Plaatsing speakers, beamer en tv bedragings problemen.

Pagina: 1
Acties:

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11-2025
Twee maanden ben ik verhuisd naar een nieuw koop appartement. Ik ben op dit moment bezig met nadenken over hoe mijn speakers tv of beamer te gaan plaatsen.

Aangezien een afbeelding meer zegt dan 1000 woorden, hieronder mijn situatie

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1128lj6.jpg

De vorige bewoner had zijn tv links (waar nu de bank staat. Vanaf de vloer lopen daar 2 PCV buizen in de muur die uitkomen waar de speakers (rood op de afbeelding) hangen (op 2,5 meter hoogte).

Wij willen echter ivm uitzicht de tv zoals op de afbeelding. Ik heb op dit moment 2 grote kef IQ9 frontspeakers, een grote centerspeaker aangsloten. Eerder gebruikte ik als achterspeakers kef eitjes (daar heb ik er ook nog 5 van liggen, die zou ik eventueel allemaal kunnen ophangen). De vraag is echter hoe kan ik de kabels wegwerken? Een aantal opties die ik overweeg:
  • Achterspeakers draadloos verbinden. Voordeel is dat ik mijn huidige speakers kan houden zonder kabels te hoeven trekken maar voor het geluid is dit voor de achterspeakers suboptimaal.
  • Een andere oplossing zou zijn om de speaker kabels via de meterkast te laten lopen (alleen zou dit denk ik over de 25 meter kabel gaan, ook ver van optimaal).
  • Nog een andere oplossing zou zijn om een beamer te plaatsen (kijk alleen films en series, geen "tv", en mijn huidige tv is ook "äl" 5 jaar oud) en alle apparatuur naast de bank neer te zetten. Alleen dan heb ik het probleem dat de centerspeaker weer niet kan worden aangesloten. Ook zou ik dan mijn grote speakers vervangen door kleine kef eitjes aan de muur...
  • Een andere oplossing zou zijn om een sounbar te plaatsen en dus alle speakers te vervangen..
Hebben jullie nog andere ideeen?

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Vraagje heb je al vloerbedekking liggen?
Weet niet welke vloerbedekking er voor ogen is maar mocht je laminaat gaan leggen is er een mogelijkheid om kabels onder het laminaat te leggen door de onder folie op bepaalde plekken door te snijden..

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De lucht in :)
Van tussenmuur met geplande TV naar boven, en dan over het plafond naar links met een kabelgoot. Van daar uit kun je je verdeelpunt achter de bank bereiken, en de rest kun je zelf verzinnen ;)

Als je van symetrie houdt doe je het aan de andere kant ook, maar dat is niet echt nodig.
Then again, het biedt je natuurlijk de ideale mogelijkheid om een 7.1 setup met front heigts neer te zetten, of straks Atmos oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mmmmmark
Read schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:22:
Vraagje heb je al vloerbedekking liggen?
Thanks voor de tip. "Helaas"ligt er al mooi parket, dus de kabels daaronder wegwerken wordt heel lastig ben ik bang..
The Eagle schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:45:
De lucht in :)
Van tussenmuur met geplande TV naar boven, en dan over het plafond naar links met een kabelgoot. Van daar uit kun je je verdeelpunt achter de bank bereiken, en de rest kun je zelf verzinnen ;)
Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn idd, inclusief 7.1 :*) . Echter heb je dan wel een "lelijke" kabelgoot langs de muur omhoog lopen en ook over het plafond.

• Read

Read

Join The Résistance

mmmmmark schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:22:
Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn idd, inclusief 7.1 :*) . Echter heb je dan wel een "lelijke" kabelgoot langs de muur omhoog lopen en ook over het plafond.
Verlaagd plafond en voorzet wandje plaatsen?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• mmmmmark
Read schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Verlaagd plafond en voorzet wandje plaatsen?
Dat wil niet ivm ramen tot aan plafond.

• Read

Read

Join The Résistance

Ook niet zoiets?
https://www.flickr.com/photos/completerealisatie/8164880713/

Of zoiets ben je gelijk je beamer cq speakers kwijt :
janser01 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

http://nl.tinypic.com/pla...v=seoq45&s=8#.VM5FV_6G9Z4

[ Voor 58% gewijzigd door Read op 01-02-2015 16:27 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Je zit overigens wel erg ver weg van het scherm zo; bijna 6 meter.
Past een 80 inch tv op dat wandje?

