bestand "delen" via FTP van Webreus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanessaH
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb een domein via Webreus met daarbij ook toegang tot mijn ftp. Nu wil ik graag een bestandje online zetten ten behoeve van mijn email-handtekening via webmail.

Ik heb het PNG-bestand via Filezilla op mijn FTP-server gezet, in de map /webspace/httpdocs/. Om de afbeelding te kunnen zien moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Als ik dat doe, kan ik de afbeelding zien. Dit werkt natuurlijk niet om de afbeelding als handtekening in webmail te gebruiken.

Hoe krijg ik (en mijn webmail) zonder gebruikersnaam en wachtwoord toegang tot de afbeelding, zodat hij als handtekening kan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627966

Ik denk dat je wat rechten aan de map (of een nieuwe map aanmaken met rechten) dan wel bestand moet geven om deze publiek zichtbaar te maken. Eventueel zou je ook een index.html pagina kunnen maken en daar de foto in verwerken em kijken of de foto zo wel zichtbaar dan wel bruikbaar is. Het is een tijdje geleden sinds ik met Webreus gewerkt heb en de nieuwe omgeving die ze hadden ingevoerd was nogal onhandig.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 627966 op 01-02-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanessaH
Dank je voor je reactie, Kunu.

Ik ga ervanuit dat ik die rechten in het controle panel moet wijzigen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, via een FTP-programma. Log in met een FTP-client, zoek het bestand op en selecteer het. Daarna kun je doorgaans met de rechtermuisknop de eigenschappen van het bestand opvragen en daar de rechten veranderen. Zet de rechten van het png-bestand op 777 en je kunt er zonder inloggen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Waarom niet gewoon het plaatje op de webserver ipv FTP?

Bijv www.jouwdomein.nl/plaatje.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door PNJvG op 01-02-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanessaH
Sypie, ik heb gedaan wat je schreef.

Nadat ik het pad in de URL-balk heb ingetikt, vraagt hij nog steeds om de gebruikersnaam en wachtwoord. Het lijkt wel of de toegang tot mijn map op de FTP-server is afgeschermd met gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 14:04

Croga

The Unreasonable Man

Ja, de toegang via FTP is afgeschermd. Die URL kun je dus ook niets mee, die is alleen bedoelt om zelf dingen op de server te zetten.

De FTP folder is gelinked aan een webserver. Je moet dus de WEB-URL gebruiken om het plaatje te kunnen zien.

Alles bij elkaar is dit echter een heel erg slecht idee; een plaatje vanaf een webserver gebruiken als handtekening in je mail zal door veel filters als SPAM herkend worden en door de meeste EMail programmas zowieso geblokkeerd worden. Ik zou je zeer sterk afraden deze constructie te gebruiken.
(Ik zou iedereen überhaupt afraden om plaatjes in EMail te gebruiken maar deze vorm is al helemaal uit den boze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48

lordsnow

I know nothing

VanessaH schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:06:
Hoe krijg ik (en mijn webmail) zonder gebruikersnaam en wachtwoord toegang tot de afbeelding, zodat hij als handtekening kan dienen?
Waarschijnlijk door een web URL te gebruiken, in plaats van een FTP URL. Dus zoiets als http://www.jouwdomein.nl/naam-van-plaatje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Hoe ziet je link er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanessaH
Ik heb de opmerking van Croga op me in laten werken en voor nu besloten dat ik mijn logo achterwege laat in mijn handtekening. Mailen doe je in feite niet voor niets en om altijd te informeren of de mail is aangekomen vind ik ook waardeloos.

Ik wil het begrip en de vaardigheden van FTP meer onder de knie krijgen, voor dat ik hier verder mee ga.

Allen hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Om even op de opmerking van Croga in te haken:

Mocht je afbeeldingen gebruiken, wat helemaal niet ondenkbaar is voor bijvoorbeeld icoontjes als telefoon, apenstaartje of website / logo, gebruik dan liever afbeeldingen die ergens online staan in plaats van de afbeeldingen als bijlagen mee te sturen.

Afbeeldingen meesturen is onzin, zo kan de ontvanger nooit sorteren op mailtjes waar wel of geen bijlage in zit wanneer die een bepaalde mail zoekt.

Het kan prima met een afbeelding in je handtekening, en dat van de spamfilters: valt op zich best mee afhankelijk van de hoeveelheid e-mails die je verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 14:04

Croga

The Unreasonable Man

sypie schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:06:
Mocht je afbeeldingen gebruiken, wat helemaal niet ondenkbaar is voor bijvoorbeeld icoontjes als telefoon, apenstaartje of website / logo, gebruik dan liever afbeeldingen die ergens online staan in plaats van de afbeeldingen als bijlagen mee te sturen.
Beste manier om te zorgen dat niemand je afbeeldingen ziet..... Stuur ze dan liever helemaal niet mee.

Dit soort truukjes wordt door spammers gebruikt om valide email adressen te achterhalen. Dat is ook de reden dat nagenoeg alle EMail clients dat by default blokkeren. Degenen die je mailt krijgen dus alleen een rood kruisje te zien of een "Hier stond een plaatje maar we zijn zo aardig geweest om die weg te halen" melding.
Pagina: 1