King kong
Goed bezig!
Mijn gaai is inmiddels ook klaar

Nu de kleuren nog even aanpassen en dan komende week een simpele omgeving maken
Mijn gaai is inmiddels ook klaar

Nu de kleuren nog even aanpassen en dan komende week een simpele omgeving maken
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Gefeliciteerd, u gaat door voor de wasmachine!

stomme contest, nu heb ik een legodoos besteld.
doos 10242.....

doos 10242.....
D-rez schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:32:
stomme contest, nu heb ik een legodoos besteld.![]()
doos 10242.....
D-rez schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:28:
[...]
Ik ga ruzie krijgen met de vrouw als ik dat zou doen....
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
ik heb ze op de firma besteld, kan ze niets op zeggen. 
En ze is er al van op de hoogte....
vroem vroem....
vroem vroem....
[ Voor 32% gewijzigd door D-rez op 23-02-2015 10:39 ]
D-rez schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:37:
ik heb ze op de firma besteld, kan ze niets op zeggen.
vroem vroem....
Zo klopt 'ie wel ja! Ben benieuwd naar het eindresultaat natuurlijk, was al bang dat je er niet meer mee bezig was.Sigmaa schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:59:
Enige voortgang gemaakt met het verder modelleren van mijn spaceship! Nieuwe wip:
[afbeelding]
@Snoeikoei --> Ik heb je kritiek over de verhoudingen meegenomen en is nu aangepast. Bedankt!
@Sigma, waarom gebruik je niet gewoon de bouwplannen?
* D-rez zucht, waarom zijn er zoveel verschillende soorten steentjes
Omdat ik die niet heb. Met deze referenties gaat het ook wel lukken. Heb veel afbeeldingen gevonden...D-rez schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:24:
@Sigma, waarom gebruik je niet gewoon de bouwplannen?
Zelf gebruik ik altijd http://brickfactory.info/ Zijn ook bijna alle instructies ooit te vinden
+1 herkenbaar.. Maar dat gevoel van voldoening als je eindelijk alle stukjes gemaakt hebt is ook wat waard
Stomme was dat ik eerst al een hoop stukjes voor een ander model gemaakt had, maar dat model was te groot voor mijn mannetje...
Geen mogelijkheid om die stukjes te recyclen voor dit model dan?
Een groot aantal wel ja, maar het blijft zonde van de tijd
Er zitten hier gave creaties tussen! Zelf ben ik echt een gigantische LEGO-fan én ik kan (een beetje) overweg met 3D Studio Max maar vanwege tijdgebrek kan ik helaas niet mee doen, anders had ik het direct gedaan. LEGO-modellen maken in 3D is echt een geweldige bezigheid en er gaat echt véél meer tijd in zitten dan je van tevoren verwacht. Zelf heb ik in het verleden wel eens wat gemaakt en voor inspiratie zal ik ze hier neerplanten.

Veel succes iedereen!
Edit: ik bedacht me dat ik nog een bestand had wat ik nooit afgemaakt heb (geen textures/materials) dus daar ook maar even een render van gemaakt voor hier ter inspiratie.

Veel succes iedereen!
Edit: ik bedacht me dat ik nog een bestand had wat ik nooit afgemaakt heb (geen textures/materials) dus daar ook maar even een render van gemaakt voor hier ter inspiratie.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 25-02-2015 01:19 ]
Jaja, maak nou maar ff snel wat nieuws en doe meeSomerenV schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:08:
Er zitten hier gave creaties tussen! Zelf ben ik echt een gigantische LEGO-fan én ik kan (een beetje) overweg met 3D Studio Max maar vanwege tijdgebrek kan ik helaas niet mee doen, anders had ik het direct gedaan. LEGO-modellen maken in 3D is echt een geweldige bezigheid en er gaat echt véél meer tijd in zitten dan je van tevoren verwacht. Zelf heb ik in het verleden wel eens wat gemaakt en voor inspiratie zal ik ze hier neerplanten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel succes iedereen!
[afbeelding]
Humankind… be both.
Door tijdgebrek ben ik niet meer echt verder gegaan heb alleen wat vertices gedecimeerd wat me viewpor in blender ten goede kwam
(Removed doubles like a boss)
Ook ben ik een n00b met 3D (al heb ik hier best veel van geleerd)
Mijn final:

