Een vriendin vroeg advies over een nieuwe laptop die ze wil gaan kopen. Omdat ik een pc in elkaar gezet heb denkt ze ineens dat ik er verstand van heb
. Omdat ik graag wil dat ze wel waar voor haar geld krijgt, heb ik me er wat in verdiept, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
Wat gaat ze met de laptop doen?
Standaard gebruik met steeds meer belangstelling in gamen. Begonnen met facebook spelletjes, nu ook Sims, CiV en Simcity. Denk dat haar interesse ook tot deze categorieën beperkt blijft (strategie/sim), maar het zou wel handig zijn als de volgende generatie van deze spellen ook gespeeld kan worden.
Wat is haar budget?
Max. 900, maar elke bespaarde euro kan goed gebruikt worden voor andere hobbies
Is ze van plan de laptop veel mee te nemen?
Ja. Ultra light hoeft niet, maar een 17 inch wordt het niet.
Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
Prijs is belangrijker. Samsung, Asus hebben we een streepje voor
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Qua compromissen t.b.v. de prijs zou ik de SSD schrappen. Een i5 lijkt daarnaast voldoende, tenzij een i7 in laptops een specifieke meerwaarde heeft. Qua harde schijf kan 500GB voldoende zijn, maar ik neig een grotere aan te raden. Daarnaast hoeft de laptop niet specifiek zuinig te zijn. Als ik het goed heb begrepen heb je snelle en zuinige processoren, de voorkeur gaat uit naar een snelle.
Zelf had ik simpelweg in de bbg gekeken waardoor ik uitkwam op:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-58NZ of
pricewatch: Asus N56JN-CN091H
De Lenovo leek niet aantrekkelijk vanwege de kritiek op het scherm. Aan de andere kant ze zal veelal alleen de laptop gebruiken, dus kijkhoek is ook weer niet zo belangrijk.
Probleem met alle drie is dat ze aan de top van het budget zitten. Vroeg me dus af of het nog wat goedkoper kan zonder veel in te leveren. De budgetopties zijn weer iets te budget. Alvast bedankt.
Wat gaat ze met de laptop doen?
Standaard gebruik met steeds meer belangstelling in gamen. Begonnen met facebook spelletjes, nu ook Sims, CiV en Simcity. Denk dat haar interesse ook tot deze categorieën beperkt blijft (strategie/sim), maar het zou wel handig zijn als de volgende generatie van deze spellen ook gespeeld kan worden.
Wat is haar budget?
Max. 900, maar elke bespaarde euro kan goed gebruikt worden voor andere hobbies
Is ze van plan de laptop veel mee te nemen?
Ja. Ultra light hoeft niet, maar een 17 inch wordt het niet.
Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
Prijs is belangrijker. Samsung, Asus hebben we een streepje voor
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Qua compromissen t.b.v. de prijs zou ik de SSD schrappen. Een i5 lijkt daarnaast voldoende, tenzij een i7 in laptops een specifieke meerwaarde heeft. Qua harde schijf kan 500GB voldoende zijn, maar ik neig een grotere aan te raden. Daarnaast hoeft de laptop niet specifiek zuinig te zijn. Als ik het goed heb begrepen heb je snelle en zuinige processoren, de voorkeur gaat uit naar een snelle.
Zelf had ik simpelweg in de bbg gekeken waardoor ik uitkwam op:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-58NZ of
pricewatch: Asus N56JN-CN091H
De Lenovo leek niet aantrekkelijk vanwege de kritiek op het scherm. Aan de andere kant ze zal veelal alleen de laptop gebruiken, dus kijkhoek is ook weer niet zo belangrijk.
Probleem met alle drie is dat ze aan de top van het budget zitten. Vroeg me dus af of het nog wat goedkoper kan zonder veel in te leveren. De budgetopties zijn weer iets te budget. Alvast bedankt.