Monitor zonder VESA muurbevestiging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 12:57
Beste allen,

Ik zit al een tijdje te dubben met het volgen probleem: ik heb 2 Samsung S24D590L monitors. Dit zijn beide monitors zonder VESA mounting holes, met andere woorden, standaardoplossingen werken niet om de monitors aan de muur te bevestigen.

Echter bestaat de monitor uit 2 delen: de monitor, en de standaard. Aan de onderkant van de monitor zit een onbuigbaar stukje metaal, dat je in de standaard kan klikken, zodat je ze neer kan zetten. Ik heb het over dit stukje:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2mpboz8.png

Mijn vraag is nu: dit stukje metaal is ijzersterk en niet buigbaar, en is bedoeld om de monitor op te rusten in de standaard en is er dus voor gemaakt dat de monitor hierop steunt.

Hoe kan ik door middel van dat stukje dan toch die monitor aan de muur bevestigen? Hebben jullie ideeën of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk dat je dan een frame moet lassen, met een opening waar deze lip weer in past. Hoe dan ook, je blijft de houder wel zien aan de onderkant, wat dan weer jammer is.
IPV lassen kun je wellicht ook met metalen strip+bouten wat doen, bijvoorbeeld 2 plaatjes waar je de lip tussen klemt, en vervolgens aandraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Doe je achter kant van de monitor er eens af en zien eens hoe die plaat bevestigd is, misschien kun je daar wat mee :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

^ Met ^
Als je helemaal geluk hebt zitten er misschien toch nog VESA schroefgaten onder de plastic kap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 21:12
Anders: twee-componenten epoxylijm en de beugel aan de behuizing vastlijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

Da's niet echt een elektronica-dingetje... Ik schop je topic naar CM toe; daar zijn waarschijnlijk meer mensen die je kunnen helpen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:23
Afhankelijk van hoeveel risico je wil nemen zou je hem ook nog open kunnen schroeven, gaatjes boren in de achterkant en daar een beugel op bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Laatst online: 13-04 00:58
Anders gebruik je een hele sterke magneet, die weer vast zit aan een metaalplaat aan de muur ;). Klik je zo de monitorbeugel aan de magneet. Bij supermagnete.nl hebben ze een hele sterke magneet van 100 kg, de zogenaamde death magnet. Ze hebben nog steeds geen praktische toepassingen voor deze magneet gevonden, maar wellicht ideaal in jouw situatie :).

Afbeeldingslocatie: http://media.supermagnete.nl/photos/596x596/0212.jpg

De website heeft er ook een leuk verhaaltje bij:
We call this magnet THE DEATH MAGNET.
I have no idea what you could reasonably do with this magnet - it is simply too intense for most applications. Monitors, credit cards, video tapes - all down the drain. Tip: Always put a thick piece of cardboard underneath before attaching it to a metal surface, so you can slide it off sideways. Otherwise you'll never be able to get it off again. And if you have two of these together, not even Schwarzenegger will be able to separate them without any tools. My advice: Buy a smaller magnet! But if you think you really need this monster: BE CAREFUL!!! And please never, never allow children to play with DEATH MAGNETS.
LOL Ze hebben trouwens ook eentje van 200 kg houdkracht. Maar als je daar filmpjes van ziet; van kippenbotjes blijft niets meer over. Oppassen dus!

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:19
Magneten achterop een monitor lijkt mij een slecht idee. Volgens mij houden schermen daar niet zo van.

Ik heb ook wel eens verhalen gelezen over Samsung monitoren waar wel een VESA mount op te vinden is, welke enkel niet te bereiken is... Geen idee hoe dat verder zit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Laatst online: 13-04 00:58
Bij CRT was dat zeker het geval, ik zou het bij LCD schemen niet weten. Maar zo serieus was mijn 'oplossing' ook weer niet, veel te gevaarlijk! Filmpje gevonden: Monolith:

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
magneet achter op je lcd scherm kan je vergeten !! dat gaat niet goedkomen!!

[ Voor 10% gewijzigd door JayJay op 03-02-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:03
JShal schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:31:
Klik je zo de monitorbeugel aan de magneet.
De website heeft er ook een leuk verhaaltje bij:

Monitors, credit cards, video tapes - all down the drain.
Geen goed plan dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 21:26
Dan kan je er beter klitterband op doen, dat houdt het ook maar dan zonder de nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:21
Wat ik zelf zou proberen is de monitor uit elkaar te halen, kijken hoe het met de stevigheid van de achterkant zit en als dit dermate is dan vanuit binnen met een soort verstevigende plaat een eigengemaakte vesa-mount aan de achterkant bevestigen. Ligt er natuurlijk heel erg aan hoe zwaar de monitoren zijn en hoe stevig je eigengemaakte bevestiging is.

Je kan ook misschien kijken naar de mogelijkheid om te lijmen, iets van een plexiglas vesa-mount eraan lijmen (evt. chloroform als dat zin heeft met het materiaal van de beeldschermen).

Als laatste, wat ik weet van mijn ervaringen met monitoren ophangen, zou je kunnen kijken als je het beeldscherm uit elkaar hebt gehaald hoe de steun die er nu in zit, aan vast zit. Bij elk beeldscherm waar ik mee gewerkt heb kon ik van binnen de steun losschroeven. Op deze manier zou je zelf een gebogen steun kunnen knutselen die je dan gewoon vastschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 15:23
en zoiets dan? Afbeeldingslocatie: http://i101.twenga.com/huis-tuin/deurscharnier/axa-paumelle-rvs-rs-tp_8389006145839014570f.jpg

Enige wat je hoeft te doen is het gat af te ronden en wellicht wat groter te maken.
Kun je hem ook nog iets draaien

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:41
Ik zou gewoon een strook metaal van 12 cm breed laten knippen bij een metaalboer. Lengte daarvan = hoogte van het scherm + lengte van het 'flapje' aan het scherm. Haaks om laten zetten (zodat je dus een L-vorm krijgt) en dan in de korte zijde een gat boren.

In de lange zijde van het stuk metaal draad tappen conform de VESA specs (vierkant met 10 cm tussen de gaten).

In het flapje van je monitor zit al een gat.. Uitlijnen met het gat in je zelfgemaakte 'steun', bout er doorheen en vastdraaien, profit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Draai de monitor 180 graden en hang hem op. Aan een rand of via een ondiepe gleuf in de muur. Niet echt destructiever dan gaten boren. Maar mijn beeld staat dan op de kop?! In de drivers kan je het beeld ook 180 graden draaien voor tijdens Windows gebruik.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

^^ eensch met hierboven ^^

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1