Oude p233 inelkaar zetten!

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
Ik heb gisteren mijn oude p233 weer inelkaar proberen te zetten! Ik heb hem een beetje in elkaar doe hem aan en ja hoor hij doet het, na wat wijzigingen in de bios kon ik mooi win98 installen :). Maar goed toen ik klaar was deed mijn muis het niet! Ik van alles proberen (toen nog seriele port). Lukte niet :(.
Ik ben nu van plan om een usb interface 2x kaartje te kopen en een usb muisje aan te schaffen (zo goedkoop mogelijk!) Zal dit lukken?
Ik had ook nog het probleem dat de processor VRESELIJK warm werd ik kon mijn vinger er niet langer dan 3 seconden op houden (anders au). Maar kan dat komen omdat het een 145 watt voeding was??
In ieder geval hier wat specs:
-Intel p233
-gaar mobotje met edo en ?sdram?, oude toesenbord aansluiting en een printerport en een seriele port dat via een klein flat kabeltje naar het mobo gaat!
-80 mb intern (pc66 of 100????)
-4,5 gig harddisk
-145 watt voeding! >:) (vast niet goed)
-voodoo 3 2000 :+
-soundblaster16 pnp :P

Kan iemand me een beetje helpen? Suggesties, alles is welkom, zelfs flames :). Vooral hoe ik mijn muis probleem moet fixen!

alvast bedankt

strontvlieg

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
een multi-io kaartje met een seriele poort kopen, dan kan je je muis daarop zetten

• Penetrator
hoe heet die in de price watch?
is er geen kaartje met een ps/2 poortje?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik lees trouwens niks over een cooler.. Zit die er wel op? :)

• Penetrator
ik koop een coolermastertje :) moet toch wel genoeg zijn! ik kijk ook of ik ergens nog een 235 watt voeding vandaan kan halen! of 200 watt..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zo'n coolermastertje moet wel volstaan ja.. en als de voeding je systeem gewoon kan hebben... waarom dan een nieuwe kopen?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

cue

maar zat er nou een cooler op of dat niet? want dan is wle te verklaren waarom hij zo hot was :9

• marteltor
  • Laatst online: 10:04
ik heb nu als belangrijkste pc een 233 :(

maaree, in deze pc zit gewoon 32 mb pc 100 geheugen (van compaq, alles is van compaq)

En volgens mij is mijn voeding nog zwakker, ik heb geen hete muis (alleen op de barbeque :9 ). En als ik zeg wat ik dacht wat voor een voeding het was wordt ik hard uitgelachen denk ik :D

• marteltor
  • Laatst online: 10:04
Op donderdag 14 juni 2001 17:45 schreef Cue het volgende:
maar zat er nou een cooler op of dat niet? want dan is wle te verklaren waarom hij zo hot was :9
het ging om de muis.
volgens mij gewoon een slechte muis!

Verwijderd

ja kan ook, probeer eerst een andere muis. dan zon i/o kaartje. USB is gekloot met die ouwe bakkies.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een p233 zonder cooler vind ik eerlijk gezegd een beetje een domme actie :) doet ie het nu nog wel?

en die muis, heb je hem wel op de goede com-poort aangesloten..? Je mobo heeft er 2 dus ff opletten wat com1 en com2 is. Ik heb zelf laatst ook een ouwe p233mmx in elkaar geschroefd van losse onderdelen en ik had ook wat probleempjes met de seriele muis.. kabeltje naar mobo zat eerst verkeerd om en later bleek dat ik de muis in com2 had ipv com1.

• Penetrator
ok dan :)
ik blijf proberen

• Penetrator
Hoe heet zo'n oud keyboard??
Niet ps/2 maar....

• Penetrator
maar...

• Penetrator
KOMOP MENSEM
help ff hier :(

Verwijderd

ps/93783674653487573487548749,8763785975590875 :?

• Penetrator
Op donderdag 14 juni 2001 18:32 schreef wasa het volgende:
ps/93783674653487573487548749,8763785975590875 :?
wat is dit voor iets jammers???

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DIN heten die krengen :)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Din heet dat

Te laat

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De processor word niet heet door een slechte voeding, meer door het gebrek aan een koeler :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
is dat geen "din" ?

