Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 74Eric74
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 13:44
Ik heb sinds gisteren een upgrade van mijn systeem gedaan. Alles doet het, alleen is er een zwaar irritant geluid te horen.

Ik heb de volgende componenten in mijn systeem:
-Asus z97 Pro
-i7 4790k @ Stock
-16GB G-skill ram
-Fractal Design Kelvin S36 koeler
-EVGA GTX670 Signature II
-CoolerMaster Gold 1000w PSU

Dankzij de software van Asus kan ik alle casefans uitzetten, want ik wilde graag een stil systeem.
Maar ik heb nu een zeer vervelend geluid overal bovenuit, het geluid komt van of rond de cpu. Alle fans staan uit of ze zijn onhoorbaar.

Volgens de fabrikant maakt de pomp een geluid van 25 decibel en volgens reviewers is hij daarbij nauwelijks hoorbaar.

Hier een filmpje + geluid (met koptelefoon kun je het waarschijnlijk beter horen)
http://mfi.re/watch/9dfwm06ilw12n4g/Het_geluid.MOV

De temperaturen zijn idle 30 en onder load rond de 65 graden met een uitschieter van 80 af en toe.. de reviewers krijgen temperaturen van 65 graden met een overclockte i7 4770k (http://www.hardwareheaven...-design-kelvin-s36-review) dus kan er wat mis zijn met mijn unit? Moet ik een RMA aanvragen? Heeft dat zin?

[ Voor 4% gewijzigd door 74Eric74 op 31-01-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

is dat een systeem dat je zelf moet vullen? klinkt bijna alsof er lucht in zit ofzo? En anders toch het pompje wsch.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 74Eric74
Hij kwam pre-filled, je kan hem uitbreiden maar het hoeft niet.
Ik had hiervoor een Corsair H60 met betere temperaturen op een i5 2500k op 4,7GHz. :d
Hoe kan ik het verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 22:42

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Klinkt als je pomp .
ik heb hetzelfde gehad met een cm Seidon .

wat soms wel eens wil helpen is je systeem op de kop draaien en kantelen enz, zo forceer je de lucht die eventueel in het systeem zit een bepaalde kant op .

Bij mij was het geluid toen weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

het onmiskenbare geluid van lucht in een waterpomp, al talloze keren gehoord bij mijn aquariumfilter. Even schudden/kantelen zal denk ik helpen, dan gaat het naar de bovenste plek in je loop, je radiator dus.

Het klinkt niet als veel, dus als het goed is, is het niet zo zeer een defect, maar gebeurd het bij transport + inbouwen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 74Eric74
Oke dank jullie wel ik zal het proberen :) Ik laat weten of ik er vanaf ben. Ik heb nu de pomp op 50% draaien met een softwarematige fancontroller en ik hoor hem nu nauwelijks, maar het is niet de bedoeling natuurlijk.. :P

Update:
Ik heb hem nu een gekanteld gehad op alle manieren en geprobeerd om de lucht te verplaatsen naar de radiator. Hij maakte een hoop knetterende geluiden, dat waren waarschijnlijk de bubbels lucht die nog even verplaatst moesten worden. Het leek wel alsof de helft lucht was.. Dat is nu voorbij, maar de pomp komt er alsnog ver boven de rest van mijn systeem uit.. Dus zal het echt alleen lucht zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door 74Eric74 op 01-02-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
als je al daadwerkelijk zoveel lucht in je loop heb is er natuurlijk een kans dat je pomp nu niet meer 100% is?
Pagina: 1