KPN Experia Box V8

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb een Experia Box V8 toegestuurd gekregen van de KPN. Alleen ik weet niet hoe ik die moet aansluiten.
Het is voor een bedrijfsnetwerk wat gebruikt maakt van ISDN. Er zit in het netwerk een access gateway, security gateway en een Linksys router.
Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:27
Begin maar eens met duidelijk vertellen hoe het netwerk eruit ziet, inclusief modelnummers. Schemaatje kan geen kwaad. Ik neem bijvoorbeeld aan dat er al een internetverbinding was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36
Met de handleiding kom je er niet uit ?

http://www.kpn.com/ss/Sat...tc-v8-handleiding-web.pdf

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Thralas schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:12:
Begin maar eens met duidelijk vertellen hoe het netwerk eruit ziet, inclusief modelnummers. Schemaatje kan geen kwaad. Ik neem bijvoorbeeld aan dat er al een internetverbinding was?
Hierbij een schema van het netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/3507zf6.jpg

Ik hoop dat het wat te lezen is, kon de afbeelding niet groter maken en niet als bijlage uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dat is prima leesbaar.

Zo te zien gebruik je de Prestige als DSL-modem? Lijkt een oud beestje. Geen idee hoe men eraan komt (KPN?) of waarom je uberhaupt een Experiabox V8 hebt ontvangen, maar het lijkt me dat je de Prestige wilt vervangen voor de Experiabox.

Blijft echter een beetje gissen zonder backstory ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:36
Is de Experiabox V8 uberhaupt geschikt voor ISDN?
Zover mij bekend niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Cpt_ZakLamP schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:36:
Is de Experiabox V8 uberhaupt geschikt voor ISDN?
Zover mij bekend niet namelijk...
Wat Googelen vond mij dit:

Witte KPN ExperiaBox (ZTE), VDSL
Witte KPN ExperiaBox (Arcadyan), ISDN | PSTN
KPN ExperiaBox TG789, ADSL | VSDL
KPN ExperiaBox TG787, PSTN
KPN ExperiaBox ST780 WL, PSTN, ISDN, ADSL
KPN ExperiaBox ST546, PSTN, ISDN, ADSL
http://experiabox-info.nl/

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb welke van deze de ExperiaBox v8 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:36
JackDaniel schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:44:
[...]

Wat Googelen vond mij dit:
.....

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb welke van deze de ExperiaBox v8 moet zijn.
Zo ver mij bekend zijn de V8 en V9 niet geschikt voor isdn, alleen het andere model van Arcadyan:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2prwpiq.jpg

Echter weet ik dit niet 100% zeker, en op internet is er ook niet veel duidelijkheid te krijgen..

Mogelijk dat TS, dit even zou kunnen checken? zou als het goed is op de sticker achterop moeten staan..

[ Voor 65% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 31-01-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Het kan zijn dat het netwerk verouderd is. Het is indertijd aangelegt door een extern bedrijf, niet door KPN zelf. En om zo maar de KPN te laten komen om het netwerk te laten nakijken, ze komen niet gratis.
KPN is wel eens langs geweest voor een ander bedrijf, dat in hetzelfde pand zit, en die man zei dat het, na de snelheid gemeten te hebbben, dat het goed was. Niks gezegd of het netwerk verouderd was.
De Experia Box V8 heb ik eens toegestuurd gekregen nadat ik eens telefonisch contact heb gehad met de KPN, over ons netwerk. Toen is er ook niks gezegd over ISDN.
Er is wel eens een optie geweest om over te stappen naar VOIP, maar er is toch besloten om het huidige contract te behouden. (Gesteg heen en weer naar de KPN)
Kan dus zijn dat het netwerk verouderd is, als dat echt zo is, zou ik dat graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:56
ARV7519 is geschikt voor ISDN, mits dit natuurlijk de ISDN versie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Ik zie, als ik zoek op 'ARV7519' dat het ook een Experia Box is van de KPN. Volgens mij is het dus een andere die er is op het bedrijf.
Ben nog wel benieuwd of het netwerk echt verouderd is. Maar er zullen vast nog wel meer mensen reageren op me bericht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
De V8 is de VGV7519, dus ja, dat is een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Werkt alles zoals je het nu hebt goed? Of heb je die V8 om dat je een probleem aan het oplossen bent. Want als alles zo werkt zou ik het zo laten. Op het moment dat je niet weet hoe je een modem aan moet sluiten is alles wat daar nog eens boven op komt alleen maar problematisch. Dus als het werkt overal vanaf blijven.

