Nieuwe muis gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 19:45
Ik zoek een?
Een nieuwe muis voor algemeen gebruik. Veel browsen, af en toe een game en soms wat Photoshop. Het liefst draadloos, maar dat hoeft niet persé. Volgens mij heb ik een fingertip grip.

Wat is je budget?
Ongeveer € 60,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een dual monitor setup, dus ik hou er nogal van om mijn muis soms een beetje op te tillen en de aanwijzer een zwieper te geven naar het andere scherm. Dit zorgt er voor dat ik dus geen muis kan gebruiken waar bij de duimgrip één of meerdere knoppen recht onder de duim zitten, want die gaan dan per ongeluk af. Iets erboven zou wel kunnen.

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe muis Voorheen had ik de Microsoft Wireless Mouse 2000. Scrollwieltje van die muis is niet best, maar voor de rest was het eigenlijk een prima ding met uitstekende tracking. De ergonomie laat echter nog wat te wensen over. Op werk heb ik de oude MX Revolution, ge-wel-dige muis. De nieuwe Performance Mouse MX ligt in vergelijking totaal niet lekker in de hand en de grip is ver te zoeken. Wat ik tot nu toe geprobeerd heb zijn de G602 Wireless Gaming Mouse, deze heb ik helaas terug moeten doen omdat ik er totaal geen grip op had. Het schuurpapier aan de zijkant is niet effectief en die muis vliegt tijdens het gamen dus zomaar m'n hand uit. Niet ideaal :X. Toen overgestapt op de Logitech M705. Uitstekende ergonomie, voelt alleen heel erg goedkoop en niet stevig aan... en dan het grootste probleem: ongecontroleerde clicks omdat het ding echt ultra gevoelig is. Je kan je vingers er niet op laten rusten want om de haverklap heb je per ongeluk weer ergens op geklikt. Nu zit ik tijdelijk met de Microsoft Wireless Mobile Mouse 4000 en dat is tijdelijk een prima muis, maar die is wel behoorlijk klein... niet echt geschikt voor lang gebruik, ondanks dat ik niet al te grote handen heb. Ben al langsgeweest bij de Media Markt en daar heb ik er volgens mij wel 40 in m'n hand gehad, maar het was met geen enkele muis love at first touch. Heeft iemand een aanrader?

[ Voor 3% gewijzigd door Tranze op 01-02-2015 11:52 ]

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09-2025
Heb je ook de Logitech Performance Mouse MX vastgehouden daar? Zelf vond ik het ding spuuglelijk en wilde ik geen draadloze muis. Ik kreeg hem 3 jaar geleden gratis bij m`n laptop, dus tja, waarom niet. 3 jaar later werkt het ding nog als nieuw en ben ik helemaal verkocht. Draadloos of bedraad is een keuze, je kan er snel mee scrollen, er zitten zat knopjes op mocht je die nog willen gebruiken en hij voelt lekker stevig. Ik gebruik de knopjes zelf nooit en ze zitten me ook niet in de weg.

Sowieso ben ik erg gecharmeerd van Logitech muizen, degene die ik voor de MX had was ook Logitech. Moest vervangen worden omdat ik na 8 jaar dwars door de knoppen heen was gesleten, verder werkte het ding nog steeds perfect.

• Tranze
Ik verwees in mn op naar de nieuwe mx revolution, maar ik bedoelde de Performance Mouse MX. Die vind ik dus niet fijn in de hand liggen helaas.

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben géén gamer, ik doe ook vooral Photoshop/Lightroom, Illustrator, etc, en interwebben. En heb toch een game-muis gekocht, vanwege de opties, de precisie, snelle response, en ze zijn toch gebouwd om flink te gebruiken. Wilde eerst ook liever draadloos, maar aangezien ik daar geen optie zag die me echt beviel, toch maar niet. En mooizo, voelt toch vertrouwder. Ik heb ook kleine handen, dus een 'high-end' muis die niet zo groot is was nog lastig te vinden. Er is ook een grotere versie.

Maar anyway het is dus deze geworden en ben erg tevreden, ga ik volgens mij lang plezier van hebben:
pricewatch: Roccat Kone Pure + Sense Naval Storm Bundle
(de muis los is al duurder dan deze bundle :X)

*ps, die duim- knoppen druk je niet zomaar in, met optillen raak je ze niet eens aan (blijft eronder hangen). En door te schakelen tussen de juiste dpi instelling is een zwieper over twee 1920px schermen ook maar 5cm of zoveel/weinig als je wil.

[ Voor 21% gewijzigd door jesper86 op 01-02-2015 11:27 ]

• Tranze
En hoe is jouw grip Jesper? Ook fingertip?

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik denk dat dat aan de grootte van je hand zal liggen. Ik heb zoals wss iedereen wel fingertip bij een mini laptopmuis volgens mij, maar deze past (mij) netjes, ik leun zegmaar wel enigszins met de binnenkant van mijn hand.
Pagina: 1