Twee maanden ben ik verhuisd naar een nieuw koop appartement. Ik ben op dit moment bezig met nadenken over hoe mijn speakers tv of beamer te gaan plaatsen.
Aangezien een afbeelding meer zegt dan 1000 woorden, hieronder mijn situatie

De vorige bewoner had zijn tv links (waar nu de bank staat. Vanaf de vloer lopen daar 2 PCV buizen in de muur die uitkomen waar de speakers (rood op de afbeelding) hangen (op 2,5 meter hoogte).
Wij willen echter ivm uitzicht de tv zoals op de afbeelding. Ik heb op dit moment 2 grote kef IQ9 frontspeakers, een grote centerspeaker aangsloten. Eerder gebruikte ik als achterspeakers kef eitjes (daar heb ik er ook nog 5 van liggen, die zou ik eventueel allemaal kunnen ophangen). De vraag is echter hoe kan ik de kabels wegwerken? Een aantal opties die ik overweeg:
Aangezien een afbeelding meer zegt dan 1000 woorden, hieronder mijn situatie

De vorige bewoner had zijn tv links (waar nu de bank staat. Vanaf de vloer lopen daar 2 PCV buizen in de muur die uitkomen waar de speakers (rood op de afbeelding) hangen (op 2,5 meter hoogte).
Wij willen echter ivm uitzicht de tv zoals op de afbeelding. Ik heb op dit moment 2 grote kef IQ9 frontspeakers, een grote centerspeaker aangsloten. Eerder gebruikte ik als achterspeakers kef eitjes (daar heb ik er ook nog 5 van liggen, die zou ik eventueel allemaal kunnen ophangen). De vraag is echter hoe kan ik de kabels wegwerken? Een aantal opties die ik overweeg:
- Achterspeakers draadloos verbinden. Voordeel is dat ik mijn huidige speakers kan houden zonder kabels te hoeven trekken maar voor het geluid is dit voor de achterspeakers suboptimaal.
- Een andere oplossing zou zijn om de speaker kabels via de meterkast te laten lopen (alleen zou dit denk ik over de 25 meter kabel gaan, ook ver van optimaal).
- Nog een andere oplossing zou zijn om een beamer te plaatsen (kijk alleen films en series, geen "tv", en mijn huidige tv is ook "äl" 5 jaar oud) en alle apparatuur naast de bank neer te zetten. Alleen dan heb ik het probleem dat de centerspeaker weer niet kan worden aangesloten. Ook zou ik dan mijn grote speakers vervangen door kleine kef eitjes aan de muur...
- Een andere oplossing zou zijn om een sounbar te plaatsen en dus alle speakers te vervangen..