Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 17:44
Hallo allemaal,

Ik probeer in Photoshop Elements het volgend:

Ik heb 50 identieke drukknopafbeeldingen. Alleen wat op het drukknopje staat is anders.
De drukknopjes staan op een zwarte achtergrond welke ik transparant wil hebben. Ik maak een selectie, sla dit op en doe dan het tovergummetje en klaar is klara !

Alleen,

Als ik drukknopje 2 wil doen, dan kan ik de selectie niet laden en moet ik het hele tafereel weer van voren af aan doen.
Nu heb ik gelezen dat deze selectie niet "overdraagbaar" is.

Vraag van mij:
Hoe doe ik dit dan ?

Bij voorbaat dank.

Its alive Jim, but not as we know it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
als de achtergrond egaal zwart is, dan zou ik de toverstaf pakken met een tolerantie van 20 a 32, dan ben je sneller klaar.

om je vraag te beantwoorden: in photoshop is het zeer zeker overdraagbaar, op vele manieren. Ik weet niet hoe het met elements zit. Grootste vraag is: staan de knoppen steeds op exact dezelfde plek? Op zich kun je selecties heel secuur verplaatsen met bijv. de pijltjes toetsen, maar het gemakkelijkst is als het altijd op dezelfde plek staat ;)

Je kunt:
1. Je selectie omzetten in een channel en deze opslaan.
2. Je selectie omzetten in een path en deze opslaan (minder nauwkeurig in mijn beleving)
3. Je kunt eerst selecteren, je ding doen en de selectie laten staan. Voeg de volgende afbeelding toe als een nieuwe laag, liefst bovenaan en dan kun je daar ook weer je ding doen. De la(a)g(en) eronder kun je voor de zekerheid weghalen, danwel verbergen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

In Photoshop kun je dit normaal met een simpele action doen, zit er ook zo iets in Elements? Dan neem je gewoon een action op en dan kun je die op alle afbeeldingen die je wil toepassen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 17:44
Ventieldopje schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:17:
In Photoshop kun je dit normaal met een simpele action doen, zit er ook zo iets in Elements? Dan neem je gewoon een action op en dan kun je die op alle afbeeldingen die je wil toepassen.
Hoi,

Het duurde even maar ik ben er weer.

Elements kent zoiets niet, hiervoor moet je Photoshop hebben.
Het is me geukt !

Bedankt voor de reacties.

Its alive Jim, but not as we know it