• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-01 22:03
Na 6 jaar gebruik gemaakt te hebben van mijn Logitech X-530 wil ik toch een beter setje, met 'beter' bedoel ik echt een stuk beter :P
Mijn ogen zijn gevallen op de Boston Acoustics A 25 vanwege de prijs en de zeer positieve recensies.
Nu is mijn vraag op ik deze aan mijn laptop kan aansluiten, want er zit namelijk geen ingebouwde versterker in zoals in de meeste mainstream PC speakersetjes.

Nu ben ik dus opzoek naar een betaalbare versterker die via USB kan worden aangestuurd.
Alles bij elkaar wil ik niet meer dan 200,- uitgeven.

Als jullie een andere combinatie aanraden laat het gerust horen, want ben namelijk vrij nieuw op het gebied van versterkers en 'niet PC speakersetjes' :P

Edit: Misschien een optie om er een subwoofer bij te nemen? Want volgens mij zit daar wel een versterker in? En eventuele opvulling van lage tonen
Nu moet ik er wel bij vermelden dat de geluidskaart op mijn laptop totaal niks voorstelt, waar ik aan zat te denken was om een USB geluidskaart te kopen en de Speakerkabels te veranderen in een Tulp/3,5 jack.

[Voor 20% gewijzigd door Anthony K op 01-02-2015 02:55]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

In een actieve sub zit alleen een 1 kanaals versterker voor de woofer, niet voor je andere speakers. Ik heb een versterker met HDMI in, doorgelust naar de monitor. Dan hoef je maar 1 kabel aan te sluiten voor beeld en geluid. Daarop kun je dan je speakers aansluiten en versterkers met HDMI hebben meestal ook een subwoofer uitgang.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:59
Of je plukt voor een paar tientjes een stereo versterker van marktplaats/kringloopwinkel die je via een 3,5 mm jack - tulp kabel aansluit op je laptop ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Hdmi versterker heb je ook voor ruim onder de 100 euro en dan heeft hij ook gelijk een betere dac.

• Anthony K
Mijn doel is eigenlijk om er geen versterker bij te nemen, want heb niet zo'n zin om zo'n bakbeest op mijn bureau te hebben:P
Dus ik neem aan dat de stekkertjes veranderen naar Tulp/3,5 jack niet werkt i.c.m. een USB geluidskaart zoals: pricewatch: Asus Xonar U7 / pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD en soortgelijke modellen?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 23:31

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

• Anthony K
Ik denk dat ik toch maar ga voor betere geluidskaart want de gene die ik nu gebruik (Onboard van laptop) is gewoon weg 'shit'.
Ik ga een nieuw topic aanmaken over welke geluidskaart ik het beste kan hebben, bedankt voor de moeite!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Met een betere geluidskaart ga je van een setje als de Logitech X-530 nog steeds geen set maken die goed zal klinken. Als je geen extra versterker wilt kan je altijd nog kijken naar een setje actieve speakers, die kan je voor max 200 euro ook wel vinden. Heb je beter geluid dan de X-530 kan geven en geen extra apparaat op je bureau.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Anthony K
Ik geloof best dat ik dan beter geluid heb dan mijn X-530 setje maar de hoge tonen die mijn laptop kaartje levert zullen denk ik niet veel beter zijn dan.
FeaR schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:02:
Met een betere geluidskaart ga je van een setje als de Logitech X-530 nog steeds geen set maken die goed zal klinken. Als je geen extra versterker wilt kan je altijd nog kijken naar een setje actieve speakers, die kan je voor max 200 euro ook wel vinden. Heb je beter geluid dan de X-530 kan geven en geen extra apparaat op je bureau.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:49
Een setje A25 laten zich goed aansturen door een T-amp :) voorbeeldje
Heb je direct een goede DAC, aan te sluiten via USB op je laptop of computer én een analoge input. Ze zijn in verschillende uitvoeringen/prijsklasses en kenmerkend zijn toch wel heel erg behoorlijke prestaties voor een chip versterker.

[Voor 32% gewijzigd door ransbal op 02-02-2015 21:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee