Toon posts:

zwart scherm na aansluiten videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb desktop in elkaar gezet en krijg een zwart beeld.
Zonder de videokaart aangesloten start het wel gewoon op en heb ik zo Windows 7 erop kunnen zetten.

Maar zodra ik de videokaart weer aansluit start hij niet op, geen bios scherm, gewoon zwart.
De videokaart krijgt wel gewoon stroom (fans gaan wel aan).

Ik heb geprobeerd om in safe mode met minimale requirements op te starten maar ook dat gaf hetzelfde resultaat.

Processors Intel Core i5-4460 Boxed
Moederborden Asus B85M-G (C2
Geheugen intern Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Videokaarten Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost
Solid state drives Crucial MX100 128GB
Interne harde schijven WD Blue WD10EZEX, 1TB
Voedingen Seasonic S12G 450W

Ik vermoed dat het ergens ligt aan de erkenning van de videokaart met het moederboord. Maar echt verstand heb ik er niet van.

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb je het kabeltje van het scherm wel in de videokaart gestoken en niet in het moederbord?

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Heb je het beeldscherm wel op de videokaart aangesloten i.p.v. op het moederbord? Omdat je zegt dat hij wel gewoon beeld geeft zonder videokaart neem ik aan dat je ook een onboard GPU hebt, dus zodra je de videokaart aansluit moet je het beeldscherm op de videokaart aansluiten.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het zal waarschijnlijk niets te maken hebben met client-software op je PC. Ik verplaats daarom je topic naar een subforum waar het beter thuishoort.

[CSA]-->[V&B]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland