Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sannie1213
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 17:37
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb zojuist mijn Samsung Galaxy Note 4 gecodeerd.
Echter had ik eerst mijn vingerafdruk als vergrendeling.
Maar na het coderen is deze optie niet meer beschikbaar.
Weet iemand hoe ik dit weer kan gebruiken?
Vind een vingerafdruk makkelijker dan een wachtwoord.

Sander

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, wat bedoel je met gecodeerd? Als je hem aan een bedrijfsnetwerk hebt gehangen, dan kan dat policies naar je telefoon pushen, zoals een verplichting tot bepaalde niveau's beveiliging (zoals persé wachtwoorden van X aantal tekens, of versleuteling van je NAND-opslag wat voor consumenten doorgaans niet zo belangrijk is). Overigens heeft versleuteling van je opslag (naast performance impact) vaak ook tot gevolg dat een wachtwoord verplicht is, wat juist onderdeel is van de encryptie. Een vingerafdruk is niet veilig genoeg om dat te bewerkstelligen.

• sannie1213
Umbrah schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:53:
Tsja, wat bedoel je met gecodeerd? Als je hem aan een bedrijfsnetwerk hebt gehangen, dan kan dat policies naar je telefoon pushen, zoals een verplichting tot bepaalde niveau's beveiliging (zoals persé wachtwoorden van X aantal tekens, of versleuteling van je NAND-opslag wat voor consumenten doorgaans niet zo belangrijk is). Overigens heeft versleuteling van je opslag (naast performance impact) vaak ook tot gevolg dat een wachtwoord verplicht is, wat juist onderdeel is van de encryptie. Een vingerafdruk is niet veilig genoeg om dat te bewerkstelligen.
Ik heb hem gecodeerd via apparaat coderen.
Het is gewoon een Privé telefoon.
En de enige optie is wachtwoord.
Maar dit is niet echt praktisch om elke keer in te moeten toetsen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Ugh, ik snap die Nederlandse vertaling niet. Ik neem aan dat je encryptie/versleuteling noemt (device encryption...). Ja, dat zit helaas vast aan een wachtwoord, en dat gaf het ook aan bij het versleutelen. Net zoals dat je niet meer kan ont-sleutelen zonder een complete reset.

Overigens: een vingerafdruk is voor een reden geblokkeerd bij apparaatversleuteling, en dat is omdat het inherent onveilig is. Onveiliger dan een code. Waarom zou je die gekke combinatie willen hebben?

In andere woorden: wat je wil kan niet.

• sannie1213
Umbrah schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:16:
Ugh, ik snap die Nederlandse vertaling niet. Ik neem aan dat je encryptie/versleuteling noemt (device encryption...). Ja, dat zit helaas vast aan een wachtwoord, en dat gaf het ook aan bij het versleutelen. Net zoals dat je niet meer kan ont-sleutelen zonder een complete reset.

Overigens: een vingerafdruk is voor een reden geblokkeerd bij apparaatversleuteling, en dat is omdat het inherent onveilig is. Onveiliger dan een code. Waarom zou je die gekke combinatie willen hebben?

In andere woorden: wat je wil kan niet.
Prima, maar ontsleutelen is gelukt.
Zonder reset.
Dan maar niet versleuteld met vingerafdruk.