Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelle laptop voor school- en thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• portle
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop omdat ik mijn oude echt te langzaam vind!

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk Word en internet maar daarnaast ook soms zwaardere programma's (zoals Microsoft Visual Studio en aanpassen van software in ERP pakketten)

Wat is je budget?
Maximaal €850

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag op de fiets mee naar school

Aan welke laptop denk je nu?
Ik twijfel nu tussen de Toshiba Satellite L50-B-1U4 (pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U4) en de Asus Transformer Book Flip TP500LN-CJ074H (pricewatch: Asus Transformer Book Flip).

De toshiba spreekt me aan wegens de Intel Core i7-4510U en 256GB Solid State Disk. Nadelen zijn de schermresolutie, ik had hem liever lichter gehad en meer opslag.

De asus is interessant omdat deze goedkoper is, touchscreen bevat en een flip-over laptop is. Nadeel is de mindere Intel Core i5-4210U. Zijn jullie positief over de combinatie van een 24GB SSD met een HDD? Ik ben hier totaal onbekend mee!

Welke laptop denken jullie dat geschikt(er) is? Of kennen jullie een laptop dat binnen het budget valt maar nóg beter is dan de toshiba?

Alvast super bedankt!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staar je niet blind op een i7, enkel wanneer je gebruik kunt maken van de extra Mhz-en die het ding biedt: http://ark.intel.com/nl/compare/81016,81015 voor een vergelijking.

Ik denk dat je de overige specs harder mee moet laten tellen, tenzij je een echt andere CPU kiest zoals een i7-4700HQ ofzo (vanwege de extra cores en daarmee ook threads > 4/8).

Een volwaardige SSD is voor mij tegenwoordig een must. SSHD's zijn leuk maar extra storage kan je ook makkelijk in een USB3 doosje erbij kopen en aansluiten. Voor platte storage is dat meer dan snel zat.

https://discord.com/invite/tweakers

• portle
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-12-2024
Bedankt voor je reactie redfoxert! Die SSHD's vallen dus af.

Ik zie in de pricewatch dat wanneer ik een laptop met minimaal 256GB SSD geheugen wil, ik alleen nog kan kiezen uit een aantal laptops uit de toshiba L50 serie. Zou jij laptops met minder dan 256GB SSD nog adviseren of is dit wel een minimaal aantal opslag dat je nodig hebt?

Er staan een aantal laptops bij die nog verwacht worden, maar die gaan waarschijnlijk boven mijn budget vallen.

Ik moet nu dus nog de overweging gaan maken voor een hoge schermresolutie met i5 rocessor of een minder goede resolutie met een i7. Ik ben van plan om zo lang mogelijk te gaan doen met deze laptop, zou het dan een betere optie zijn om voor de i7 te gaan of maakt dit niks uit?