Game pc graag adviezen. eerste keer zelf bouw

Pagina: 1
Acties:

• tommyboy0606
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-03 21:14
Ik wil binnenkort (met een week of 3 a 4) een nieuwe pc in elkaar gaan zetten. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan en ondanks dat ik vrij veel lees van tweakers en hardwareinfo heb ik dit de laatste 3 maanden niet echt gedaan en nooit echt ergens in verdiept. Ben wel bezig geweest met zoeken naar goede componenten en heb veel van jullie reacties op de overige forums gelezen. Heb mede dankzij de andere forums mijn lijstje samen gesteld.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen. beetje autocad gebruiken, films kijken, surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
om en nabij de 700 euro. iets duurder mocht het beter zijn mag ook. goedkoper mag natuurlijk altijd. absolute max is 800 euro excl

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Graag wil ik mijn tv gaan gebruiken op het begin. daarna sparen voor een 1440p game scherm. mijn tv is een samsung geen idee welk model. 1080p 100hz max heeft hij.
Muis en toetsenbord heb ik ook.
Belangrijkste is dat ik al een sapphire r9 290 tri x heb. een lange videokaart dus.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al het overige.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb voor deze kast gekozen na lang zoeken voor kasten. hij mag best wat geluid maken zolang hij maar goed koelt. groot mag hij zijn en qua kleuren ofzo maakt me echt niks uit

Ga je overklokken?
In het begin zal ik niet gaan overklokken. heb dit nog nooit gedaan maar wil dit wel graag eens doen. een maat van me komt een maand nadat ik de pc heb langs en wilt het me wel leren dus ik ben benieuwd.

Een 1 tb hdd is een optie maar ik ga denk ik toch voor een 2tb aangezien de pc ook door de rest van familie gebruikt mag worden en ik lekkere grote partities voor hun kan aanmaken en zelf 1tb overhouden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 230,95€ 230,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 106,-€ 106,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 73,95€ 73,95
1Thermaltake CORE V51 Mid-Tower Chassis€ 87,86€ 87,86
1Scythe Mugen MAX€ 33,95€ 33,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Seasonic S12G 450W€ 66,50€ 66,50
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,33

hopelijk heb ik jullie genoeg geinformeerd.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je hebt een Z97 bord nodig om te overklokken ;)

• tommyboy0606
Handig om te weten. Bedankt :)
maakt het uit welke? Kan er redelijk wat vinden. De goedkoopste zag ik van gigabyte.
zag voor de rest weinig verschillen in een aantal borden tot 105 euro. Alleen dat andere iets meer usb poorten hadden en sli ondersteunen.

[ Voor 38% gewijzigd door tommyboy0606 op 02-02-2015 01:22 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Om licht te overklokken is zo'n goedkoop Z97 bord prima.

Verschil zit hem in dingen als de audio chip, kwaliteit van de capacitors (levensduur), future proof connectors als een M.2 of Sata Express connector voor toekomstige SSD's, de netwerkchip die beter is, meer usb/sata, betere koeling zodat je beter kan overklokken en andere overklokkingsfeatures, meer fan connectors, meer PCIe lanes voor meer dan 1 graphics card te gebruiken, betere looks ...

stuff like that :p

• tommyboy0606
Ah dank u. Overclocken ga ik doen maar meer om het een keer te leren dus echt super overclocken ga ik dus niet doen. Of per ongeluk :P

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
tommyboy0606 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 01:47:
Ah dank u. Overclocken ga ik doen maar meer om het een keer te leren dus echt super overclocken ga ik dus niet doen. Of per ongeluk :P
Haha, per ongeluk, komt bekend voor:
Op een of andere manier wilde ik de 'modus' op games en entertainment zetten...begint ie automatisch over te klokken! Niet goed, want ik heb het boxed koelertje. Hij kwam overigens wel tot de 4,4Ghz, maar ik heb het weer normaal laten draaien (dus na de 'overklok' ben ik niet uit de bios geweest). Ik heb trouwens de Asus Maximus VII Ranger.

Een goed overklokbord is de Gigabyte Z97 gaming 3 of gaming 5. Genoeg overklok opties voor een heel mooie prijs. Als je wilt gaan overklokken, zal die koeler niet goed genoeg zijn (waarschijnlijk). Een Scythe Mugen 4 of Mugen MAX zijn goede koelers. (let er wel op of ze in de gekozen behuizing passen!)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1