HDD leegmaken maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo medetweakers,

Ik heb van mijn broer zijn oude pc gehad omdat ik zijn nieuwe in elkaar heb gezet.
Maar nu wil ik van zijn oude pc de hdd helemaal leegmaken inclusief windows 7.
Want ik ben van plan om er gwn windows er opnieuw op te installeren.
Maar nu is de grote vraag hoe kan ik de hdd leegmaken?
Ik heb al zitten zoekwn op internet nu schijnt dban methode erg goed te zijn maar dat moet vanf een cd-rom.
Helaas heb ik geen beschikking tot een brander om dban daar op te zetten.
Maar nu las ik ook op internet dat de ccleaner een goed wipe functie heeft?
Zo iemand mij daar over kunnen vertellen? En aanraden wat ik moet doen?

Ik hoop snel van jullie te horen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:08
Gewoon booten vanaf windows installatie cd, partitie(s) wegknikkeren, optioneel nog een reboot en daarna gewoon installeren. Dan heb je geen restjes van een vorige installatie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Jup. Bij herinstallatie alle partities verwijderen, één nieuwe creëren en daar Windows op installeren. De rest gaat vanzelf. En ja, als iemand er dan duizenden euro's tegenaan gooit kan hij inderdaad nog een beetje data achterhalen. Maar zo gevoelig ligt dat niet, ik neem aan dat je broer geen geheim agent is.

PS. Haal het woord "gecrackt" even heel snel weg uit je post, dat wordt hier niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Harde schijf de partities weg halen, dan is de hd bijna leeg, je mist dan nog de mbr van de hd.
Bij een nieuwe installatie, met 1 schijf in de pc, wordt de mbr gewist(dacht ik).
Bij meerdere hd's zou ik de mbr ook wissen, en dit met de hand doen.
Met gparted starten, een bootable cd(of usb), dan de hd kiezen, dan mbr vernieuwen(of nieuwe mbr maken), dan wordt je hd gewist.
Met een installatie cd/dvd, van windows gaat dit ook, google hier maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Doe jezelf een plezier, zet er gewoon een legale windows op. er zit zoveel troep tussen de downloads. doe het niet zeg ik je ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Het is niet echt de bedoeling dat ik het er hier over heb, maar wil toch even iets zeggen.
Als je goed oppast valt het best mee met de troep. Ik gebruik al jaren een niet zo legale windows, nooit geen problemen mee. Al pak ik meestal de originele iso van windows, en crack ik hem naderhand.

Modbreak:Tof verhaal man! Maar zou je in het vervolg dit soort informatie niet op Tweakers.net willen plaatsen? Warez en het praten daarover is niet welkom op dit forum.

Dat het allemaal troep is is gewoon bangmakerij. Bijna alle torrents met veel downloads werken gewoon perfect.
Wil het niet promoten ofzo, maar het kan bij een minder legale windows ook gewoon zonder problemen werken hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 01-02-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Anoniem: 574841 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:57:
..maar het kan bij een minder legale windows ook gewoon zonder problemen werken hoor.
En zelfs als men een "legale" Windows heeft...
Sommige applicaties e/o games kosten tientallen of honderden euro's, het meerendeel zal een crack gebruiken.
Maar goed... geen crack gebruiken natuurlijk, zoals de .nfo file al zegt: "Support software developers."

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Anoniem: 574841 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:57:
Het is niet echt de bedoeling dat ik het er hier over heb, maar wil toch even iets zeggen.
Als je goed oppast valt het best mee met de troep. Ik gebruik al jaren een niet zo legale windows, nooit geen problemen mee. Al pak ik meestal de originele iso van windows, en crack ik hem naderhand.
Dat het allemaal troep is is gewoon bangmakerij. Bijna alle torrents met veel downloads werken gewoon perfect.
Wil het niet promoten ofzo, maar het kan bij een minder legale windows ook gewoon zonder problemen werken hoor.
Dat iets werkt en dat iets dat wat het zou moeten doen zijn twee verschillende dingen, die 'cracks' draaien vaak als service en kunnen zomaar een keylogger of iets verbergen, alles kan zonder problemen werken maar als je de werking niet controleert heb je geen garantie dat het alleen doet wat het zegt dat het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Modbreak:Zie modbreak in je vorige bericht.