Verwijderd

Heatsink moet wel voldoende zijn, of zit die er ook niet op. ?

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op donderdag 14 juni 2001 17:46 schreef marteltor het volgende:
ik heb nu als belangrijkste pc een 233 :(

maaree, in deze pc zit gewoon 32 mb pc 100 geheugen (van compaq, alles is van compaq)

En volgens mij is mijn voeding nog zwakker, ik heb geen hete muis (alleen op de barbeque :9 ). En als ik zeg wat ik dacht wat voor een voeding het was wordt ik hard uitgelachen denk ik :D
Hete muis op de barbeknoei = :P

LOL

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Zet daar zeker wel een Heatsink + fan op, die dingen worden fucking heet.

Verwijderd

"din" krengen???

Tssss... toevallig zijn die oude IBM tikplankjes (Ja, met DIN ja!) nog altijd verreweg de beste keyboards die er gemaakt zijn. Lekker zwaar, kwalitatief erg goed, niet kapot te krijgen. Heb er hier zelf 1 in gebruik (waar ik nu op zit te tikken dus).

Die goedkope Ps/2 rommel van 3 tientjes , dat is pas zooi!

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op donderdag 14 juni 2001 19:40 schreef Techwarrior het volgende:
"din" krengen???

Tssss... toevallig zijn die oude IBM tikplankjes (Ja, met DIN ja!) nog altijd verreweg de beste keyboards die er gemaakt zijn. Lekker zwaar, kwalitatief erg goed, niet kapot te krijgen. Heb er hier zelf 1 in gebruik (waar ik nu op zit te tikken dus).

Met zo'n ouwe ibm ben je wel verzekerd van krachtige vingers met zo'n zware aanslag voor elke toets :+

Is misschien ook wel weer makkelijk voor bij mn vriendin :P

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Controleer ff de pininstellingen van je seriele poortje en van de mobo (staat wel in het boekje, anders ff opzoeken op internet ofzo. Solderen! :9~

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10
Als koeler koop je gewoon de goedkoopste coolermaster (heb ik ook voor mijn p200, kostte 12,15 ;) )

zijn de seriele poortem stuk/staan ze enabled in bios/heb je seriele muis?
PS2 connectoren zijn stuk? geprobeerd in andere ps2 gat?
anders multi IO kaartje ergens zoeken (we hebben er hier vast nog wel een) en anders is een usb kaartje de oplossing.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Als je sdram op dat bordje kan prikken zit er bijna altijd wel usb op. Je hebt dan wel een verloop stekkertje nodig van mobo naar usb.

[mierenneuk mode]
En als je DIN zegt dan moet je de ps/2 poort mini-DIN noemen (officiele naam). Als je ps/2 zegt dan zit daar AT tegen over. ;)
[/mierenneuk mode]

• deadinspace
  • Laatst online: 10:49

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 14 juni 2001 19:46 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Met zo'n ouwe ibm ben je wel verzekerd van krachtige vingers met zo'n zware aanslag voor elke toets :+

Is misschien ook wel weer makkelijk voor bij mn vriendin :P
Die oude IBM tobo's typen dus *echt niet* zwaar hoor... ze typen juist heel erg relaxt (ik heb er zelf helaas geen, ik heb zo'n goedkoop modern ps/2 geval, en die typt echt 10 keer kutter).

Er bestaan gewoon geen betere tobo's dan die oude stevige IBMs

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

2 dingen:
Een USB kaartje kan zonder probs in die bak.
(hier in een P166 draaiend)
een P233 wordt heet maar kan zonder koeler leven
(op het werk een P233MMX bleek na 2 jaar zijn fan niet aangesloten te zijn. Die draaid dus 24/7 op ca 65 graden)

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Nog een suggestie: probeer aan de hand van je BIOS string te achterhalen wat voor een moederbordje het is. Dan is er altijd wel ergens een manual of layout voor te downloaden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Penetrator
danke sehr peeps

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 19:40 schreef Techwarrior het volgende:
"din" krengen???

Daar heb ik er nog wel een stuk of 3 van liggen en ik gebruik ze zelf ook.
En idd ze zijn beter als die zooi van 3 tientjes (deze gaat al 7 jaar mee)
Oh en je staat te kijken wat er uit je toetsenbord komt als je hem ff schoon gaat maken

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1