Toon posts:

HP laserjet 4 plus, toner bijvullen?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een beetje te doen? Zo'n toner bijvullen? Ik heb nog wat van die troep liggen, dus dan ist zonde om een nieuwe toner te kopen. Die dingen zijn belachelijk duur.

Ik vraag me alleen dus af of het wel een beetje te doen is. En ja, ik was van plan het buiten te doen en niet beneden naast de versgesouste muren >:)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:33
kan dat uberhaupt wel ?

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54
Toner bijvullen?
Je kunt ze toch kant en klaar kopen :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij kan dat niet.. en anders zal het idd wel een ongelofelijke zooi geven :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
toner=poeder
alleen inademing is al zwaar schadelijk
komt het op je kleren krijg je het er niet meer af, met geen mogelijkheid
dus buiten krijg je lekkere zwarte tegels, en als het waait ook een gifwolkje uit eigen keuken, of in dit geval uit eigen tuin :)
nee kan niet hoor....lijkt me zeeeer sterk

Verwijderd

Topicstarter
Zit namelijk een dopje op. Die rop je er vanaf, dan kun je hem bijvullen, niet te onbenullig, dan heb je me een zooi. Er zijn ook bedrijfjes die dit doen...die vullen toners bij. dus dan zou je denken dat het toch mogelijk is.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 20:19

dijkmane

biertje ?

nou dat schadelijk zijn valt best wel mee,
het is ijzerpoeder met daaromheen een polystyreen laagje en wat zwarte kleurstof.
het is geeneens chemisch afval, hoewel veel mensen dat wel denken, tis gewoon soort plastic.
maar er zijn heel veel verschillende soorten, die op verschillende ladingen gefabriceerd zijn met verschillende korrelgrootte. van die HP zo'n 20um en positief geladen. de drum krijgt daar een negatieve lading dus positieve toner.
de meeste kopieermachines hebben negatieve toner want positieve drumlading. of positieve toner en een ander soort drum en zonder ijzerdeeltjes ( die zit er dan appart bij, starter of developer genaamd ).
welke je nu moet bijvullen is het grote geheim van die bijvulboeren, ik weet het niet en heb al verschillende soorten geprobeerd, ik zit in dat werk ( zoals je uit bovenstaande misschien al had begrepen ).
daar komt bij dat de levensduur van de drum is afgestemd op de hoeveelheid toner in de cardridge dus na bijvullen doe je er niet lang mee, is je drum stuk.
die bijvulboeren kopen die drums en de toner met massa's tegelijk bij de fabriek. er zijn ook andere leveranciers. de enige goede en betrouwbare die ik weet is Katun. Daar haalt Canon ( want in alle HP's zit een Canon engine )ook de drums vandaan. Toner komt uit Japan.
als je de goede toner hebt kun je hem wel weer vullen maar lang zal het niet mooi blijven.
De bijvulboeren cardridges hebben een nieuwe drum, cleaning blade, corona en toner en ze maken minder winst op het product.

je kunt wel van een paar oude een goede proberen te maken, uitelkaar halen is niet moeilijk en let op het drumswitchje zet die hetzelfde.

specs : wil je niet weten

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 08:36

Jonez

2+2=5

Op donderdag 14 juni 2001 19:37 schreef ikbenveldmuis het volgende:
toner=poeder
alleen inademing is al zwaar schadelijk
komt het op je kleren krijg je het er niet meer af, met geen mogelijkheid
dus buiten krijg je lekkere zwarte tegels, en als het waait ook een gifwolkje uit eigen keuken, of in dit geval uit eigen tuin :)
nee kan niet hoor....lijkt me zeeeer sterk
Valt wel mee hoor schadelijk is het niet als het op je kleren komt niet met water maar met stofzuiger oid.
Maar over dat bijvullen, let goed op dat je de goede toner hebt.
Je kan namelijk niet zomaar alle soorten gebruiken omdat ze anders van samenstelling zijn en dan verneuk je mooi je developer box of je drum.
Als je het voorzichtig met een tregter in de cassete giet moet het wel te doen zijn.

Doe dit wel buiten want als het mis gaat is heeeeel je huis zwart >:)
suc6

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 17:49

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Toner bijvullen? Tuurlijk, gewoon klep open en toner toevoegen tot het vol is. Het teveel kun je erin drukken met ene natte vinger. OF je leest de gebruiksaanwijzing die bij de toner zit...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik zou het niet doen , of je moet hele oude kleren aantrekken en ergens in een schuurtje zitten, dan nog waar haal je het poeder vandaan ?

...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, op dat soort tips zat ik te wachten. Vond het al vreemd als het niet zou kunnen. Toner heb ik wel :)
Geen idee hoe me pa eraan komt, zeker via de illegale toner handel >:)

Maar ik ga het maar eens proberen denk ik. owue kleren aan en buiten staan. Me muur is nu nog mooi wit

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Thursday 14 June 2001 22:22 schreef Jonez het volgende:
Valt wel mee hoor schadelijk is het niet als het op je kleren komt niet met water maar met stofzuiger oid.
Moet je vooral doen met een normale stofzuiger. Dan blaas je het of direkt als een fijne wolk je kamer door, of het komt er als een wat minder fijne wolk weer uit als je de stofzak verwisselt. In dat laatse geval heb je nog geluk. Want als het wel door je stofzak heen gaat dan zou je ook de eerste niet zijn die de stofzuigermotor in rook laat opgaan omdat er electrisch geleidende toner in komt.

Er zijn hele speciale toner stofzuigers voor

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 17:49

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Een gewone stofzuiger kan ook errug statisch worden... Dzzt.. :(

Verwijderd

Koop gewoon een originele aan hervulde prijs bij knip .. Spammen doe ik ook :)

[ Voor 24% gewijzigd door Thandor op 07-05-2007 18:47 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Thandor

SilverStreak

Één slotje is geen slotje. Twee slotjes zijn een half slotje. Drie slotjes is een écht slotje en bij vier slotjes is de maat vol :z. Stop a.u.b. even met spammen en laat de koeien die jaren geleden geslacht zijn gewoon met rust.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.