Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 18:51
Vanmiddag heb ik een Chromecast gekocht om aan te sluiten op mijn Sony tv. Als ik het ding insteek, de app op mijn telefoon opstart en ik probeer een verbinding op te zetten, dan krijg ik de foutmelding "Kan niet communiceren met je Chromecast" met daaronder een OK knop.

Achter deze popup zie ik een scherm met twee knoppen: (1) Ik zie de code, en (2) Ik zie de code niet. Die code heb ik inmiddels gezien, en ook herhaald, en het is altijd dezelfde code. Maar bij herhaalde pogingen zie ik die code niet op het tv-scherm. Ik kan nu alleen op de OK knop drukken van de popup, en als ik dat doe, verdwijnt het hele scherm, met de knop waarmee ik de code kan invoeren. Ik kan dus niks invoeren, en ga terug naar het beginscherm. Dan kan ik opnieuw scannen, en herhaalt het proces zich.

Kan dit liggen aan mijn router, een Fritzbox 7360? Ik las ergens dat de Chromecast een verbinding met de router op moet kunnen zetten, en ik vraag me af hoe die dat moet doen zonder wifi-wachtwoord.

Dit is niet zoals ik het me had voorgesteld. Kan ik iets doen om de boel te resetten, of moet ik iets anders proberen? Hoe kan ik dit probleem oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door sumac op 31-01-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Welke telefoon gebruik je?

Eerste troubleshoot is kijken of alles correct is aangesloten. Niet dat ik je laag inschat, maar meer om dingen uit te sluiten die je over het hoofd ziet. Krijgt de chromecast stroom van de usbkabel? De juiste hdmi-aansluiting geselecteerd? Is er een wifi signaal dat de Chromecast kan benaderen? Wellicht helpt het om de chromecast iets van de muur af te houden zodat het apparaat beter bereik heeft.

Bij welke stap gaat het mis?
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2422863,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
Bedankt voor je reactie - geen punt dat je zeker wilt weten of ik weet wat ik doe.

Ik heb de dongle op HDMI 1 zitten, met stroom-adapter aangesloten. Er knippert een wit ledje. Op het tv-scherm zie ik de setup-pagina van de Chromecast, en ik zou natuurlijk ook geen code op het tv-scherm kunnen zien als dit alles niet goed was aangesloten. Ik heb zonet het HDMI verlengkabeltje aangesloten. Nu steekt de dongle uit naast het scherm, dus zou het wifi-signaal goed moeten zijn.

Bij stap 4 gaat het mis. Ik zie op mijn telefoon (Sony Z1) niet een screenshot met daarin een code, alleen een popup dat het niet werkt. Ik zie soms wel een code op m'n tv.

Het is me niet duidelijk hoe de verbinding tot stand komt. Klopt het dat de dongle zelf een wifi-station is en dat de telefoon eerst inlogt op dat netwerk om een eerste verbinding te leggen? Want hoe kan ik anders een wifi-wachtwoord instellen om contact te leggen tussen dongle en router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 10:44
je moet 'gewoon' de app downloaden. het is niet nodig om direct met de chromecast verboinden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
sumac schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:21:
Bedankt voor je reactie - geen punt dat je zeker wilt weten of ik weet wat ik doe.

Het is me niet duidelijk hoe de verbinding tot stand komt. Klopt het dat de dongle zelf een wifi-station is en dat de telefoon eerst inlogt op dat netwerk om een eerste verbinding te leggen? Want hoe kan ik anders een wifi-wachtwoord instellen om contact te leggen tussen dongle en router?
Klopt. Je moet dus eerst de Chromecast app downloaden, je zal ook de CC op je netwerkenlijst zien.

Je kan proberen handmatig te verbinden ernaar, daarna de CC app opstarten, misschien vind je telefoon het niet leuk dat de CC zelf je wifi schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
In m'n eerste post had ik het over de app, en dat is de CC app die ik op m'n Android telefoon heb geinstelleerd. DIe ziet ook de CC, probeert er verbinding mee te maken, en dan gebeurt er (soms) ook iets. Zo verschijnt de code voor het maken van de verbinding op het tv-scherm. De foutmelding zie ik in de CC app op m'n telefoon.

Ik zie dat de app de wifi schakelt, en wat er dan precies gebeurt is me niet duidelijk, of dat goed gaat. Ik zie wifi uitgaan, dan aan, gelijk met 4G, dus dan zit ie waarschijnlijk op de wifi van de CC, en daarna schakelt ie weer terug. Of dat gaat zoals het moet weet ik niet.

=======

En opeens doet ie het! Geen idee wat het nu was. Ik heb nogmaals geprobeerd en nu krijg ik wel een verbinding. Wifi is ingesteld, en het lijkt nu allemaal te werken! Dank voor de feedback!

[ Voor 43% gewijzigd door sumac op 31-01-2015 22:02 ]

Pagina: 1