PC assemblage in Noord-Brabant?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Mijn zwager wilt een nieuw (game)systeem laten bouwen/assembleren, om meerdere redenen o.a. vanwege de garantie op de build.
Hij vond zelf pc-samenstellen.nl, ook wel bekend hier onder shopreviews als gamepc.nl.
Mijn zwager is Deens en deze site vond hij het meest begrijpelijk.
Ondanks de vele sterren in de reviews zoek ik voor hem liever toch even naar een plek die ook lokaal te benaderen is en wat meer vrije keuze qua onderdelen heeft.
We zijn er samen namelijk achtergekomen dat zijn wensen goed aansluiten op de BBG, dus deze onderdelen wilt hij dan ook in ieder geval kunnen kiezen.

Ik ben op de hoogte van en heb ervaring met Azerty, SWW, Alternate etc... maar deze liggen niet bepaald bij hem in de buurt (Tilburg).

Mijn vraag is of er bij jullie goede ervaringen zijn met bepaalde lokale PC boeren in Brabant of webshops die een balie in Brabant hebben die netjes assembleren.

En als die er niet zijn... misschien een gat in de markt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:25
4launch bevindt zich in Eindhoven. Het is ieder geval in de buurt dan je genoemde winkels. Heb in het verleden goeie ervaring met 4launch. Alleen assemblage van pc heb ik geen ervaring. Een moeite waard om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gewoon zelf assembleren? Of kan jij het zelf ook niet?

Als je het systeem bij een zaak laat assembleren hangen daar ook 'nadelen' aan.
- Bij b.v. Alternate stoppen ze er zo'n stom 'garantie' stikkertje op en als deze verbroken is kunnen ze al moeilijk doen (ja spreek uit ervaring).
- Zou er iets mis zijn met het systeem willen ze toch meestal het complete systeem hebben om te bekijken wat het is, doe je het zelf ja dan zul je even moeten zoeken wat het is maar je kan dan in ieder geval enkel dat onderdeel retourneren.

En ik vind dat ze bij winkels meestal een zooitje maken van de assemblage, eerder een blamage.
In de jaren genoeg 'voor geassembleerde' systemen gezien en ik ben totaal niet onder de indruk, ten tweede ben ik in 3 of 4 gevallen systemen tegengekomen waar de onderdelen niet van klopte vergeleken met de factuur. (Mindere CPU/Minder geheugen-andere samenstelling en soms leken er 2de hands dingen gebruikt te zijn).

Ik zou 'iemand' zoeken met wie je dit kan regelen die er verstand van heeft, deze persoon het laten assembleren en klaar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 20:49
Ik Sluit me aan bij Prutser001. Zelf in elkaar zetten is veelal beter en goedkoper, en je weet precies wat er in je pc gaat (geen andere of tweedehands producten). Daarbij is het ook leuker! Ik doe het zelf al bij mijn vorige pc's, op internet is alle informatie makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
inderdaad zelfbouwen blijft het leukste!
Aragorn is een goede optie, zitten ook in eindhoven klein bedrijfje met een goede service.

wel wat prijziger als de gemiddelde webshop.

geen onzinnig "garantie" stikkertje
ze kunnen je vaak remote helpen of je moet internet problemen hebben natuurlijk
een eigen service afdeling die bijna alles zelf op kan lossen, op de verplichte RMA's na dan.

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

luuksnijmegen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:35:
Ik Sluit me aan bij Prutser001. Zelf in elkaar zetten is veelal beter en goedkoper, en je weet precies wat er in je pc gaat (geen andere of tweedehands producten). Daarbij is het ook leuker! Ik doe het zelf al bij mijn vorige pc's, op internet is alle informatie makkelijk te vinden.
We zijn tenslotte tweakers, dus zelf in elkaar zetten is natuurlijk leuker. Het is ook erg eenvoudig. Gewoon goed op letten en geen stappen overslaan, dan kan er wat dat betreft weinig mis gaan.

Er is wel 1 nadeel van zelfbouw (wat mij er nooit van weerhouden heeft om het te doen, maar toch):
Als er iets niet werkt moet jij aantonen welk onderdeel er problemen geeft en dat kan soms lastig zijn. Koop je een geassembleerd systeem is dat aan de verkoper om aan te te tonen waarom iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
Hann1BaL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:41:
[...]

We zijn tenslotte tweakers, dus zelf in elkaar zetten is natuurlijk leuker. Het is ook erg eenvoudig. Gewoon goed op letten en geen stappen overslaan, dan kan er wat dat betreft weinig mis gaan.