Als er ooit nog een Lego contest komt dan ga ik er wat meer uit halen
Ook ben ik een n00b met 3D (al heb ik hier best veel van geleerd)
Mijn final:

Als er ooit nog een Lego contest komt dan ga ik er wat meer uit halen
Goed gedaan hoor Solid.
We hebben dus in ieder geval al 1 final.
Je weet toch dat voor een volgende contest je alles weer opnieuw moet maken
Netjes gedaan inderdaad.
Ik zou ook zeker niet op nog een LEGO contest wachten maar gewoon volgende maand gelijk weer mee doen
Hoe meer je bezig bent, hoe meer je leert en hoe vlotter alles gaat 
Nog twee dagen voor de rest om om ook hun final af te maken, moet lukken toch?
Ik zou ook zeker niet op nog een LEGO contest wachten maar gewoon volgende maand gelijk weer mee doen
Nog twee dagen voor de rest om om ook hun final af te maken, moet lukken toch?
Humankind… be both.
Ik denk wel dat ik iets ga in elkaar kunnen steken ja. Moet nog wat "drama" en zo hebben
Inmiddels ook bezig met een eenvoudige scene.

TnxD-rez schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:12:
Goed gedaan hoor Solid.
@Spike - Ja dat is ook weer zo. Ik leer hier meer mee dan tutorials volgen (al vind ik dat leuk om te doen)
Vette render met die racewagens Hot-wheels demolition
En natuurlijk alle andere renders
hmm .. Mag ik me final nog 1 keer veranderen ? me vignette doet niet wat ik wilde
[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 27-02-2015 18:44 ]
Je mag je tot middernacht blijven posten, je laatste inzending zal de daadwerkelijke final zijn, dus leef je uit
Humankind… be both.
Humankind… be both.
Doe rustig aan, je hebt nog 20 minuten 
@Solid Seal: Die simpele achtergrond heeft het geheel al een veel completer gevoel gegeven, he?
@D-rez: Ziet er strak uit! Erg fijne compositie en een mooi diepte gevoel. Wel jammer dat "jouw" kop niet heel duidelijk meer zichtbaar is zo. Maar verder een fijne plaat.
@Solid Seal: Die simpele achtergrond heeft het geheel al een veel completer gevoel gegeven, he?
@D-rez: Ziet er strak uit! Erg fijne compositie en een mooi diepte gevoel. Wel jammer dat "jouw" kop niet heel duidelijk meer zichtbaar is zo. Maar verder een fijne plaat.
Humankind… be both.
Mijn final is ook nog aan het renderen. Ben bang dat het na twaalfen wordt en dus na de deadline...Is dat erg?
mochten mensen het interessant vinden: http://youtu.be/vU8HLzv4Mdc
Dat vraagt om een slo-mo van auto's die door lego vliegen!D-rez schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:08:
mochten mensen het interessant vinden: http://youtu.be/vU8HLzv4Mdc
En bij deze de definitieve lijst 