Dat de ZyXel oud is weten we allemaal ;) maar stel dat je toch niet hoger dan ADSL2 komt qua snelheid maakt het niet uit wat voor modem je hebt.

Stel dat je VVDSL kan krijgen of 1 meter van de centrale zit en ADSL2+ hebt dan is het natuurlijk de moeite waard. In dat geval moet je dus wel een Annex B modem hebben om dat je ook ISDN hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Zo als het nu werkt, werkt het goed. Alleen ik ben benieuwd of het zo verouderd is dat het eventueel vernieuwd moet/kan worden.

Dus de ZyXel is verouderd. Wat zou ik daar voor in de plaats kunnen zetten?
En wat is de snelheid van ADSL2?
En hoe kan ik de snelheid meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
niets aan doen want je wilt eigenlijk geen experiabox in je bedrijfsnetwerk daar kan je bijna niets op instellen vandaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Frogmen schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:04:
niets aan doen want je wilt eigenlijk geen experiabox in je bedrijfsnetwerk daar kan je bijna niets op instellen vandaar.
Ik doe er ook niks aan. Maar ben benieuwd of ik het netwerk eventueel wel kan 'vernieuwen'. Dus misschien kan de internet snelheid wat sneller. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 11:37

lier

MikroTik nerd

WY79 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:24:
Ik doe er ook niks aan. Maar ben benieuwd of ik het netwerk eventueel wel kan 'vernieuwen'. Dus misschien kan de internet snelheid wat sneller. :) ;)
Alles kan, maar alles heeft zijn prijs.
Wat heb je nodig, wat is gewenst?
En...wat heb je er voor over?

Wat is jouw rol in dit verhaal?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-06 08:05
Als je per se een uitgangspunt wilt hebben om iets bij te gaan werken, dan zou ik toch eerst gaan kijken voor een vervanging van die "Fast Ethernet" switch. Die zal niet meer dan 10/100 doen op dit moment.

Ten aller tijden blijft je netwerk/internet zo snel als zijn zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
LostinFFM schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:50:
Als je per se een uitgangspunt wilt hebben om iets bij te gaan werken, dan zou ik toch eerst gaan kijken voor een vervanging van die "Fast Ethernet" switch. Die zal niet meer dan 10/100 doen op dit moment.

Ten aller tijden blijft je netwerk/internet zo snel als zijn zwakste schakel.
Dus je wilt zeggen, als ik een ethernet switch (1000Mbps) aanschaf, dat de snelheid ook beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-06 08:05
WY79 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:02:
[...]

Dus je wilt zeggen, als ik een ethernet switch (1000Mbps) aanschaf, dat de snelheid ook beter is?
Op je interne netwerk zul je dat wel merken ja. Zeker tussen de apparaten welke met netwerk kabels zijn verbonden.

Zonder verdere informatie wat betreft je internet aansluiting, blijft het koffiedik kijken of je daar ook performance winst uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Op de access gateway (Zyxel Prestige 600) staat LAN 10/100. Als ik (eventueel) meer snelheid wil behalen, moet ik dan niet alleen een nieuwe ethernet switch kopen, maar ook een nieuwe acces gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
"Vernieuwen" heeft geen zin als je WAN snelheid niet hoger kan. Ga naar http://netco.fpi-info.fourstack.nl en vul daar je gegevens in om te kijken wat je aan snelheid kan halen. Als daar VDSL, FttH of iets dergelijks staat is het de moeite waard om naar upgrades te kijken.

Let op! Je kan geen VDSL nemen zolang je ISDN hebt. Op het moment dat VDSL of Fiber beschikbaar is kan je dat alleen nemen als je naar een VoIP oplossing overstapt en ISDN weg doet. Dit betekent dus ook dat het geen enkele zin heeft die ZyXel te vervangen zolang je ISDN hebt om dat het toch niet sneller kan worden.

Wat je ethernet switch betreft: die vervangen gaat alleen zin hebben als je intern, dus tussen twee computers of een computer en een server data verplaatst. Denk aan een NAS, gedeelde schijven enz. Voor internet is dit in je huidige situatie totaal irrelevant. Gezien de huidige setup is waarschijnlijk een 10Mbit switch voldoende. Meestal heb je alleen nog ISDN + ZyXel als je op ADSL1/2 zit en niet meer dan 10Mbit kan halen.

Als je wil dat iemand (of ik) het op basis van je gegevens controleer moet je even je postcode en huisnummer posten.