Er is wel 1 nadeel van zelfbouw (wat mij er nooit van weerhouden heeft om het te doen, maar toch):
Als er iets niet werkt moet jij aantonen welk onderdeel er problemen geeft en dat kan soms lastig zijn. Koop je een geassembleerd systeem is dat aan de verkoper om aan te te tonen waarom iets niet werkt.
het zelf uitzoeken wat er niet goed werkt is juist het leukste aan het zelf bouwen vind ik zelf
dat is natuurlijk als je het zelf begrijpt en hier de tijd in wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

prestige93 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:49:
[...]

het zelf uitzoeken wat er niet goed werkt is juist het leukste aan het zelf bouwen vind ik zelf
dat is natuurlijk als je het zelf begrijpt en hier de tijd in wil steken.
Het leukste?? Ik vind er weinig aan als mijn PC het niet doet. Ik vind het leuk om het samen te stellen, maar mijn hart loopt niet over van vreugde en blijdschap als de PC het niet meer doet.

Vaak heeft het ook niet alleen te maken met kennis en tijd. Voor hardware troubleshooting heb je vrijwel altijd vervangende hardware nodig om te testen. En dat heeft lang niet iedereen voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

plizz schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:13:
4launch bevindt zich in Eindhoven.
Precies, 4launch lijkt mij in deze prima. Ook kwa prijzen zijn ze redelijk netjes; misschien niet de aller-aller goedkoopste met alles, maar zeker niet de duurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 22:35
Als je een avondje op youtube tutorials kijkt in plaats van de nadiscussie van Wie is de mol weet je al meer dan genoeg om een systeem in elkaar te zetten.

Een zaterdagmiddag uittrekken, krat pils erbij en gezellig sleutelen is toch altijd wel leuk vind ik zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
Hann1BaL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:52:
[...]

Het leukste?? Ik vind er weinig aan als mijn PC het niet doet. Ik vind het leuk om het samen te stellen, maar mijn hart loopt niet over van vreugde en blijdschap als de PC het niet meer doet.

Vaak heeft het ook niet alleen te maken met kennis en tijd. Voor hardware troubleshooting heb je vrijwel altijd vervangende hardware nodig om te testen. En dat heeft lang niet iedereen voorhanden.
mee eens, daarom ook mijn eigen mening.
liefste zou ik constant aan pc's sleutelen waar iets niet aan werkt!

4launch heb ik zelf geen geweldige ervaring mee zeker als het na aanschaf niet blijkt te werken duurt het lang voordat ze het oplossen.
nogmaals dat is mijn eigen ervaring, heb liever wat meer service ook al betaal je daar meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58

WCA

Een maat van mij heeft ooit een pc laten assembleren bij GamePC.nl, de koeler zat er verkeerd om op. (AIO Waterkoeler met aan twee kanten fans, ze bliezen naar elkaar toe :S)

Dat vind ik reden genoeg om daar niet te bestellen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:36
Wel grappig dat iedereen adviezen geeft waar de TS helemaal niet naar vraagt... ja zelf assembleren is leuk, maar dat zal de TS zich denk ik ook al hebben bedacht en wil het volgens mij duidelijk laten doen... anders was de vraag denk ik toch wel richting tips en trucs voor het assembleren geweest.

ontopic: Ik denk ook dat 4Launch de beste keuze is mbt N-Brabant, ik heb persoonlijk goede ervaringen met 4Launch en kan ze daarom wel adviseren. Kost daar volgens mij 60 euro, dat is voor het bouwen en testen van het systeem. Het kan een hoop hoofdpijn schelen mbt defecte onderdelen, als je thuis niets hebt om mee te testen dan zit je met de gebakken peren. Persoonlijk vind ik die 60 euro daarom ook niet echt duur, je koopt daarmee toch ook een stukje extra zekerheid en mocht de boel niet werken dan moeten ze het voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:28
CDROMLAND in Breda, heb hier al mijn PC-spul vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Hehe @MicGlou, inderdaad, maar om eerlijk te zijn, had ik dat wel verwacht :) We zijn natuurlijk Tweakers, I can't blame them.

Nou goed, ik voel me een uitleg schuldig :) Zelf in elkaar zetten gaat hem in dit geval echt niet worden. Mijn zwager's eigen kennis begint bij de installatie van Windows zeg maar. Het is in inderdaad niet raar te vragen waarom ik het niet voor hem doe. Ik ben namelijk wel van het slag fix it, untill it's broken hehe Al heb ik onderhand elk onderdeel vervangen, veranderd of bijgeplaatst in een PC, ik heb het nooit volledig vanaf scratch gedaan :$ . Dat is natuurlijk een leuk project (en onderhand wel meer dan tijd), maar geloof me... niet met zijn PC.
Wij wonen ook vrij ver van elkaar vandaan en als er iets mee zou zijn, is het voor hem ook makkelijker om lokaal terecht te kunnen.
Ook het stukje garantie vindt hij zelf prettig.
See, you made me say it... Ik ben een PC-build-from-scratch-virgin. -O- Ik probeerde het nog te verbergen in de OP.. bah.

On-on-topic: Bedankt ook voor de namen die ik nog niet kende! Ga ik even bestuderen. En ook zeker voor de ervaringen!

[ Voor 3% gewijzigd door Venuz op 02-02-2015 14:47 ]

Pagina: 1