Hallo tweakers
ik heb een pc gebouwd, alles is nieuw.
ik heb de volgende probleem, ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft de sapphire r9 290 maar mijn pc blijft meestal na het opstarten vastlopen of ik kan er even 10 min bezighouden en dan blijft die als nog vast zitten. bij me ouden videokaart had ik dat niet maar dat was ook een oude videokaart en niet zo krachtig als de r9 290. dit zijn mijn gegevens:
AMD Athlon II X4 860K 3.70GHz 4MB FM2+ Box
Cooler Master Midi Tower K280 ATX, No PSU (zwart)
Kingston 1x8GB, DDR3, PC10666, CL9, HyperX Fury (blauw)
Kingston SSD 2.5", 120GB, SATA600, SSDNow V300
MSI mATX Moederbord A78M-E45
Recom Voeding Power Engine 600 Plus 600W
Samsung DVD Brander SH-224DB/BEBE 24x, SATA Bulk (zwart)
Sapphire r9 290 4gb
HDD 1TB
Toetsenbord, muis en monitor als randapparatuur.
Ik weet niet of het door de voeding komt omdat het niet al te goed is of iets anders, amd adviseert wel om minimaal een 750w voeding te halen maar als je een goede voeding hebt hoeft dat meestal niet. kunnen jullie mij helpen want heb de pc 1 maand en ik kan het probleem niet vinden, Alle advies is welkom en als ik een andere voeding moet halen welke moet ik het beste halen dan.
alvast bedankt.
ik heb een pc gebouwd, alles is nieuw.
ik heb de volgende probleem, ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft de sapphire r9 290 maar mijn pc blijft meestal na het opstarten vastlopen of ik kan er even 10 min bezighouden en dan blijft die als nog vast zitten. bij me ouden videokaart had ik dat niet maar dat was ook een oude videokaart en niet zo krachtig als de r9 290. dit zijn mijn gegevens:
AMD Athlon II X4 860K 3.70GHz 4MB FM2+ Box
Cooler Master Midi Tower K280 ATX, No PSU (zwart)
Kingston 1x8GB, DDR3, PC10666, CL9, HyperX Fury (blauw)
Kingston SSD 2.5", 120GB, SATA600, SSDNow V300
MSI mATX Moederbord A78M-E45
Recom Voeding Power Engine 600 Plus 600W
Samsung DVD Brander SH-224DB/BEBE 24x, SATA Bulk (zwart)
Sapphire r9 290 4gb
HDD 1TB
Toetsenbord, muis en monitor als randapparatuur.
Ik weet niet of het door de voeding komt omdat het niet al te goed is of iets anders, amd adviseert wel om minimaal een 750w voeding te halen maar als je een goede voeding hebt hoeft dat meestal niet. kunnen jullie mij helpen want heb de pc 1 maand en ik kan het probleem niet vinden, Alle advies is welkom en als ik een andere voeding moet halen welke moet ik het beste halen dan.
alvast bedankt.