Trillent beeld 3e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• HalloReint
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-06-2023
Hallo,

Bij het draaien van 3 beeldschermen trilt 1 van mijn monitors(zo'n lichte trillen gepaard met vreselijk doffe pixels). Het is telkens de zelfde monitor, kabels zijn uitgewisseld maar tonen geen verbetering en bij het draaien van 2 schermen is er niks aan de hand.
Mijn setup zoals ik hem heb:
videokaart: Gigabyte Gigabyte R9 280X R928XOC-3GD + 1 actieve startech adapter (hier is het des betreffende scherm niet op aangesloten)
3 beelschermen: 1x 21.5 inch acer 1x 39 inch akai tv. en 1x 27 inch Philips 273V5LHSB. Deze laatste vertoont de trillingen.

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? En hoe los ik het op?
Graag jullie mening en visie hierover

Groeten,
Reint

P.S. Dyslect aan het typen geweest :P

[ Voor 2% gewijzigd door HalloReint op 01-02-2015 13:10 . Reden: spelfouten, oh zoveel spelfouten!! ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kun je zeggen hoe elke scherm precies is aangesloten?

En heb je het 'trillende scherm' al op andere poorten aangesloten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 13:53
Prutser was mij net voor met dezelfde suggesties.

Als ik goed gezocht heb heeft de videokaart als uitgangen:
1 x DVI-I (de versie mét de 4 pinnen voor de VGA signalen)
1 x HDMI
2 x mini DisplayPort

Heb je al met de instellingen gespeeld in AMD Catalyst control center ?

[ Voor 10% gewijzigd door peterpv op 01-02-2015 13:20 ]

• HalloReint
Ik heb nog niet met de instellingen gespeeld in het AMD control center, want kzou niet weten wat ik moet doen.

Ik heb de tv op een 10 meter lange hdmi zitten, 1 scherm op een mini displayport-> hdmi kabel. en de andere op een mini displayport-> hdmi actieve adapter gevolgt door een hdmi kabel. Het uitwisselen van kabels, of anderen poorten gebruiken heeft geen resultaat opgeleverd.

Verwijderd

Heb dit zelf ook gehad met een R9 280x. Dit lag volgens velen aan de memory clock die gelijk op zijn hoogst staat zodra je twee of meer schermen eraan hangt, maar bij mij werd het steeds erger, net zolang totdat ik het ding weggedaan heb. Wat je dus kan doen:
- Drivers opnieuw installeren
- instellingen in ccc aanpassen
- nieuwste BIOS op de kaart flashen

• HalloReint
Okay, door eyefinity optie in AMD ccc is het trillen opgelost. Maar ik krijg de beeldschermen niet zoals ik wil. Ik wil ze in een 1/3 - 2 - 1/3 opstelling. waar schermen 1/3 duplicaties van elkaar zijn en scherm 2 een uitbreiding daarop. Ik kom alleen geen optie tegen in ccc voor dit, en als ik het in Windows doe krijg ik weer 1 trillend beeldscherm... Het lijkt me dat dit in de ccc gewoon is in te stellen, weet iemand hoe?
Pagina: 1