Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school/Gaming

Pagina: 1
Acties:

• L00K3R4
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop wordt gebruikt voor school en gamen (niet perse op de hoogste resoluties).
Speel vooral RTS (AoE3, TW:R2, TW:S2, beetje LoL) maar ook Hitman en Deus Ex: HR en AC. Battlefield 3 (ondanks dat Origin die gratis heeft gegeven) is nog steeds onaangeraakt.
Voor school gebruik ik alleen Word en ben ik braaf internetloos *kuch*.

Wat is je budget?
Ongeveer €1700,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, reizen naar school en terug (in mijn geval betekend dat vooral in de trein zitten). Tijdens m'n hoor- en werkcolleges kan ik m'n laptop niet opladen, deze duren in grofweg 3uur p/d!).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
MSI

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Zat zelf te denken aan een MSI GS60 2QE Ghost Pro (1080P versie) maar alternatieven zijn natuurlijk welkom! Graag wel een 15,6" laptop, groter is niet handig vanwege de trein. DVD opties zijn voor mij niet zo belangrijk, ook de Windows versie is niet belangrijk (in 't ergste geval gooi ik d'r wel Win7-Ux64).

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)€ 1.648,24€ 1.648,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.648,24

[ Voor 27% gewijzigd door L00K3R4 op 01-02-2015 17:58 . Reden: Interpunctie ]

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 21:34
Als je veel kracht wil hebben voor gamen dan is dit een goede laptop, qua accuduur weet ik niet hoe deze het zal uithouden, maar zolang je niet gaat gamen zal dat wel lukken denk ik. Enige nadeel van deze laptops is dat ze vrij warm kunnen worden en niet super stil zijn onder load.

Een tip trouwens als je deze gaat bestellen is het gebruik maken van cashbackkorting via shopkorting/spaarwinkelen, bespaart toch weer rond de 30 euro.

Verwijderd

ik heb zelf een msi gt 683r, en de accu duur valt me niks tegen en met lawaai tja... het blijft een laptop

• L00K3R4
@Skynick, Niet still onder load? Das geen probleem, als Word als load wordt gezien dan is d'r denk ik wel reden voor paniek. Als ik naar m'n DIY PC kijk is die tijdens het gamen ook niet altijd even stil onder load. Thx voor de tip van de cashbackkorting, korting is altijd leuk!

@Mike--19, weet je toevallig hoelang jouw laptop ongeveer mee gaat als je Word gebruikt + scherm op laagst zet + internet adapter uitzet?

[ Voor 1% gewijzigd door L00K3R4 op 01-02-2015 19:23 . Reden: toegevoegd: gebruikt ]

Verwijderd

Sja, wat wil je met een high-end gpu in eeen ultrabook formfactor. De MSI Ghosts worden idd ook vrij heet. Al schijnt het met de 970m al een stuk minder te zijn. Zeker een leuk dingetje om er de alerlaatste games op high settings mee te spelen

Met al die power en (relatief) kleine formfactor lever je wel in in performance. Die drie uur college gaat ie met moeite trekken. En helemaal niet als je gaat gamen (sja, vaak kunnen hoorcolleges erg saai zijn). Dus het is de vraag waar je prioriteiten liggen.

Verwijderd

@Mike--19, weet je toevallig hoelang jouw laptop ongeveer mee gaat als je Word gebruikt + scherm op laagst zet + internet adapter uitzet?

als ik gewoon een beetje internet met de kabel, en het scherm niet op eco mode heb staan gaat ie ongeveer 2,5 uur mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 20:55 ]

• L00K3R4
@jchan, op school ligt de prioriteit wel op Word, aangezien lang niet alles wordt opgenomen (jammer genoeg), en laat dat nou net de wat ingewikkelde vakken zijn... In de trein heb ik niet/nauwelijks internet dus heb tot nu toe gewoon m'n schoolwerk/leeswerk gedaan (beter tijdens het reizen dan thuis).

Thuis of bij vrienden kan gewoon de adapter d'r aan (en is d'r ook tijd voor gamen). Probleem zit 'm dus in 't school gedeelte, van laptop naar papier overschakelen als de lector doorpraat is nou niet echt bepaald waar ik op zit te wachten.

Kun je misschien even iets meer uitleg geven over 't "lever je wel in in performance"? (Begrijp dat ik niet de kwaliteit van 'n PC kan verwachten van 't zelfde geld.)

@Mike--19, thx voor de info!

Verwijderd

Ah, na het herlezen merk ik dat het idd wat raar klinkt. Wat ik bedoel is dat je een wat lager accuduur en een mindere luchtdoorloop krijgt.

Met prioriteiten bedoel ik gewicht, performance en accuduur.
Pagina: 1