ik altijd "SPD says cas3, but you set cas2. Please change" of zoiets)

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb een Chaintech CT-6BTA3. alles werkt dus eigenlijk goed, ook al geeft ie zo'n fout aan ?

bedankt voor de reaties.
Pagina: 1