Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Beeld bevriest en computer crasht

Pagina: 1
Acties:

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-11 12:23
Beste mensen,

Sinds kort zit ik met het probleem dat mijn Windows 8.1 na een half uurtje crasht, het scherm blijft hangen.
Ik kan echter wel alt tab gebruiken om een ander scherm te zien maar dat scherm blijft dan ook hangen, de muis werkt gewoon en ik kan nog op icoontjes klikken (er opent echter niks), na 1 a 2min bevriest alles.

Wat heb ik gedaan om het op te lossen:

1. Ik dacht aan een Windows probleempje, dus heb ik mijn Windows opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat, het beeld bevriest nog steeds.

2. twee externe videokaarten en de onboard videokaart geprobeerd, bij alle drie bevriest het beeld weer.

3. SSD & Seagate HD gecontroleerd, geen foutmeldingen

4. Temperatuur gecontroleerd, mobo 32 en CPU op 43 graden.

Onderstaande link geeft een filmpje weer van wat er gebeurd voordat hij helemaal bevriest, programma's die open stonden kan ik nog gebruiken maar nieuwe programma's kan ik niet meer openen:
https://drive.google.com/...pdFMyQUU/view?usp=sharing

Heeft iemand enig idee wat de beste manier is om mijn moederbord, cpu, geheugen en voeding te testen? Of zijn er eventueel nog andere dingen waar ik naar moet kijken?

Bij voorbaat dank!
Kevin

Systeem:
- Behuizing: Silverstone SG-07B
- CPU: core i5-2500
- RAM: Kingston hyperx 8gb ddr3 1333mhz cl9 dual channel kit
- MOBO: asrock h67m-ITX
-VIDEO: HD 6870
- HD: crucial m4 ssd (128gb) (Windows installed)
Seagate Barracuda ES.2 1TB

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Bevriezing die ontstaat door de virusscanner? Dat is wel gek na een windows herinstallatie...

Wat als je in veilige modus opstart. Heb je dan ook dezelfde problemen?

Heb je de HDD en SSD gecheckt met een S.M.A.R.T. tool?

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-11 12:23
Ik gebruik altijd AVG, nooit eerder last ervan gehad.

Ik moet veilige modus nog proberen, dat ga ik zo eens doen. Het lastige is dat het random gebeurd, dus soms 30min wachten en soms een uur.

Welke tools zijn aan te raden? Ik heb HD Tune pro gebruikt.

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
ik ken hd tune pro niet, maar ik zie dat het smart-scans kan uitvoeren.