SnoeiKoei

Solid Seal

Spike_wolf

D-rez

naam

Sigmaa

Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

SnoeiKoei

Solid Seal

Spike_wolf

D-rez

naam

Sigmaa

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.
De volgende contest
De volgende contest zal op zondag 1 maart van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 28-02-2015 22:52 ]
Humankind… be both.
Hoe ver staat het inmiddels met je final?Sigmaa schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:58:
Mijn final is ook nog aan het renderen. Ben bang dat het na twaalfen wordt en dus na de deadline...Is dat erg?
Duurt nog een tijdje...Er is iets fouts gegaan, geen idee wat maar ik moet nu terug naar een iets oudere versie. Wordt morgenochtend pas dat ik hem eventueel in kan dienen...
Sigmaa mag er wat mij betreft ook bij
Februari is nog een hele dag dus wat mij betreft mag ie er ook nog bij.
Ja hoor, geen haast wat mij betreft. Feb is ook wel 'n erg korte maand
Ik sluit me ook aan bij bovenstaande commentaren, wat mij betreft mag Sigmaa ook nog gewoon zn final insturen
Mensen, allereerst bedankt dat jullie mij extra tijd hebben gegeven! Ik was het nodig. De render van vannacht was compleet mislukt vanwege verkeerde settings. Echter! Ik heb vanmiddag nieuwe tijd en motivatie gevonden om een nieuwe render te maken en deze presenteer ik dan wel nu. Alles is gemodelleerd in 3ds Max 2014 en ik heb gebruik gemaakt van Vray om alles te renderen. Ik wilde perse gebruik maken van Vray omdat ik dit nog niet genoeg onder de knie heb. Dat is gebleken vanwege de vele mislukte renders
In ieder geval ik heb er veel van geleerd en dit is mijn FINAL. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Dit is puur render output, geen nabewerking in photoshop oid.

Dit is puur render output, geen nabewerking in photoshop oid.
En bij deze de definitieve lijst 

SnoeiKoei

Solid Seal

Spike_wolf

D-rez

naam

Sigmaa

Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

SnoeiKoei

Solid Seal

Spike_wolf

D-rez

naam

Sigmaa

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.
De volgende contest
De volgende contest zal op zondag 1 maart van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd wordenWat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Anoniem: 172410
Ik mag dan niet stemmen, maar vind de vlakverdeling en misschien ook wel het kleurgebruik van D-rez zeer aangenaam! Niets ten nadele van de modellen van andere deelnemers, maar als totaalwerk steekt die er duidelijk bovenuit 
Er mag ook gezegd worden dat eigenlijk al het werk wel een bepaald niveau haalt. Niet verkeerd jongens!

Er mag ook gezegd worden dat eigenlijk al het werk wel een bepaald niveau haalt. Niet verkeerd jongens!
Allemaal mooi modeleerwerk afgeleverd heren.
D-rez heeft daarnaast een mooie compositie, belichting, DoF. Dat kan een tip voor anderen zijn: modelleren is maar één onderdeel van het geheel. 'naam' heeft zo te zien ook wel aandacht besteedt aan de render, maar zijn render vind ik een tikkeltje te donker, en het onderwerp wat onduidelijk. King Kong? Het gebouw had wat beter in beeld gebracht kunnen worden.
Komende maand kan ik nog wel eens tijd gaan krijgen voor een contest.
D-rez heeft daarnaast een mooie compositie, belichting, DoF. Dat kan een tip voor anderen zijn: modelleren is maar één onderdeel van het geheel. 'naam' heeft zo te zien ook wel aandacht besteedt aan de render, maar zijn render vind ik een tikkeltje te donker, en het onderwerp wat onduidelijk. King Kong? Het gebouw had wat beter in beeld gebracht kunnen worden.
Komende maand kan ik nog wel eens tijd gaan krijgen voor een contest.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
@inquestos,
King Kong klopt inderdaad. Ik had graag nog wat meer aandacht aan mn final willen besteden, maar ik had een gebrek aan tijd helaas.
King Kong klopt inderdaad. Ik had graag nog wat meer aandacht aan mn final willen besteden, maar ik had een gebrek aan tijd helaas.
Hier ook mijn final nogal gerushed hoor. Had graag de belichting wat meer drama mee gegeven. Maar gezien ik gister de hele dag op Batibouw (grote bouwbeurs hier in België) was, heb ik dat niet echt getweaked
Stemmen is nog het moeilijkste
Stemmen is inderdaad vaak lastiger dan het maken van je inzending
Een groot aantal van de stemmen zijn al binnen, er ontbreken er nog twee, zodra ze er allemaal zijn kan de winnaar bekend gemaakt worden.
De volgende contest start vannacht om middernacht, ook als de bovengenoemde stemmen nog niet binnen zijn. Tijd is altijd een issue, dus we starten gewoon op de eerste van de maand. De winnaar van deze contest zal uiteraard gelijk hier gemeld worden, dus hou dit topic in de gaten, ook als er al een nieuwe loopt
Humankind… be both.
Ik vind dat je dat altijd prima regelt spike.
Dank je, ik doe mij best om er wat moois van te maken
En daar is hij dan, de contest voor maart:

Contest #24 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard weer van harte welkom!
Humankind… be both.
Er moet nog 1 stem binnenkomen
Humankind… be both.
Mea Culpa
Ik doe voor het eerst mee . FF wennen dus
Ik doe voor het eerst mee . FF wennen dus
En inmiddels zijn alle scores binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!

Met een neuslengte voorsprong is D-rez met 46 punten de winnaar van GFX Contest #23!!
Gefeliciteerd D-rez
Op naar de volgende contest!

Met een neuslengte voorsprong is D-rez met 46 punten de winnaar van GFX Contest #23!!
Gefeliciteerd D-rez

Op naar de volgende contest!
Humankind… be both.
Close call. En terecht. Waren echt puike inzendingen. Maakt me extra blij met de eindstand.
Een welverdiende overwinning. En inmiddels ben je ok voorzien van je winnaarstitel.
Veel plezier ermee
Veel plezier ermee
Humankind… be both.
Anoniem: 172410
Daar mag wel een leuker kleurtje aan gegeven worden. Ik stem voor roze

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 02-03-2015 20:31 ]
Van harte gefeliciteerd D-rez!
Dit was mijn puntenverdeling en commentaar voor iedereen, misschien hebben jullie er nog wat aan.
SnoeiKoei --> De interactie tussen de lego poppetjes vind ik erg leuk en ook de vrolijkheid van Benny is erg goed gedaan. Iedereen die de film heeft gezien weet gelijk wie dit is. Wat betreft materials ook goed gelukt alleen wel jammer van de ruis in de render. Score: originaliteit 5, uitwerking 6
SolidSeal --> Echt een productie die mij doet denken aan de lego van toen ik er mee speelde. Het roept bij mij echt nostalgie op. Heel simplistisch gehouden. Dit zou 20 jaar geleden zo op een doos met lego kunnen staan. In deze tijd helaas niet heelorigineel daarom geef ik het 4 puntenn. Qua uitwerking had het nog wel iets beter gekund. Alle materials op het hoofd na hebben een reflectie, dat is een punt van verbetering. En de achtergrond, ik kan niet goed beoordelen of het nou gewoon een afbeelding is of dat het gemodelleerd is, ik denk het eerste aangezien de proporties tussen de knopjes waarop het poppetje staat niet klopt. 5 punten voor uitwerking Het modelleer werk vind ik wel goed gelukt. De bloemetjes en het poppetje zien er prima uit.
Spike_wolf --> Fantastische plaat! Ten eerste vind ik de modellen van de vogels erg goed gelukt en ten tweede wat ontzettend gaaf dat je de doos (geen idee of dit de doos is waarin de lego stukjes komen) mee hebt genomen in je render. Erg leuk idee! Wie heeft vroeger niet zo aan de keukentafel gezeten om zijn nieuwe lego set in elkaar te zetten
Originaliteit: 10 punten Voor wat betreft de uitwerking, de lego blokjes reflecteren niet echt, maar ik weet natuurlijk niet of dit zo hoort omdat ik jou set niet in het echt ken. Dus daar beoordeel ik je niet op. Voor de rest, goed gebruik van gemaakt van dof en de kwaliteit van de render is ook top! Uitwerking 8 punten
D-rez --> BOEM! Ja lego en explosiviteit doen het altijd goed. Toch vind ik dit niet de origineelste plaat. Daarom geef ik het 8 punten. Qua uitwerking vind ik dit echter wel de beste plaat (10 punten). De kwaliteit van het modelleerwerk is naar mijn mening echt hoog en tevens de materialen. Verder geen ruis in de plaat en de DoF komt hier echt goed tot zijn echt. Gewoon top. Wel jammer dat zijn gezicht niet volledig te zien is (misschien om anoniem te blijven
)
naam --> Een leuk idee! Kingkong op de empire state building met het vliegtuig die hem in de film beschoot (tenminste ik dat het dit uitbeeld). Qua originaliteit geef ik het 6 punten. De uitwerking had wel iets beter gekund. De dof komt hier niet goed tot zijn recht vind ik persoonlijk. De belichting oogt ook een beetje vreemd. De vreemde gloed op de randen van het vliegtuig is daar een voorbeeld van. Het is een beetje tegenstrijdig als je kijkt naar waar het licht vandaan komt voor king kong. Uitwerking 4 punten
