Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diemux
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo!

Eergisteren de lollipop update aangeboden gekregen en geinstalleerd. Werkt allemaal prima en snel maar ik zit met 1 probleem:

Ik heb thuis UPC en horizon box, daarmee verbind de telefoon prima. Hij probeert sinds gisteren echter ook constant te verbinden met een box van de buren(?). Nooit eerder contact mee gehad dus android lijkt dit uit zich zelf te doen. (ik maak geen gebruik van UPC hotspots).

Oplossing is natuurlijk om op die Wi-Fi verbinding te klikken en dan “vergeten” kiezen. Dan vergeet hij hem ook en dan werkt alles weer prima. 10 min. Later probeert hij weer spontaan met die Wi-Fi verbinding proberen te maken. Er staat dan ook weer gewoon “opgeslagen verbinding”. Probleem is dus dat hij blijft hangen op die Wi-Fi verbinding en mijn eigen Wi-Fi router negeert.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten op de update die het fixed, en in de tussentijd je buren vragen hun horizonbox uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diemux
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Het vreemde is dat er wel meer Horizon boxen om ons heen staan en met die probeert hij niet te verbinden... Kan dit probleem ook nergens anders vinden op internet dus vraag mij af of er uberhaubt wel een bugfix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ik draai zelf Lollipop op een Nexus 4, wat ik wel merk dat in tegenstelling tot KitKat mijn Nexus 4 met alle open netwerken wil verbinden (erg irritant als je een app gebruikt via mobiele data onderweg die ook een wifimodule nodig heeft).

Ik vraag mij af of dat gewoon niet aan Lollipop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Ik heb de fout gevonden:

Het probleem zit hem in de kanaalbreedte van je wifi, met android 4.4 was dit geen probleem dus het lijkt wel degelijk een BUG in de rom.

Zet de kanaalbreedte van je wifi op 20Mhz en herstart je router/accesspoint.
Dit kan wel ietwat performance verlies opleveren in je wifi, maar alles werkt wel weer!

Door zoals het nu lijkt, een bug in de Android 5.0.2 rom op de one M8 en one M8s kan het niet meer overweg met 40Mhz kanalen. Ik heb dit kunnen testen op beide types !

Symptomen:
Draait je wifi op mixed mode 20/40Mhz: Wisselend, de ene keer wel en de andere keer geen verbinding.
Draait je wifi op 40Mhz kanalen: Geen verbinding meer mogelijk.

Ik heb HTC benelux reeds op de hoogte gebracht van mijn bevindingen maar heb nog geen antwoord.

Update 25-07-2015:
Antwoord gehad van HTC Benelux, ze gaan mijn bevindingen doorsturen naar de afdeling die dit op moet gaan lossen. Het is nog niet door HTC als bug bevestigd maar ik heb zelf ondertussen de fout ook kunnen reproduceren op een M8 van iemand anders. Het lijkt mij dan ook dat HTC de fout ook moeten kunnen reproduceren en oplossen.

[ Voor 22% gewijzigd door Plopeye op 25-07-2015 16:03 . Reden: Antwoord van HTC op mail ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....