[Access] Database gebruiken met meerdere mensen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Ik wil tijdens mijn stage voor een project een client systeem in Access gaan bouwen. De beste goede mensen van het project gebruiken nu nog Excel lijsten waardoor het erg lastig word om gegevens te filteren, meer geavanceerde zaken toe te voegen (bijvoorbeeld rapportages over een client).

Prima, een database dus met alle contact gegeven van de cliënten, rapportages over de gesprekken, het uiteen zetten van de verschillende hulpvragen, doelen, voortgang en ook een deel facturering. Nu zijn hier natuurlijk dure pakketje voor te krijgen, maar het is een relatief klein project met weinig subsidie en de mensen die er werken hebben niet veel verstand van computers in het algemeen.

Ik kan prima zoiets in access in elkaar zetten, maar waar ik niet uit kom is hoe ik de database moet delen met meerdere mensen. In eerste instantie dacht ik eraan de database op onedrive, google drive of dropbox te zetten. Op die manier heeft iedereen altijd de nieuwste versie, maar als meerdere mensen ermee gaan spelen heb je al snel een probleem, zeker als iemand veel zaken aanpast zonder internet en de boel daarna weer gaat syncen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit gratis of goedkoop zou kunnen oplossen? Er zullen in totaal maximaal tegelijk 5 mensen in zitten en het moet ook beschikbaar zijn zonder internet en daarna goed kunnen syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
Dit is wel een interessante read: http://stackoverflow.com/...ms-access-mdb-concurrency

Ze hebben het daar over dat de .mdb op een Windows-share staat, en dat dat goed gaat tot een user of 20. Belangrijk om te weten is dus hoeveel gebruikers er aan gaan werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
dat gaat lastig worden...
Stel je voor, je repliceert je complete database naar gebruiker Piet en Klaas. Die werken vervolgens off-line. En 's avonds sync'en ze dan de wijzigingen? Met Access ga je dit nooit goed houden, er zijn immers geen transactie-logs in Access.

Wat je zou kunnen doen, is op een network-share een Access-database plaatsen met alleen de tabellen, en dan een tweede Access-database maken met de formulieren, rapporten etc waarin je de tabellen uit de eerste database koppelt.
Deze tweede database kopieer je met een aanmeld-script steeds naar de betreffende gebruikers. Dan hebben ze altijd de nieuwste versie met de nieuwste rapporten en formulieren.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Ik snap inderdaad dat dat een probleem gaat worden. De tweede oplossing lijkt dan een betere. En anders zal ik de optie dat mensen er ook offline mee kunnen werken gewoon nog even achterwege moeten laten.