Toon posts:

Macbook Pro 13" loopt constant vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik heb net even heel stiekem een account aan te maken omdat ik het vermoeden heb dat als dit probleem uberhaupt opgelost kan worden, jullie dit wel zullen weten. Ik heb verder geen idee hoe dit hele forum werkt dus alvast sorry daarvoor.

In augustus heb ik via leapp.nl een Macbook Pro 13" aangeschaft. Het is er eentje uit medio 2009. Aan het begin liep hij als een zonnetje, maar sinds de yosemite update is het eigenlijk een grote hell geworden. Hij deed het na de aanvankelijke update ongeveer een halve week. Daarna liep hij elke keer 5 minuten na het opstarten onherroepelijk vast. Enige manier waarop hij het weer 5 minuten deed was uitzetten via de knop en dan weer aan zetten.

Ik ben er toen mee naar de winkel gegaan en daar meldden ze me dat er een foutje was gemaakt en dat er per ongeluk 3 ipv 4 gig werkgeheugen in zat. Dit hebben ze opgelost en op mijn aandringen hebben ze hem gedowngrade naar Mavericks. Hij gaf wel aan dat ik hem na mijn tentamenweek weer over moest zetten naar Yosemite, dit was blijkbaar nodig.

Dinsdag heb ik hem weer ge-update wn jawel hoor, eerste paar dagen helemaal fantastisch. Sinds gisteravond heb ik dus weer precies hetzelfde probleem. Loopt constant vast.

In recovery blijft hij wel werken, dus heb net het schijfhulpprogramma er overheen gegooid en zo te zien is er niks mis met mijn harde schijf. Ik ben nu Yosemite opnieuw aan het installeren maar word hier toch wel een beetje moedeloos van. Terug naar de winkel heb ik in principe pas woensdag weer tijd voor en daarbuiten heb ik hem zowel maandag als dinsdag (erg) hard nodig voor school.

Iemand hier enig idee wat er mis is met mijn laptop en wat ik eventueel zou kunnen proberen te doen? Ik hoor het graag.

Groetjes, Emma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellep3tje
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
"Hij gaf wel aan dat ik hem na mijn tentamenweek weer over moest zetten naar Yosemite, dit was blijkbaar nodig"

Wat een grote onzin! Je kon nogsteeds 10.9 mavericks gebruiken indien gewenst. Ik heb een aantal jaar (vanwege een ouder apparaat) met 10.7 gewerkt voordat ik een nieuwe mac kocht en dat ging prima.

Maar, (oude) Macbooks met harde schijven hebben idd wel moeite met yosemite op snelheidgebied, ongeacht of de Harde schijf nog in goede staat is. Het beste is om een ssd erin te zetten wil je weer snelheid kunnen winnen. Of eventueel weer downgraden naar Mavericks als je dat wilt. (Desnoods doe ik het voor je als je in de buurt bent).
Beetje jammer van leapp.

[ Voor 2% gewijzigd door Jellep3tje op 31-01-2015 20:36 . Reden: Verklaren ]

MacBook Pro Retina 13" 128GB 8GB 2014 Mac mini 2010 120GB SSD 8GB (HTPC) Mac Pro 1.1, 128GB SSD +3 x 1TB HDD, 8GB, ATI Radeon 5770 -OS X 10.10-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:57
Ik draai zonder problemen Yosemite op een late 2008 Macbook pro. 4 GB geheugen en ouderwetse HDD. Geen probleem. Ik zou terug gaan naar Leap. Ze vragen een premium prijs en geven garantie. Er is iets mis met de macbook omdat Yosemite gewoon goed zou moeten draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door mobby1971 op 31-01-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht je de mogelijkheid hebben: probeer het eens met een USB-schijf. Dus je interne schijf er uit halen, in een USB-behuizing stoppen en aansluiten. Daarna opstarten met de ALT-toets. Grote kans dat het dan wel werkt.

Indien dit het geval is: de sata-kabel naar je Logic Board zou defect kunnen zijn. (gebeurt wel eens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Ik heb ook een MBP 13" mid-2009 model (4GB) en Yosemite draait hier eigenlijk beter dan Mavericks.
Heb echter de HDD vervangen voor SSD model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellep3tje
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
mobby1971 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:27:
Ik draai zonder problemen Yosemite op een late 2008 Macbook pro. 4 GB geheugen en ouderwetse HDD. Geen probleem.
Bij mij is die ervaring weer compleet anders, alles waar nog geen ssd inzat heeft bij mij sinds Yosemite per direct een ssd upgrade gekregen. De snelheid van het systeem was dramatisch geworden.

Los van wel/niet een SSD, ik zou inderdaad ook terug gaan naar Leapp, gebruik maken van je garantie.

MacBook Pro Retina 13" 128GB 8GB 2014 Mac mini 2010 120GB SSD 8GB (HTPC) Mac Pro 1.1, 128GB SSD +3 x 1TB HDD, 8GB, ATI Radeon 5770 -OS X 10.10-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Leapp zijn in mijn ogen grapjassen, doe mij maar eentje in de Apple store.

Ik zou inderdaad als ik jou was beginnen met een nieuwe SATA kabel, deze gaan inderdaad veel kapot.

Anders kan je nog een keertje Mavericks terug zetten, deed ik ook, en dat komt omdat de snelheid van oudere Macs met Yosemite niet echt heel denderend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik zou hem voor nu even terugzetten naar Mavericks maar je hebt een product gekocht wat gewoon zou moeten werken dus ik zou echt teruggaan naar die leapp jongens en aangeven dat ze je een werkend product moeten geven, dat ben je als winkel verplicht. En hoogwaarschijnlijk gaan ze aangeven dat ze niks kunnen en het product het prima doet. Gewoon op je strepen gaan staan hoor!
mocht je daarna nog issues hebben , een SSD is echt een goede investering :)
Pagina: 1