Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopproblemen...

Pagina: 1
Acties:

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 21:23
Hallo mede-Tweakers,

Vandaag ben ik op een vreemd probleem gestuit. Ik wilde mijn moeders laptop opstarten en merkte dat ik geen internet of google chrome kan openen (in ieder geval niet zoals het zou moeten). Ook de virusscanner kan niet meer worden geopend.

Bij google chrome duurt het bijvoorbeeld iets van 5 minuten voordat het eindelijk is geopend en dan kan ik alsnog niet op internet. Verder geeft de laptop de foutmelding aan: 'Kan geen verbinding maken met de windows service'.

Lijkt mij dat er een virus is die alles dwarsboomt? Er zit verder gewoon legale windows op met mcafee als virusscanner. Het gaat om een laptop van ongeveer anderhalf jaar oud.

Heeft iemand ervaringen met dit probleem? Hoe kan ik dit oplossen? Ik zelf heb dit probleem nog nooit eerder gehad.

Alvast bedankt.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:51

Speedmaster

Make my day...

Mijn glazenbol zegt dat je Windows hebt draaien...of toch Linux...en je virusscanner is van AVG....of toch van Norton...

Hoe dan ook, wat heb je zelf al ondernomen, welk OS draait er, welke virusscanner?
Het is hier geen helpdesk dus meer info is wel zo prettig.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Mijn glazen bol zegt dat je Windows 8.1 (met Defender) hebt draaien, en dat je moeder op de een of andere manier (Sneaky installers bijvoorbeeld) inderdaad malware heeft geïnstalleerd. Ik heb laatst ook zo'n laptop onder handen genomen. Er was onder andere 'Hold Page' en 'PCKeeper' geïnstalleerd. Kun je dit checken in je configuratiescherm?

Ik heb het toen opgelost met een reinstall van Windows. Eerst geprobeerd om de ingebouwde Win8-resetknop te gebruiken, maar de 'PC-settings-app' kon ook niet gestart worden. Lukt dat bij jou wel?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Niekserr
Het is inderdaad windows 8.1, verder hebben wij Mcafee als antivirus.
Ik zal het checken.

EDIT:

Ik kan geen van de bovengenoemde programma's vinden. De win-8 resetknop en dergelijke werken echter nog wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Niekserr op 31-01-2015 16:53 ]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik zou zeggen: kijk in de configuratiescherm of er programma's op staan die er niet horen en gooi een keer een andere antivirus erover, HitmanPro bijvoorbeeld. Daar moet het een en ander mee op te lossen zijn. En anders is er nog altijd de factory-resetknop van Win8.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Draai JRT.exe eens http://thisisudax.org/
Doet wonderen bij dit soort problemen.

• Niekserr
Ja, het probleem is dus dat ik vanaf de laptop niet meer op het internet kan...

Zal dus niks anders opzitten dan de factory-reset, of wel?

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
Je kan altijd HitmanPro.Kickstart proberen: http://www.surfright.nl/en/kickstart

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Je kan via een andere computer met een usb-stick werken... ;)
Pagina: 1