Toon posts:

Is Linux de laatste redding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Crash Windows XP
Data moet veilig gesteld worden.

Oplossing:
HDD uitgebouwd en via extern USB gekoppeld aan win 8.1 laptop.
Kopiëren folders naar harde schijf laptop.

Nieuw probleem:
folder 'Wim' niet toegankelijk.
U bent niet bevoegd om de beveiligingseigenschappen van dit object te kunnen weergeven, zelfs wanneer u bent aangeeld als gebruiker met administratorbevoegdheden.

Mogelijke oplossing:
Gebruiker of Groep selecteren.
Dit objecttype selecteren:
Gebruiker, Groep, of ingebouwde beveiligings-principal

Hier loop ik vast, ik weet niet wat ik nu in moet voeren. Via microsoft (gebeld) en internet kom ik niet verder. Op tweakers vind ik toegang problemen maar niet dezelfde als die van mij.
Wat moet ik instellen?
Is er een andere gemakkelijke methode? bijv. de laptop opstarten et Knoppix of andere Linux distributie?

Gebruiker 'Wim' moest in XP met password aangemeld worden.

Alvast hartelijk dank voor het lezen van mijn probleem en de eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
Nee, je moet jezelf eigenaar maken van de folder, dan kan je rustig verder kijken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
En om je daarmee ^^ op weg te helpen: http://www.howtogeek.com/...ight-click-menu-in-vista/

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Crahsystor 'Hartelijk dank! Het is gelukt. Ik had dit programmaatje voorbij zien komen in mijn zoektocht maar durfde het niet te installeren op mijn nieuwe laptop. Nu dus wel gedaan en ik heb weer toegang tot de mappen. Wordt nu tijd voor Synology 415play denk ik.'

@DiedX 'Hartelijk dank voor je hulp'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mooi dat je probleem is opgelost. Linux had een oplossing kunnen zijn, al is het maar om 1 reden: het doet niets met de rechtenstructuur die in NTFS zit. Dat is ook een nadeel, want de oorspronkelijke rechten kan je hierdoor verliezen. Plus, nu weet je wat er aan de hand was en hoe je dat moet oplossen. Had je 't via Linux gedaan, dan was je er niet achter gekomen en zou je met het herstellen van de data mogelijk weer naar Linux moeten grijpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate