Upgrade huidige PC

Pagina: 1
Acties:

• lospeed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo,

De laatste tijd begint mijn pc toch wat haperingen te vertonen in mijn dagelijkse bezigheden dus ben ik eens aan het kijken welke componenten eens een upgrade zouden kunnen gebruiken om dit op te lossen. Vroeger gamede ik veel maar dit is de laatste jaren enorm geminderd dus een prestatiebeest dat games op hoge settings kan spelen hoeft het zeker niet te worden. Ik poker vrij veel met tracking software die in de achtergrond draait en dat is momenteel het grootste probleem, alsook als er veel verschillende programma's / bewerkingen worden uitgevoerd.

Mijn huidig systeem:
mobo: Asus Striker II NSE
CPU: Intel Core2Quad Q9550 @ 2.83GHz
RAM: 4GB DDR3 (1066MHz)
GPU: GTX275
PSU: 650W
HDD: een gewone WD van 7200rpm (en nog een hoop dataschijven maar deze worden momenteel leeggehaald wegens aankoop van een HTPC)

Waar ik naar op zoek ben:
Wat zou de goedkoopste/eenvoudigste oplossing zijn om mijn huidige pc wat nieuw leven in te blazen? Zoals ik al aanhaalde hoeft er op vlak van games en dergelijke geen serieuze injectie te gebeuren dus ik denk dat de RAM, CPU en/of HDD al een groot verschil kunnen opleveren, niet?

Qua budget: zo laag mogelijk voor zoveel mogelijk prestatiewinst zeker? Tweedehands onderdelen behoren tot de mogelijkheid, ik schat dat ik met max. €200 toch al ergens zou moeten geraken, niet?

Elk advies is welkom,
Gz,

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Systeempje lijkt mij snel genoeg voor jouw wensen. Grootste winst zul je waarschijnlijk halen met een ssd.
Eventueel wat geheugen bijprikken. Al durf ik niet te zeggen hoeveel ram de poker + tracking software opslurpt.
Kan mee voorstellen dat dit bij >20 tafels nog wel op wil lopen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• lospeed
Switchie schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:55:
Systeempje lijkt mij snel genoeg voor jouw wensen. Grootste winst zul je waarschijnlijk halen met een ssd.
Eventueel wat geheugen bijprikken. Al durf ik niet te zeggen hoeveel ram de poker + tracking software opslurpt.
Kan mee voorstellen dat dit bij >20 tafels nog wel op wil lopen
Ok, een kleine SSD + 4GB RAM extra zouden me zo'n €100 kosten dus dat is wel het proberen waard. :)
Volgens hetgeen ik al had opgezocht kan die tracking software wel eens RAM zuipen dat het geen naam heeft.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

Is even kijken hoeveel RAM je gebruikt als het traag aanvoelt.

Een SSD is altijd een welkome upgrade die je ook mee kan nemen indien het niet voldoende is.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De rest is snel genoeg, in de zin dat je een snellere CPU en/of graka waarschijnlijk niet eens gaat merken.
Zou dus met ssd + ram beginnen.
Ssd is imho nooit een slechte investering die later altijd mee kan naar een nieuw systeem.
DDR is al wat ouder voor jouw chipset dus kun je waarschijnlijk voor een schijntje ergens 2e hands op de kop tikken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• lospeed
Ok, merci voor de replies. Zal beginnen met een SSD en wat extra geheugen. Kan alleen maar verbeteringen geven, en begint het na een tijd terug te stroef te lopen naar mijn zin dan komt er gewoon een nieuwe setup. :p
Pagina: 1