Toon posts:

Kleine pc upgrade? (games) ~ 300 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar een pc gekocht en ik vraag me af of met een kleine investering prestatie van mijn pc kan verbeteren. Zelf vind ik dat grafisch het nieuwe spel Dying Light matig is; volgens anderen ligt dat aan mijn pc. Volgens Windows is mijn harde schijf traag (cijfer 5.9). Als ik een paar honderd kan investeren waaraan is dan het beste? nieuwe HD? Monitor? extra ram?

Huidige specs:

CPU: AMD FX 8320 pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition
HD: Seagate Barracuda ST1000DM003 pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
RAM: 8 GB
SSD: Samsung 840 EVO Basic
GPU: Gigabyte Radeon R9 270X 2GB OC pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
Monitor: ProLite B2409HDS pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1 Zwart

Ik weet zelfs weinig van pc's dus overclocking e.d graag niet voorstellen :)
Bedankt!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Dying light is bugged. Hij kan/wil maar 1 core gebruiken. Zo heeft sli bv geen effect. En amd singel core is niet echt geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Je doelt op mijn GPU? Wat stel je voor?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
Hij heeft het over de CPU. Single core prestaties zijn belangrijker bij dat spel dan het aantal cores.

Je mist iets belangrijks; je voeding. Welk merk, model en wattage?

Je HDD hoef je niet te vervangen, die is voor opslag van muziek, films, etc. Windows, programma's en spellen zet je op de SSD. Hoe groot is die eigenlijk?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Enigste wat mogelijk te upgraden is is je GPU maar ik zou lekker wachten tot de nieuwe AMD/Nvidia serie er zijn ergens in de loop van dit jaar. Die 8320 kan nog wel eventjes mee. Desnoods doe je daar een milde OC op.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:00:
Hij heeft het over de CPU. Single core prestaties zijn belangrijker bij dat spel dan het aantal cores.

Je mist iets belangrijks; je voeding. Welk merk, model en wattage?

Je HDD hoef je niet te vervangen, die is voor opslag van muziek, films, etc. Windows, programma's en spellen zet je op de SSD. Hoe groot is die eigenlijk?
Dit is mijn voeding: pricewatch: XFX 550W Pro

De SSD is 110 GB. Daar zet ik inderdaad mijn spellen op. Bij het installeren van de pc kreeg ik het niet voor mekaar om windows op de SSD te zetten; hij staat dus op mijn gewone HD. }:O

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Een monitor zal echt de performatie van je spelletjes verbeteren. Zeker doen.

Nee serieus, Dying light is een slecht spel, draait nergens goed. Mocht je nu 5 seconden gezocht hebben naar "dying light + performance", wist je dit ook. :-)

Verwijderd

Vandaar dat Windows de hardeschijf ook beoordeeld als zijnde 5,9, dat is normaal voor een hardeschijf.

• NitroX infinity
Voeding is volgens mij wel goed. Gooi er een tweedehands R9 280X in van tussen de €120 en €140 en je krijgt al een stuk betere prestaties. Of een HD 7950 voor ongeveer €100.

V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

http://tweakers.net/categ...xLYG3aH_RH3ZTFI78C6Isr9Cw

Edit; overklokken van de cpu is niet zo moeilijk. Staan genoeg stap-voor-stap instructievideo's op youtube daarvoor. Ben je wel een goede aftermarket koeler nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door NitroX infinity op 31-01-2015 17:05 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:04:
Voeding is volgens mij wel goed. Gooi er een tweedehands R9 280X in van tussen de €120 en €140 en je krijgt al een stuk betere prestaties. Of een HD 7950 voor ongeveer €100.

V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

http://tweakers.net/categ...xLYG3aH_RH3ZTFI78C6Isr9Cw

Edit; overklokken van de cpu is niet zo moeilijk. Staan genoeg stap-voor-stap instructievideo's op youtube daarvoor. Ben je wel een goede aftermarket koeler nodig.
Goed idee. Heb ik dan extra koeling nodig? Is het gewoon een kwestie van de 2de GPU erin doen of moet ik nog rekening met meer dingen houden

• NitroX infinity
Je verwijdert de videodrivers eerst, haal daarna die R9 270X eruit, zet er dan een HD 7950 of R9 280X in en installeer nieuwe drivers. Vergeet niet de benodigde stroomkabels op de videokaart aan te sluiten.

Als je nog geen aftermarket koeler voor de cpu hebt, zou ik die wel aanschaffen.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je ook een overklok wil doen, is het belangrijk om te weten welk moederbord je hebt. Niet alle moederborden zijn in staat goed over te kunnen klokken waardoor ze te warm kunnen worden.
Misschien een stom voorstel, maar: nog een r9 270x?? Relatief goedkoop en die 2 samen is berensterk!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet een R9 280x tegelijk met mijn huidige draaien?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nope, ander type videokaart, waardoor je geen CF kan draaien.

CF 270x vind ik tamelijk zinloos, dan loop je keihard tegen de VRAM bottleneck op, en een 270x is tweedehands relatief duur vergeleken met zijn HD79xx/R9 280[x] broertjes.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1