Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding maakt scherp geluid, advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-11 22:22
Hallo iedereen,

Enige tijd geleden heb ik voor m'n broer een game computer samengesteld.
Nu maakt de voeding een vervelend geluid bij hoge belasting (games), we hebben het getest met een zwaardere voeding en het probleem is verholpen.

Toch heb ik hier een gemengd gevoel bij, ik zou verwachten als ik de huidige voeding overbelast dat de voeding gewoonweg uitvalt en niet een storend geluid begint te maken.
Is dit iets dat dikwijls onder garantie afgehandeld kan worden wegens een defect, of dit zomaar even normaal da een voeding eerst storende geluiden begint te maken bij hoge belasting?

Het betreft deze voeding:
Corsair CS650M

Bedankt voor jullie advies.

Verwijderd

dit is waarschijnlijk gewoon coilwhine.

http://en.wikipedia.org/wiki/Coil_noise

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-11 22:22
Oké 't zou toch niet mogen dat je een voeding op de markt brengt die lawaai maakt bij hoge belasting...
Dat geven ze nergens op hoor tot welk vermogen dit fenomeen uitgesloten is.

Verwijderd

ik heb hier een videokaart die piept ook bij zware, belasting dit is ook coilwhine.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Coil whine is een normaal fenomeen voor een schakelende voeding, meestal is het echter niet hoorbaar, in jouw geval dus alleen wel.

Maar als het echt erg is kun je de voeding altijd RMA sturen. Misschien slim om dan gelijk ook een wat betere voeding te halen, dit is niet echt een kwaliteitsvoeding, hoeft niet eens duurder te zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic