Qnap QTS 4.1.1 map vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 13:05
Beste Mensen,

Ik heb een admin en een user aangemaakt op mijn Qnap.
Nu kan ik met verkenner niet in de map kijken van de user: wacht woordt ongeldig of met meerderen aangemeld op server. Bijde errors zijn niet het geval. Log ik in direct via de brouser met qfile in, vanaf die zelde pc dan kan ik wel met verkenner in de map kijken.

Hoe werkt dit, of waar vind ik hier uitleg over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

password reset gedaan? reset 3 seconden indrukken, je hoort een lange piep, QNAP reset dan je password en de DHCP settings naar auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 23:34
Welke verkenner , die in Windows neem ik aan? Dan heb je al een connectie met de share. Middels het commando net use even controleren, desnoods de koppeling verbreken. Je hebt trouwens toch wel de toegangsrechten ingesteld op de shares binnen QTS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
Ik wil er graag achter komen wat ik fout doe op mijn windows machine. De paswoorden zijn gewoon ingesteld en bekend op mijn Qnap. Hij heeft een statisch ip
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:16:
password reset gedaan? reset 3 seconden indrukken, je hoort een lange piep, QNAP reset dan je password en de DHCP settings naar auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
Mijn Qnap hangt in Windows 7 verkener onder netwerk shares, dus pc 1 en pc 2 en qnap. Onder qnap hangt de dir boom, en daar ook de map die in Qnap gedeeld is. Hij is gedeeld met zowel de admin, als met een gebruiker. Nu wil ik in die map die gedeeld is met een gebruiker via mijn pc via verkenner, en dan kom ik er niet in. Dus eigelijk is mijn vraag, hoe komt de eigenaar van de nas via verkenner in al de mappen, de nas is immers van hem zelf? (paswoorden zijn bekent)
lazybones schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:15:
Welke verkenner , die in Windows neem ik aan? Dan heb je al een connectie met de share. Middels het commando net use even controleren, desnoods de koppeling verbreken. Je hebt trouwens toch wel de toegangsrechten ingesteld op de shares binnen QTS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Een netwerk sharedrive maken en daar gebruikersnaam/wachtwoord invullen.

[ Voor 8% gewijzigd door revertive op 05-02-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EH99
Volgens mij ben ik beter af met een makkelijke handleiding voor dummies. Heb al flink zitten zoeken, maar nog niet veel gevonden over hoe mijn nas in te richten zodat ik hem makkelijk kan gebruiken vanaf mijn pc.
revertive schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:51:
Een netwerk sharedrive maken en daar gebruikersnaam/wachtwoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 23:34
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat de gebruikersnamen + wachtwoorden die je op de QNAP aanmaakt precies overeenkomen (letter voor letter) met de gebruikersnamen + wachtwoorden die je in Windows hebt aangemaakt.

Je kunt ook anonieme toegang instellen, dat werkt op zeker, alleen zet je de share(s) dan open voor iedereen. Anonieme toegang staat standaard overigens uitgeschakeld.
Pagina: 1