Een (sub)categorie over RC+Drones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou eigenlijk wel willen dat er een categorie bij tweakers komt over drones of rc in het algemeen. Het moet niet te groot zijn. Maar dit is toch zeker technologie vind ik, en hoort dus zo ook thuis op tweakers.

Het zou een stuk handiger zijn dan alleen dit topicje waar iedereen hun vraag kan stellen. Daar kan je dan ook bv hebben over fpv en dergelijke en dat daar ook een hele uitleg staat zoals bij bv: couchpotato topic. Waar alles heel mooi heel goed en ook heel handig is uitgelegd.

Met de categorie kan je zoals bij desktop aankoopadvies drone aankoopadvies doen en dan geef je je onderdelen (die dan wel niet via pricewatch en handig lijstje kunnen gemaakt zijn, tenzij tweakers ook met bedrijven als hobbyking en banggood gaat samenwerken)

Zelf vind ik toch wel een goed idee, en zullen er zeker wel wat mensen geïntresseerd zijn. Het zou ook handig zijn omdat er (vind ik toch) weinig forums zijn die zo een kwaliteit als tweakers aanbieden. Er zijn wel rc forums maar die zijn allemaal van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor een nieuw forum moet er eerst een vraag zijn waarin dat forum voldoet. Loopt het dan echt zó storm in het dronetopic dat een nieuw forum noodzakelijk is?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
NMe schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:26:
Voor een nieuw forum moet er eerst een vraag zijn waarin dat forum voldoet. Loopt het dan echt zó storm in het dronetopic dat een nieuw forum noodzakelijk is?
Niet zozeer, maar het gaat over 10 topics tergelijk er in wat redelijk onhandig is. Als er een nieuwe categorie zou zijn kan je als niet-tweaker of als tweaker je antwoord vinden gewoon via het topic, alle vragen zijn mooi gesorteerd in hun sub-categorie, en je vind alles gewoon gemakkelijker, want nu moet je ook echt weten dat er een drone topic bestaat om je vraag te kunnen stellen. Vraag zal er zeker wel zijn, misschien nu niet zo veel maar in de toekomst zal het zeker nog veel stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welke tien topics?

Het nadeel van teveel forums is juist dat het forum onoverzichtelijker wordt in plaats van overzichtelijker, dus er moet wel écht vraag zijn naar een nieuw forum (of een gegrond vermoeden dat die vraag groter wordt als het forum er eenmaal is) voordat er een forum wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Subfora op tweakers hebben uberhaupt weinig toegevoegde waarde omdat men al sinds jaar en dag wil dat je alles in 1 centraal topic plaatst, voor mij 1 en heel veel anderen overigens de reden waarom ik nog maar weinig op het forum kom, ook de slijmerige toon van users en mods trouwens, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

raptorix schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:17:
Subfora op tweakers hebben uberhaupt weinig toegevoegde waarde omdat men al sinds jaar en dag wil dat je alles in 1 centraal topic plaatst,
Dat geldt lang niet overal. De tendens is juist dat alles zo veel mogelijk in eigen topics hoort te komen. Er zijn alleen enkele fora waar dat niet geldt.
voor mij 1 en heel veel anderen overigens de reden waarom ik nog maar weinig op het forum kom, ook de slijmerige toon van users en mods trouwens, maar dat terzijde.
Nou ben ik vast weer slijmerig maar dat is hier offtopic dus laten we het daar niet over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
NMe schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:37:
[...]

Dat geldt lang niet overal. De tendens is juist dat alles zo veel mogelijk in eigen topics hoort te komen. Er zijn alleen enkele fora waar dat niet geldt.

[...]

Nou ben ik vast weer slijmerig maar dat is hier offtopic dus laten we het daar niet over hebben.
Slijmerig is het verkeerde woord, maar als er een topic met weinig info van TS word gestart, dan zijn er gelijk 8 users die gaan verwijzen naar de FAQ en roepen dat je zelf wat meer onderzoek moet doen. Ik snap dat het beleid is om users aan te moedigen het zelf te proberen, maar ik vind dat het compleet doorgeslagen is op GOT, overigens zijn er veel mensen die om die reden het forum links laten liggen. Begrijp me niet verkeerd, ik schrijf dit niet om de boel af te zeiken, maar puur hoe ik het zie.

Maargoed: On topique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Eerlijk gezegd zou ik ook wel iets van een RC hoekje waarderen.
Ben ook met deze hobby begonnen en waardeer de cultuur hier gewoon meer dan op verschillende RC forums.

Specifiek voor drones is misschien wat overdreven maar RC in het algemeen zou best een idee kunnen zijn (ik vlieg een drone met mijn zoon en rijd zelf met RC auto op nitro, een boot op nitro staat nog op mijn verlanglijstje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Er zijn 1 (eigenlijk 2) topics in SG over RC+Drones. Als de topics specifiek genoeg zijn heb ik geen bezwaar tegen meer topics, maar een apart forum voor 10 topics is iets wat we zelden tot nooit doen. In de regel wordt een nieuw topic geopend met een vraag die ook in het algemene RC topic staat, dus ik zie graag de differentiatie zonder dat er 10 algemene topics ontstaan.

Overigens moedigen wij wel zoveel mogelijk losse topics in de meeste fora aan, maar als de TS 1 a 2 regels is en met de meest basale Google-Fu of GoT search het antwoord gevonden is, dan gaat zo'n topic inderdaad dicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1