Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

speedtest 1.50 mbit/s terwijl abbo 200 mb is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraagje

normaal gesproken is de snelheid normaal we zitten met 5 mensen op de wifi connectie en dat is normaal gesproken een 36 mbit/s omdat we wat oudere wifi kaarten hebben maar we hebben normaal gesproken nergens last van toen ik plotseling problemen kreeg met surfen op de browsers en met spelletjes waarbij je netwerk nodig heb waarop ik lagg kreeg. de abbo is van upc.
nu is mijn vraag wat veroorzaakt dit en wat kan ik er aan doen om dit op te lossen.

ow en als ik een reset doe van het netwerk gaat die weer normaal naar 36 mbit/s maar naar een week weer naar 1.50 a 3.5 mbit/s

alvast bedankt

groetjes deathstalkers19

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 16:44 ]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Dus als ik het goed begrijp heb je normaal een snelheid van 36 mbit/s, dat is opzich nog netjes.

Probeer eens je kanaal in je wifi router vast in te stellen? Het is tenminste bij Ziggo zo dat die modems/routers automatisch een kanaal kiezen. Probeer verschillende kanalen te gebruiken, dan kun je kijken of hier het probleem inzit.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 15:24

Tjark

DON'T PANIC

Misschien dat iemand z'n torrents aan heeft staan, met o.a. routing table problemen?
https://pacoup.com/2010/0...orrent-transfers-so-slow/

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Jordyz schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:25:
Dus als ik het goed begrijp heb je normaal een snelheid van 36 mbit/s, dat is opzich nog netjes.

Probeer eens je kanaal in je wifi router vast in te stellen? Het is tenminste bij Ziggo zo dat die modems/routers automatisch een kanaal kiezen. Probeer verschillende kanalen te gebruiken, dan kun je kijken of hier het probleem inzit.
dit heb ik al eens geprobeerd en dan is het weer na een week dat die eruit licht naar 1.50 mbit/s ik vind dit een heel raar probleem en het is ook niet dat iemand de torrents gebruikt het is een alles in 1 horizon packet ik heb de kanaalen al een keer gecheckt en daar ligt het niet aan heb hem al op verschilende kanalen gehad

maar alvast bedankt voor de snelle reactie

Verwijderd

Topicstarter
Tjark schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:30:
Misschien dat iemand z'n torrents aan heeft staan, met o.a. routing table problemen?
https://pacoup.com/2010/0...orrent-transfers-so-slow/
nee niemand behalve ik hebt torrents geinstalleerd en voorderest niemand anders er zijn 2 gamers actief op dit netwerk en de rest speelt facebook spelletjes en doet browsen via chrome ie en firefox en dat zijn onder andere youtube filmpjes en idd fb spellen

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de test op alle computers/laptops doen en het is bij iedereen het zelfde probleem

Verwijderd

En als je het bedraad test, welke snelheid haal je dan?

Verwijderd

Leestekens helpt.
Denk dat er gewoon iemand aan het downloaden is.
Wifi is ook geen supersysteem. Je kan beter bedraad hebben.
Wat voor router is er? Als je met veel mensen op een router zit die daar niet voor bedoeld is, zal ook de snelheid inzakken.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:37:
Leestekens helpt.
Denk dat er gewoon iemand aan het downloaden is.
Wifi is ook geen supersysteem. Je kan beter bedraad hebben.
Wat voor router is er? Als je met veel mensen op een router zit die daar niet voor bedoeld is, zal ook de snelheid inzakken.
het is idd geen super modem want het is de standaard die je mee krijgt van upc maar normaal krijg ik ook de normale snelheid ookal zitten we er met 5 man open bedraad is het goed dan krijg ik wel de normale snelheid maar er is echt niemand aan het downloaden want ik check dat bij iedereen ik weet namelijk als iemand aan het downloaden is dat dat voor problemen zorgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:36:
En als je het bedraad test, welke snelheid haal je dan?
dan haal ik de volledige snelheid die we krijgen maar het gaat nu om wifi wat kan dit veroorzaken want dat snap ik niet is het de modem zelf of is er iets wat dit veroorzaakt. het gaat een week goed en daarna bam weer omlaag

Verwijderd

Nogmaals, je zinnen lezen echt ontzettend moeilijk.(zijn eigenlijk niet eens zinnen ;)) Leestekens helpt.
Standaard router is niet berekend op deze taken. Dus goede kans dat daar het probleem zit.
Ben zelf ook niet zo heel bekend met netwerken en routers. Dus daar kan ik je verder niet echt mee helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:47:
Nogmaals, je zinnen lezen echt ontzettend moeilijk. Leestekens helpt.
Standaard router is niet berekend op deze taken. Dus goede kans dat daar het probleem zit.
Ben zelf ook niet zo heel bekend met netwerken en routers. Dus daar kan ik je verder niet echt mee helpen.
sorry voor de leestekens daar ben ik geen held mee en dank je wel voor je hulp dan wacht ik even wie hier wel beter mee is

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
Geen held met leestekens zijn is één ding. Leestekens gewoon helemaal niet gebruiken en hier elke keer een letterbrij neerzetten heeft niets met "geen held mee" te maken maar is gewoon gemakzucht. Laat de rest maar ontcijferen wat je schrijft.

On topic: testen met een los accesspoint, kan goed dat het WLAN deel in je modem aan het afsterven is.

Verwijderd

Topicstarter
lazybones schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:54:
Geen held met leestekens zijn is één ding. Leestekens gewoon helemaal niet gebruiken en hier elke keer een letterbrij neerzetten heeft niets met "geen held mee" te maken maar is gewoon gemakzucht. Laat de rest maar ontcijferen wat je schrijft.

On topic: testen met een los accesspoint, kan goed dat het WLAN deel in je modem aan het afsterven is.
nee want als ik met kabel test is het wel de volle snelheid het is echt het wifi deel

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
Hmm, misschien moet je nog een keer lezen wat ik geschreven heb . . . ik zeg toch het draadloze deel van je modem is misschien aan het afsterven.

Verwijderd

Topicstarter
lazybones schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:58:
Hmm, misschien moet je nog een keer lezen wat ik geschreven heb . . . ik zeg toch het draadloze deel van je modem is misschien aan het afsterven.
oke sorry hiervoor dat is idd mijn fout beetje te snel gelezen. ik heb btw gelezen op het forum van upc dat dit ook software matig kan zijn , dus even upc bellen morgen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Of er zit gewoon weg veel wifi verkeer in de buurt. Kijk een met inSSIDer en je grootheden goed gebruiken is ook geen kunst aan :X

[ Voor 19% gewijzigd door Damic op 01-02-2015 19:53 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:52:
Of er zit gewoon weg veel wifi verkeer in de buurt. Kijk een met inSSIDer en je grootheden goed gebruiken is ook geen kunst aan :X
ik gebruik daar wifi channel checker voor en daar heb ik de kanalen op ingestelt.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

het lijkt erop dat de router verbindingen lang open houd en deze niet netjes afsluit. heb je de mogelijkheid met een andere router te testen?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Pagina: 1