Toon posts:

Game PC 1000-1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil de pc vooral voor gamen gebruiken en het streamen ervan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zou graag rond de 1000-1200 euro willen uitgeven als het echt moet kan ik wat hoger uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb een dvd speler en kan zelf aan windows komen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik ben op zoek naar een pc die future proof is voor minstens 1-2 jaar verder ben ik opzoek naar een systeem dat nieuwe games voor die periode maxed kan draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
als videokaart ben ik een fan van de msi uitvoering vanwege de stille kaart en tegelijk goede resultaten. Als iemand een beter merk of uitvoering van de gtx 970 weet zou ik dat graag willen weten. Verder ben ik voor intel en nvidia.

Ga je overklokken?
overklokken is niet mijn doel, misschien als de garantie over is of voor een klein beetje extra fps waar nodig maar ik zal me niet focussen om zoveel mogelijk te overklokken voor maximale prestaties meer dat de game goed loopt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,95€ 332,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 137,95€ 137,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,97€ 354,97
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Zalman Z11 Neo€ 58,-€ 58,-
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX100 128GB€ 62,59€ 62,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.153,81

Ik hoop genoeg info te hebben gegeven en ben benieuwd wat andere er van denken!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 19:10 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich weinig op aan te merken, behalve dat je SSD mijn inziens te klein is, dat overklokken heel weinig uithaalt in games (inderdaad, meer dan een paar fps is het niet, maar je betaalt er wel dik voor) en dat een i7 voor gamen ook geen winst extra geeft die die enorme meerprijs rechtvaardigt. Ik zou uitgaan van zoiets;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 195,95€ 195,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 74,95€ 74,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,90€ 89,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
1Seasonic S12G 450W€ 66,50€ 66,50
1Crucial MX100 256GB€ 96,99€ 96,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 970,19

Case is naar smaak te veranderen, maar meer heb je imo niet nodig. Mooie i5, luxe bordje, 970, ruime SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik was wat vergeten te vermelden: waarschijlijk zal ik ook gebruik gaan maken van twitch en misschien in de toekomst een 2e videokaart wil gaan aanschaffen, ik zie al dat mijn voeding op de lijst zelf dan al te weinig is,
is de gtx 970 asus STRIX een ebtere variant dan de gtx msi?

bedankt voor de snelle reactie :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
"Misschien in de toekomst een 2e videokaart", hoe zeker is dat en op welke termijn? SLI is alleen leuk als je het direct doet en er meteen ook maar een 4K scherm bij neemt. Eer je enkele 970 te weinig is, zullen er weer interessantere "1170"s en "1270"s op de markt zijn die met meer VRAM zijn uitgerust en dus in hun eentje al geschikt zijn voor die hoge resoluties. Scheelt je ook meteen in het móeten hebben van een Z-bord.

En dan Twitch, tja, iedereen lijkt tegenwoordig maar te streamen, maar kijkt daar uberhaupt iemand naar? Als iedereen streamt, zijn er geen mensen die kunnen kijken ;). Ik ben vast van een oudere generatie, maar hoe serieus moet ik dit nemen? Dat je het één, twee keer probeert, en dat was het? Ik zou dan liever 300 euro in mijn zak houden zodat ik er over 2 jaar een nog dikkere GPU in kan zetten...

Verwijderd

Topicstarter
laat die 2e videokaart dan maar zitten, van het streamen ben ik vrij zeker aangezien ik dit vroeger ook deed maar mijn pc nu 5 jaar is en helemaal niet meer mee telt.
een vraagje over de videokaart: de asus STRIX beter als de msi versie van de gtx 970?
Verder zou ik heel graag de zalman z11 neo willen aangezien de behuizing mij erg aanspreekt, het heeft genoeg ruimte voor lange videokaarten ect doordat je de sata spaces eruit kunt halen.
het liefst haal ik toch het z moederbord voor als ik in de toekomst toch miss een sli wil aanschaffen bijv in de 1170 series. de voeding laat ik wel zo die zal ik dan in de toekomst gewoon vervangen tenzij een hogere voeding niet een groot prijs verschil zal opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
btw ik ben vrij nieuw in het samenstellen van een pc ect. heb me er de afgelopen week een beetje in verdiept maar weet nog niet precies hoe ik alles moet installeren in de pc/het bouwen van de pc zelf maar ik verwacht dat dit moeilijk zal zijn met de instucties boekjes en youtube filmpjes/google. als er dingen zijn waar ik extra op moet letten tijdens het bouwen/installeren van een pc zou ik dit heel graag willen weten.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Volgende keer even je post aanpassen, in plaats van nóg iets posten. Dat houdt het overzichtelijk.

In principe zijn de Asus en MSI beiden prima kaarten. Er zou wat meer coilwhine voorkomen bij de MSI, maar als je pech hebt, heeft je Asus dat ook. Wel heeft de Asus een backplate.

En qua assembleren, youtube is een goed begin inderdaad. Het is geen rocketscience.

Verwijderd

Topicstarter
wat is er verschil tussen wel een geen blackplate?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De backplate maakt de kaart wat steviger, waardoor die minder de neiging heeft om eventueel door te buigen. Verder zou het wat helpen bij de koeling, maar ik heb daar eerlijk gezegd nooit objectieve metingen van gezien.

Verwijderd

Topicstarter
ahh oke is het mogelijk een aparte backplate voor de msi te kopen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Niet dat ik weet. Overigens is het ook niet erg, zonder een backplate door het leven gaan. Het is niet dat die MSI ineens wel enorm gaat hangen.

Verwijderd

Topicstarter
ahh oke, dus kortom meot ik een grotere ssd zodat ik meer games erop kan zetten naast het besturings systeem.
btw drivers moeten ook op de ssd geinstalleerd worden toch?
Pagina: 1