Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor een vriendin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin vroeg advies over een nieuwe laptop die ze wil gaan kopen. Omdat ik een pc in elkaar gezet heb denkt ze ineens dat ik er verstand van heb :). Omdat ik graag wil dat ze wel waar voor haar geld krijgt, heb ik me er wat in verdiept, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Wat gaat ze met de laptop doen?
Standaard gebruik met steeds meer belangstelling in gamen. Begonnen met facebook spelletjes, nu ook Sims, CiV en Simcity. Denk dat haar interesse ook tot deze categorieën beperkt blijft (strategie/sim), maar het zou wel handig zijn als de volgende generatie van deze spellen ook gespeeld kan worden.

Wat is haar budget?
Max. 900, maar elke bespaarde euro kan goed gebruikt worden voor andere hobbies

Is ze van plan de laptop veel mee te nemen?
Ja. Ultra light hoeft niet, maar een 17 inch wordt het niet.

Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
Prijs is belangrijker. Samsung, Asus hebben we een streepje voor

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Qua compromissen t.b.v. de prijs zou ik de SSD schrappen. Een i5 lijkt daarnaast voldoende, tenzij een i7 in laptops een specifieke meerwaarde heeft. Qua harde schijf kan 500GB voldoende zijn, maar ik neig een grotere aan te raden. Daarnaast hoeft de laptop niet specifiek zuinig te zijn. Als ik het goed heb begrepen heb je snelle en zuinige processoren, de voorkeur gaat uit naar een snelle.
Zelf had ik simpelweg in de bbg gekeken waardoor ik uitkwam op:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-58NZ of
pricewatch: Asus N56JN-CN091H

De Lenovo leek niet aantrekkelijk vanwege de kritiek op het scherm. Aan de andere kant ze zal veelal alleen de laptop gebruiken, dus kijkhoek is ook weer niet zo belangrijk.
Probleem met alle drie is dat ze aan de top van het budget zitten. Vroeg me dus af of het nog wat goedkoper kan zonder veel in te leveren. De budgetopties zijn weer iets te budget. Alvast bedankt.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou zeker géén concessies doen aan de schijf, ik zou desnoods het budget van de laptop zelf naar beneden bijstellen en voor 100 euro een losse SSD erin zetten. Hier gaat ze meer plezier van beleven dan van een snellere processor. Voor spellen als SIMS heb je geen i5 nodig. Ik heb thuis een AMD A8 (vergelijkbaar met i3) en die draait Sims met 2 vingers in de neus.

Voor 900 euro moet makkelijk een laptop + ssd te regelen zijn. Ik zou als ik zou was eerst eens in het topic voor basislaptops kijken. Als ik zo lees wat ze wil komt ze met een basislaptop + ssd al een heel eind denk ik.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Diamundo

Quack.

Hoi Chaosek,

Ten eerste, IK MIS EEN LINK ;)

Ik zou ten eerste toch even nadenken over een SSD ;)
Een SSD is zoveel sneller met opstarten en laden van programma's (haar games oa).

Aangezien ze hem wel gaat meenemen, raad ik een laptop van 15.6" aan, dat is (volgens mijzelf iig) wel de maximum voor mobiliteit (hij moet ook nog in een tas passen immers).

Je zegt dat ze vooral strategie/sim spellen gaat spelen. Ik weet niet hoe zwaar die spellen zijn, maar misschien is een i5 wel ietsje overkill, en kun je ook naar i3 laptops kijken, dat scheelt je meteen een stukje in de prijs. En voor gewone consumenten (mensen die niet meer rekenkracht dan zuurstof nodig hebben) is een i7 sowieso overkill.

Qua harde schijf grootte, is dit een laptop die ALLES gaat doen, of heeft ze ook nog een desktop ergens staan en gaat ze deze laptop vooral gebruiken als ze niet thuis is?
Als dit haar allescomputer is raad ik inderdaad ook een iets grotere harde schijf aan OF een externe harde schijf voor documenten enzo (en meteen ook een SSD inbouwen dan! so much speed).

Ik denk na over de woorden van het leven.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:23
Wat ik zelf een heel mooi laptopje blijf vinden is deze:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00870

Zit een i3 dual core in
8gb ram
1920x1080 touch screen, dacht dat het een ips scherm maar staat er nu niet meer bij

Mijn vriendin heeft deze ook en ze is er heel erg blij mee.
Spellen zoals sims, rct etc is er heel goed op te spelen en deze ligt ver onder je budget.
En hij is ook met i5 processor te krijgen maar zie geen prijzen hierbij staan op tweakers

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Ik heb gister voor mijn pa een acer v3 nogwat besteld. Specs zijn i3, 128gb ssd, fhd 13 inch scherm. Prijs 488 euro. Is dat niet iets? Sims ed kan daar vast prima op gespeeld worden. Als je op de website van mediamarkt kijkt is ie daar tot nog vanavond te bestellen voor die prijs ivm btw vrije dagen.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
He!
Als je zelf een pc in elkaar heb gezet, bezoek dan eens deze site:
http://www.bto.eu/
Kun je zelf je laptop samenstellen en installeer je zelf de windows voor 100 euro en heb je precies wat je wil!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1