Beste Tweakers,
Afgelopen week heb ik in de BTW actie een home cinema set gekocht.
Ik weet dat het geen volwaardig set is met een losse receiver en speakers, maar
ik kwam van een Logitech 2.1 setje af. Dus wilde niet te ingewikkeld en niet al te prijzig.
Het is dit set:
http://www.sony.nl/electr...oscoopsystemen/bdv-n7200w
Aangesloten op de TV met HDMI ARC en alle apparaten in de TV laten zitten.
Alles werkt super. Starten samen op en alle geluiden komen uit het set.
Als ik game staat het set op ''Clear Audio+'' of zoals Sony het verwoordt in de handleiding: ClearAudio+ U kunt geluid beluisteren met het door Sony
aanbevolen geluidsveld. Het geluidsveld wordt automatisch geoptimaliseerd op basis van de afgespeelde inhoud en afspeelfunctie.
• 2-kanaalsbron: er wordt uitvoer van
5.1-kanaalsluidsprekers gesimuleerd.
• Multikanaalsbron: het systeem voert via
de luidsprekers geluid uit zoals het is
opgenomen.
Ik weet dat de instelling dan ook op game kan staan, maar even om het ''makkelijk'' te maken. Alle geluiden zijn dan goed. Als ik Skyrim speel hoor je de stem waar hij daadwerkelijk is. Draai ik weg in een conversatie dan draait het geluid mee. Perfect dus.
Kijk ik echter een film of serie via de computer komen de stemmen uit alle speakers.
Het surround effect is echter wel super. Alles vliegt netjes van rechts naar links.
Nu zit er ook een Cinema Studio knop op. Hierdoor komen de stemmen alleen door de centerspeaker en geluiden en effecten door de andere speakers. Dit klinkt uiteraard wat minder, omdat nu één speaker de stemmen doet.
Is dit nou goed? En zo nee waar ligt dit aan? Het set of mijn PC instellingen/hardware?
Afgelopen week heb ik in de BTW actie een home cinema set gekocht.
Ik weet dat het geen volwaardig set is met een losse receiver en speakers, maar
ik kwam van een Logitech 2.1 setje af. Dus wilde niet te ingewikkeld en niet al te prijzig.
Het is dit set:
http://www.sony.nl/electr...oscoopsystemen/bdv-n7200w
Aangesloten op de TV met HDMI ARC en alle apparaten in de TV laten zitten.
Alles werkt super. Starten samen op en alle geluiden komen uit het set.
Als ik game staat het set op ''Clear Audio+'' of zoals Sony het verwoordt in de handleiding: ClearAudio+ U kunt geluid beluisteren met het door Sony
aanbevolen geluidsveld. Het geluidsveld wordt automatisch geoptimaliseerd op basis van de afgespeelde inhoud en afspeelfunctie.
• 2-kanaalsbron: er wordt uitvoer van
5.1-kanaalsluidsprekers gesimuleerd.
• Multikanaalsbron: het systeem voert via
de luidsprekers geluid uit zoals het is
opgenomen.
Ik weet dat de instelling dan ook op game kan staan, maar even om het ''makkelijk'' te maken. Alle geluiden zijn dan goed. Als ik Skyrim speel hoor je de stem waar hij daadwerkelijk is. Draai ik weg in een conversatie dan draait het geluid mee. Perfect dus.
Kijk ik echter een film of serie via de computer komen de stemmen uit alle speakers.
Het surround effect is echter wel super. Alles vliegt netjes van rechts naar links.
Nu zit er ook een Cinema Studio knop op. Hierdoor komen de stemmen alleen door de centerspeaker en geluiden en effecten door de andere speakers. Dit klinkt uiteraard wat minder, omdat nu één speaker de stemmen doet.
Is dit nou goed? En zo nee waar ligt dit aan? Het set of mijn PC instellingen/hardware?