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 01-02-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
jan99999 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:20:
Harde schijf de partities weg halen, dan is de hd bijna leeg, je mist dan nog de mbr van de hd.
Bij een nieuwe installatie, met 1 schijf in de pc, wordt de mbr gewist(dacht ik).
Bij meerdere hd's zou ik de mbr ook wissen, en dit met de hand doen.
Met gparted starten, een bootable cd(of usb), dan de hd kiezen, dan mbr vernieuwen(of nieuwe mbr maken), dan wordt je hd gewist.
Met een installatie cd/dvd, van windows gaat dit ook, google hier maar op.
waarop de pc kan ik dit doen?
Via de BIOS of gewoon in windows zelf?
Heb daar de originele windows cd daarvoor nodig? Ik hoop het niet want die heb ik niet meer.

Nog excuses voor de ongepaste term

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Windows heeft de vervelende eigenschap dat hij niet zijn eigen partitie wil verwijderen terwijl het draaid :+

Tijdens de installatie van windows kun je alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

lennert100 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:57:
Ik heb al zitten zoekwn op internet nu schijnt dban methode erg goed te zijn maar dat moet vanf een cd-rom.
Helaas heb ik geen beschikking tot een brander om dban daar op te zetten.
Dit is niet waar, dban kan je ook vanaf een bootable usb stick draaien, dat doen we bijv. ook op mijn werk:

http://www.trishtech.com/...table-dban-usb-pen-drive/

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Leegmaken kan via de windows installatie. Gewoon de partitie verwijderen, en opnieuw aanmaken.

Echter wil je het echt leeg, dus niet meer terug te halen, overschrijf 'm dan met een shredder. Deze overschrijft namelijk de data met random binary data op waarop het moeilijker wordt terug te halen met een recovery tool bijv. Zie ook 42 gratis shredder programma's. Success :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Bedankt allemaal ik ga het binnen kort proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Je kan m toch formatteren??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Hij kan toch ook een herstel usb maken en van daaruit formateren met diskpart, evt. nog kiezen tussen gpt en mbr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
ik heb via deze link een usb bootable gemaakt: http://www.trishtech.com/...table-dban-usb-pen-drive/

En ik heb in de bios van de pc als eerste boot optie de usb staan.
Maar wat nu? ik deze wel selecteren maar ik zou niet weten hoe ik het moet draaien.
iemand enig idee wat ik bij de volgende stap moet doen?
Ik gebruikt dit moederbord: pricewatch: ASRock M3A790GXH/128M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

* Fish pakt lennerts handje vast.

Del volgende stap ...

http://www.dban.org/faq/

zo heb je nog 100 filmpjes
Koekje ?

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 06-02-2015 22:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waarom tooltjes als Dban? Als je gewoon een schijf wil leegmaken voor hergebruik zijn dat soort dingen helemaal niet nodig, alleen als je je harde schijf weggooit na er gevoelige data op opgeslagen te hebben.

Gooi gewoon de partities weg en maak een nieuwe. Dat kan gewoon in Windows setup.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Volgens mij gewoon een beetje paniekvoetbal ...
maar ja hij vroeg erom. de optie is al eerder gegeven

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Harde schijf leeg maken met gparted, binnen een paar minuten,

Let op harde schijf wordt nu helemaal leeg gemaakt:

Nu booten van de ubuntu livecd,(of gparted livecd of parted magic(hier zit gparted en clonezilla in)).
Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
unmount hd,
verwijder alle partities,
boven in gparted de pulldown menu, kiezen device, Create partion table(mbr wissen),
(boven in gparted de pulldown menu, kiezen partition, manage flags, vink hier alles uit,)
doe dit voor alle hd's, reboot en installeer ubuntu of windows.

Zo maak je de hd ook schoon van virussen, formateren is niet genoeg.
En als je meerdere hd's hebt, dan moet je ook de andere hd's de mbr wissen,
want als je 1x boot vanaf die hd's die geinfecteerd is, dan ben je weer geinfecteerd.

[ Voor 38% gewijzigd door jan99999 op 07-02-2015 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Owh het was al gelukt ik was vergeten de om de doorgevoerde wijzigingen op te slaan.
Maar als nog hartstikke bedankt voor jullie advies!!!

Nu is de schijf leeg maar welke windows zal ik nu gaan installeren?
Windows 7 home premuim 32-bit of 64-bit? of
Windows 7 Professional 32-bit of 64- bit
In de PC zit een 64- bit processor ik weet niet of dat er direct mee te maken heeft.
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 4GB of meer geheugen hebt moet je sowieso 64b pakken. De enige reden imho om nog 32b te pakken is als je oud 16b spul wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennert100
Ik heb windows 7 ultimate 64-bit geïnstalleerd.
Die heb ik zo op de schijf gezet, zou ik nu nog verschillende partie's maken?
Pagina: 1