A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
[ Voor 30% gewijzigd door thibautb op 01-02-2015 12:30 ]
A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.
Zoals ik net boven zei heb je al geprobeerd om te spelen? Of is dat gewoon een verwachting dat je veel gestutter gaat krijgen?sjanssen15 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:29:
Wat zou een eventuele oplossing zijn voor mijn probleem buiten het opnieuw aanschaffen van een moederbord?
In de bios moest ik hem al op "forced" 4x zetten want anders kun je crossfire niet aanzetten. Daar heb je enkel de keuze 2x of 4x.
Ik speel bijvoorbeeld BF4 op uhd. Op een enkele kaart loopt dit soepel. Wanneer ik de tweede bij plaats heb ik wel hoge fps maar constante frame drops en zeer fluctuerende frame-times
En hoe zitten je kaarten er nu in? Kan je misschien een foto sturen? Wat zegt de handleiding van je mobo over hoe je crossfire moet doen. Meestal staat daar in waar je je kaarten in moet steken als je sli/cfx doet.sjanssen15 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:31:
@thibautb
In de bios moest ik hem al op "forced" 4x zetten want anders kun je crossfire niet aanzetten. Daar heb je enkel de keuze 2x of 4x.
Ik speel bijvoorbeeld BF4 op uhd. Op een enkele kaart loopt dit soepel. Wanneer ik de tweede bij plaats heb ik wel hoge fps maar constante frame drops en zeer fluctuerende frame-times
Naast dat op dat bord, de 2e PCIe op x4 draait. /spuit11, wat hieronder gezegd wordt dus.
[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 12:35 ]
Daar was ik al bang voor. Maar ik vind de advertentie dan een beetje misleiden. Ik begrijp dat ik beter moet lezen (ook al geeft Tweakers.net aan: 2x 16x PCI-e) toch is het jammer.
Dit zie je vaker voorbij komen. Soms is het niet helemaal duidelijk, maar er staat dan bijv 2x PCI-e 16 slot en dan vaak tussen haakjes 8x of 4x mode. Het slot is dan wel de lengte van een 16x slot, maar qua contact pinnen 'slechts' 8x of 4x.sjanssen15 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:49:
@maratropa
Daar was ik al bang voor. Maar ik vind de advertentie dan een beetje misleiden. Ik begrijp dat ik beter moet lezen (ook al geeft Tweakers.net aan: 2x 16x PCI-e) toch is het jammer.