Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
Ik heb pas geleden mijn desktop ingeruild voor een laptop en het eerste wat mij dwarszat is de geluidskwaliteit die dat ding levert vergeleken met mijn pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO die ik verkocht heb ;( .

Mijn vraag, ik zoek dus een geluidskaart die via USB kan worden aangesloten.

Ik heb al een beetje rond zitten kijken, ik zal de producten die ik op het oog heb erbij voegen (Raad gerust anderen aan)

Mijn eisen:

- Minimaal 5.1 kanalen hebben
- De koptelefoon en microfoon ingangen moeten aan de voorkant/zijkant van het kastje zitten (zoiezo niet aan de achterkant)
- Hoogwaardige kwaliteit (Vergelijkbaar met mijn vorige of beter)
- Aparte volume regeling(dus wil niet dat de geluidskaart het geluid van Windows regelt) Als dit niet mogelijk is heb ik pech :P
- Goede Software met EQ

Dit allemaal moet i.c.m. een Logitech X-530 en een Sennheiser PC360 werken

Mijn budget ligt rond de 100,- maar dat kan variëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 15:49
Volgens mij zoekt u de Asus Xonar U7. die regelt wel de volume van windows dus dat is wel spijtig.
EQ zit daarbij maar is volgens mijn standaard wel een beetje te simpel. maar daar gebruik ik zelf iets anders voor wat prima samen werkt met de U7.

verder klinkt hij goed en zit de software ook wel mee. Sowieso de beste 7.1 USB geluidskaart die rond de 100,- kost.

teminste dat ik wat ik er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

+1 voor de Asus U7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is het wellicht ook een idee om een fatsoenlijke audio setje te halen? Wellicht een cheapo 2.0 actief hi-fi setje? De Logitech X-530 produceert nou niet echt mooi geluid, ook niet met een geluidskaart van 200 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
Met de vorige geluidskaart die ik had die in mijn moederboord zat was ik zeer tevreden met het geluid.
nu ik hem aan mijn laptop heb aangesloten klinkt het vergelijken met de vorige nergens naar.
Ik ben al eens gaan kijken naar een nieuwe set maar voordat ik er een haal, wil ik eerst een betere geluidskaart hebben want anders haal je niet het 'maximale' uit de speakers.
stin00 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:43:
Is het wellicht ook een idee om een fatsoenlijke audio setje te halen? Wellicht een cheapo 2.0 actief hi-fi setje? De Logitech X-530 produceert nou niet echt mooi geluid, ook niet met een geluidskaart van 200 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabianoniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-07 14:05
ik weet niet of je het al heb bekeken of heb ontdekt, maar de instellingen bij mij kan je de kwaliteit nog veranderen.
- Rechter muisknop op je geluid rechts onder
- Afspeelapparaten
- Selecteer je geluidsbron/kaart
- Eigenschappen
- Geavanceerd
- Standaardindeling
- en dan de hoogste Hz kiezen

Bij mij stond die op z'n laagst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

En dan genieten van oversampled geluid? Nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de asus xonar u7 echelon te koop voor 50 euro.
Het is een super soundcard met vele opties.
Perfect ding,alleen ik gebruik hem niet meer omdat ik nu een simpel 2.1 setje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

Waarom geen Soundblaster omni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stem ook voor die Xonar optie. Windows 10 drivers beschikbaar ook zo te zien dus actueel apparaat.

Er feitelijk een hele markt in externe DAC's waar je naar kan kijken. Ik gebruik zelf een V-DAC (stereo) die heeft ook een USB poort.
Ervaring is alleen wel dat driver support een beetje dodgy wordt als je exotische hardware gebruikt, zeker als het wat ouder wordt. Zie veel in muziekland dat driversupport ergens halverwege Vista is opgehouden als je apparaat niet echt van gisteren is en dan werkt dat ding dus ook gewoon niet of half.
Die V-DAC van mij gebruik ik o.a. daarom optisch... gewoon de windows drivers van mijn onboard geluidsgeval. Nooit gedoe, altijd support. Maargoed, beetje irrelevant info. :)
Pagina: 1