Toon posts:

Bootproces virtuele Windows Vista blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben mijn PC aan het herorganiseren en als onderdeel daarvan wil ik mijn huidige Windows Vista OS #1 als een virtuele machine kunnen draaien. Dit OS draait prima in zijn huidige toestand in ''real life''.

Ik heb VirtualPC geïnstalleerd in een andere Windows Vista #2 ook op mijn PC. In deze omgeving heb ik met disk2vhd.exe een windows_vista#1.vhd gemaakt van windows #1. Om het allemaal eens te proberen heb ik deze vhd file geboot als virtuele machine in Virtual PC. Het ziet er allemaal goed uit bij het opstarten, maar het boot proces blijft hangen. Als ik kies voor safe mode, dan zie ik een balk "Loading Windows Files'': hij blijft hangen bij \windows\system32\drivers\aswRvrt.sys.

Een andere virtuele machine doet het wel goed in deze Virtual PC. De bewuste file windows_vista#1.vhd heb ik ook geboot in Oracle VirtualBox. Ook hier blijft het bootproces hangen op de hierboven genoemde file aswRvrt.sys.

Is er misschien iemand die weet hoe ik dit vlot trek met mijn Windows Vista #1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even opgezocht waar deze driver voor gebruikt werd. Bleek Avast anti-virus te zijn. Heb Avast er afgehaald en een nieuwe vhd file gemaakt van mijn Windows disk.

Nu blijft het bootproces hangen op crcdisk.sys. Een snelle zoekactie op internet vertelt mij dat dit een Microsoft file zelf is. Tja, wat moet ik hier nou van denken.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb hem aan de praat. Beetje lopen rommelen met instellingen in VirtualBox.