• mmmmmark
ASW1 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:41:
Je zit overigens wel erg ver weg van het scherm zo; bijna 6 meter.
Past een 80 inch tv op dat wandje?
Klopt, ik heb nu een 50 inch en dat is al wel redelijk klein. Vandaar dat ik ook nog een beamer overweeg alleen heb ik dan hetzelfde probleem voor de center speaker..
Een mooie chique oplossing maar dat zal ook wel erg in de papieren lopen denk ik?

• Read

Read

Join The Résistance

Ik denk kwa verlaagt plafond dat de prijzen wel meevallen je kunt het volgens mij net zo duur maken als je wil.
Een paar balken en een paar gipsplaten hoeven je de kop niet te kosten denk ik en je kunt er dan leuke speakers in kwijt zeker als je in de toekomst voor Atmos gaat.
Voorbeeld prijs voor 1 gipsplaat http://www.bouwonline.com...splaat-ak-3000x600x12,5mm

[ Voor 18% gewijzigd door Read op 01-02-2015 20:06 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Een beamer lijkt me geen geweldige combinatie met die raampartij. Dan moet je in de zomer de boel eerst verduisteren voordat je kijken kunt.
Maar dit gaat misschien wat aan je vraagstelling voorbij.

• mmmmmark
Read schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:04:
Ik denk kwa verlaagt plafond dat de prijzen wel meevallen je kunt het volgens mij net zo duur maken als je wil.
Een paar balken en een paar gipsplaten hoeven je de kop niet te kosten denk ik en je kunt er dan leuke speakers in kwijt zeker als je in de toekomst voor Atmos gaat.
Voorbeeld prijs voor 1 gipsplaat http://www.bouwonline.com...splaat-ak-3000x600x12,5mm
Klopt, maar dan moet je zelf wel handig zijn natuurlijk :) Ik neem dit in ieder geval mee en zal dit ook met mijn vader bespreken.
ASW1 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:48:
Een beamer lijkt me geen geweldige combinatie met die raampartij. Dan moet je in de zomer de boel eerst verduisteren voordat je kijken kunt.
Maar dit gaat misschien wat aan je vraagstelling voorbij.
Daar heb je denk ik gelijk in. Dan toch maar een 80 inch tv, als de prijzen wat gaan dalen tenminste :P

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je geeft aan dat de kabels ook via de meterkast kunnen maar dat dit ongeveer 25 meter kabel is. Die lengte kabel moet het probleem niet zijn hoor, mits je voldoende dikte pakt gaat dat zonder problemen werken hoor!

Hoe had je dat dan in gedachte? Lopen er bijvoorbeeld loze leidingen naar de meterkast?

Life is not about specs, it is about joy!

• mmmmmark
bartvl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:00:
Je geeft aan dat de kabels ook via de meterkast kunnen maar dat dit ongeveer 25 meter kabel is. Die lengte kabel moet het probleem niet zijn hoor, mits je voldoende dikte pakt gaat dat zonder problemen werken hoor!

Hoe had je dat dan in gedachte? Lopen er bijvoorbeeld loze leidingen naar de meterkast?
Er lopen 2 internet kabels vanaf de meterkast naar de muur waar de tv nu staat (1 keer er wel uit, kunnen dan wel 2 speaker draden in). Vanaf de meterkast loopt vervolgens een telefoonlijn en een kabel naar de muur waar ook de ingang van de speakers zitten. Dan zou ik de telefoonlijn er bijvoorbeeld uit kunnen halen.

Is misschien een draadloos Sonos systeem ook wat?

• mmmmmark
Uiteindelijk toch eerst voor de makkelijke oplossing gegaan dmv een marmitek setje. Dit werkt tot nu toe prima, denk er zelfs over na om er ook een voor de subwoofer te kopen.

Tevens blijkt het ook geen probleem te zijn om de speakers aan te sluiten op 30 meter kabel. Ik heb dit geprobeerd met mijn front speakers (kef iq90) en 30 meter 1,5mm2 koper kabel. Ik hoorde geen verschil met mijn 4mm2 kabel van 3 meter....

Om mij een hoop werk te besparen (kabels verwijderen en trekken) ga ik nu dus toch eerst voor het marmitek setje:)

Bedankt voor alle input!
Pagina: 1