Dit was mijn puntenverdeling en commentaar voor iedereen, misschien hebben jullie er nog wat aan.
SnoeiKoei --> De interactie tussen de lego poppetjes vind ik erg leuk en ook de vrolijkheid van Benny is erg goed gedaan. Iedereen die de film heeft gezien weet gelijk wie dit is. Wat betreft materials ook goed gelukt alleen wel jammer van de ruis in de render. Score: originaliteit 5, uitwerking 6
SolidSeal --> Echt een productie die mij doet denken aan de lego van toen ik er mee speelde. Het roept bij mij echt nostalgie op. Heel simplistisch gehouden. Dit zou 20 jaar geleden zo op een doos met lego kunnen staan. In deze tijd helaas niet heelorigineel daarom geef ik het 4 puntenn. Qua uitwerking had het nog wel iets beter gekund. Alle materials op het hoofd na hebben een reflectie, dat is een punt van verbetering. En de achtergrond, ik kan niet goed beoordelen of het nou gewoon een afbeelding is of dat het gemodelleerd is, ik denk het eerste aangezien de proporties tussen de knopjes waarop het poppetje staat niet klopt. 5 punten voor uitwerking Het modelleer werk vind ik wel goed gelukt. De bloemetjes en het poppetje zien er prima uit.
Spike_wolf --> Fantastische plaat! Ten eerste vind ik de modellen van de vogels erg goed gelukt en ten tweede wat ontzettend gaaf dat je de doos (geen idee of dit de doos is waarin de lego stukjes komen) mee hebt genomen in je render. Erg leuk idee! Wie heeft vroeger niet zo aan de keukentafel gezeten om zijn nieuwe lego set in elkaar te zetten
D-rez --> BOEM! Ja lego en explosiviteit doen het altijd goed. Toch vind ik dit niet de origineelste plaat. Daarom geef ik het 8 punten. Qua uitwerking vind ik dit echter wel de beste plaat (10 punten). De kwaliteit van het modelleerwerk is naar mijn mening echt hoog en tevens de materialen. Verder geen ruis in de plaat en de DoF komt hier echt goed tot zijn echt. Gewoon top. Wel jammer dat zijn gezicht niet volledig te zien is (misschien om anoniem te blijven
naam --> Een leuk idee! Kingkong op de empire state building met het vliegtuig die hem in de film beschoot (tenminste ik dat het dit uitbeeld). Qua originaliteit geef ik het 6 punten. De uitwerking had wel iets beter gekund. De dof komt hier niet goed tot zijn recht vind ik persoonlijk. De belichting oogt ook een beetje vreemd. De vreemde gloed op de randen van het vliegtuig is daar een voorbeeld van. Het is een beetje tegenstrijdig als je kijkt naar waar het licht vandaan komt voor king kong. Uitwerking 4 punten
[ Voor 97% gewijzigd door Sigmaa op 02-03-2015 21:21 ]
Haha Dank je Sigmaa. al had ik de minste punten heb ik een hoop geleerd.
De achtergrond is idd een image. Mijn pc had wat problemen met de view-port 9to many damn verts)
Achteraf heb ik een berg verts weten te removen (remove doubles like a boss
)
Even m'n nodes bekeken en het hoofdje had inderdaad geen glossy
De achtergrond is idd een image. Mijn pc had wat problemen met de view-port 9to many damn verts)
Achteraf heb ik een berg verts weten te removen (remove doubles like a boss
Even m'n nodes bekeken en het hoofdje had inderdaad geen glossy

Hehe die is ook vet. Jammer alleen dat je het gezicht van de onderste niet kan zien nu