Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Beste Tweakers,

Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag, ik heb hier een Mid-2010 MacBook Wit liggen, welke perfect werkt alleen ik heb er een paar problemen mee.

Het belangrijkste is eigenlijk de LCD cover, deze heeft een soort barstjes bij de scharnieren zitten, alleen in de hoekjes, ik zal zometeen ook meteen even een paar plaatjes er van uploaden hier, om een beetje een idee te geven van het probleem.

Ik sprak niet zo gek lang geleden iemand hierover, en die zei dat hij de Mac toen heeft laten maken bij een iCentre en dat het gewoon gratis werd gedaan, dit was in 2012 helaas, maar ik weet niet of dat nu nog steeds mogelijk is.

Bij hem ging het om het eerste model Unibody MacBook wit, een Mid-2009 versie, ik heb er eentje van een jaar later, hij had er geen Apple Care op zitten.

Iemand een idee?

Ik hoor het graag :D

Greets,

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Het is een probleem met het gebruikte polycarbonaat. Dat is van bedenkelijke kwaliteit. Ze hebben er bijna allemaal last van. Er is geen vervanging programma voor de scheuren. Tot voor kort kon je wel gratis de onderplaat laten vervangen. Ik denk niet dat apple er nu nog wat aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik ben nu contact met ze aan het opnemen, ik hou jullie op de hoogte! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Update: Apple weigert mij te helpen, zij zeggen dat er geen actie was voor het vervangen en dat ik dan maar eens moest kijken naar een nieuwer model.

Verder zou de reparatie 560 euro kosten, enkel voor het beeldscherm gedeelte, jammer dit...

Iemand nog enig idee of hier iets aan te doen is?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik heb er ook eentje en voor zover ik weet is er alleen een recall geweest voor de onderplaat. Die is keurig vervangen(nieuwe opgestuurd, incl schroefjes en schroevendraaiertje, zeer netjes)

Je kunt kijken of je een tweedehands scherm kunt vinden voor een paar tientjes. (grote kans dat die hetzelfde hebben) Aan de andere kant, die van mij is ook 'gebruikt' en heeft dit ook. Maarja wat wil je met een computer van bijna 5 jaar oud. Hij loopt verder als een speer. (250gb ssd en 4gb ram) dat vind ik het belangrijkste.

[ Voor 3% gewijzigd door TheIbex op 02-02-2015 12:22 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik weet wel dat Apple het vaker wel gedaan heeft in combinatie met de recall voor de onderplaat.
Als je dan bij het inleveren aangaf dat de scharnieren daar ook last van hadden ( wat in 99% van de gevallen ook zo was)vervingen ze die ook kostenloos. Dit is wel inderdaad 2-3 jaar geleden.
Als ik jou was zou ik uit china een vervangende bestellen, dat kost maar een paar tientjes maar je moet wel handig zijn ( je kan er een ifixit walkthrough bij houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dat is best makkelijk hoor, die machines vind ik niet zo heel moeilijk.
Pagina: 1