[ Voor 31% gewijzigd door johnkeates op 03-02-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
johnkeates schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:23:
"Vernieuwen" heeft geen zin als je WAN snelheid niet hoger kan. Ga naar http://netco.fpi-info.fourstack.nl en vul daar je gegevens in om te kijken wat je aan snelheid kan halen. Als daar VDSL, FttH of iets dergelijks staat is het de moeite waard om naar upgrades te kijken.

Let op! Je kan geen VDSL nemen zolang je ISDN hebt. Op het moment dat VDSL of Fiber beschikbaar is kan je dat alleen nemen als je naar een VoIP oplossing overstapt en ISDN weg doet. Dit betekent dus ook dat het geen enkele zin heeft die ZyXel te vervangen zolang je ISDN hebt om dat het toch niet sneller kan worden.

Wat je ethernet switch betreft: die vervangen gaat alleen zin hebben als je intern, dus tussen twee computers of een computer en een server data verplaatst. Denk aan een NAS, gedeelde schijven enz. Voor internet is dit in je huidige situatie totaal irrelevant. Gezien de huidige setup is waarschijnlijk een 10Mbit switch voldoende. Meestal heb je alleen nog ISDN + ZyXel als je op ADSL1/2 zit en niet meer dan 10Mbit kan halen.

Als je wil dat iemand (of ik) het op basis van je gegevens controleer moet je even je postcode en huisnummer posten.
Ik ben net naar deze site geweest: http://netco.fpi-info.fourstack.nl Heb daar de gegevens ingevuld, daar kwam het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/n1wl78.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Lijkt er op dat je 5x sneller internet kan krijgen, maar alleen als je ISDN weg doet. En als je meer dan 2 telefoonnummers hebt moet je dus een andere telefonie oplossing nemen om dezelfde functionaliteit als ISDN te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Als ik het goed begrijp, door ISDN hebben we trager internet. Klopt dat?
We willen wel op ieder kantoor de laptops bekabeld aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zit je in een bedrijfspand? Daar heb je 9 van de 10 keer namelijk een IS/RA 10 of meer, en dan kun je dus gewoon een xDSL op een analoge lijn laten aanleggen op een ongebruikt aderpaar. Dan kun je je ISDN gewoon houden voor telefonie en toch sneller internet hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 04-02-2015 11:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
CyBeR schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:22:
Zit je in een bedrijfspand? Daar heb je 9 van de 10 keer namelijk een IS/RA 10 of meer, en dan kun je dus gewoon een xDSL op een analoge lijn laten aanleggen op een ongebruikt aderpaar. Dan kun je je ISDN gewoon houden voor telefonie en toch sneller internet hebben.
We zitten in een bedrijfspand. En wat bedoel je er verder mee? Kun je het wat makkelijker uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Standaard komen er 2 aansluitingen (2 aderparen) binnen op je isra (het officiele aansluitpunt) Je kan natuurlijk naast je isdn op het andere paar normaal adsl aanvragen. dat kost wel meer moeite om uit te leggen. Met isra10 of 30 kun je resp. 10 of 30 fysieke aansluitingen maken.

Waarom heb je nog isdn ? heb je isdn of pots(gewone) toestelletjes ?

Kick het isdn de deur uit zou ik zeggen. Neem een nieuw abbo, telefoon komt dan (vaak, dus ff checken) ook gewoon op de v8/9 binnen en je kan ook via voip bellen dan, dus met een app op je telefoon, pc, of voip toestel.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WY79 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:06:
[...]

We zitten in een bedrijfspand. En wat bedoel je er verder mee? Kun je het wat makkelijker uitleggen?
Bedrijfspanden hebben meestal meer telefoonlijnen dan de standaard twee (tegenwoordig zelfs maar één) die je bij een huis krijgt. Dus dan kun je gewoon een nieuwe internetverbinding aanvragen op een van je ongebruikte telefoonlijnen. Dan hoef je geen rekening te houden met je ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tegenwoordig maar 1 paar? nog niet gezien iig.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fish schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:36:
Tegenwoordig maar 1 paar? nog niet gezien iig.
Ik zelf ook nog niet maar 't gaat ook alleen om nieuw aan te leggen residentiële aansluitingen. Een van hun monteurs legde mij eens uit dat 't tegenwoordig goedkoper is om er standaard één aan te leggen en er later eentje bij te maken, dan om er standaard twee aan te leggen, aangezien die tweede lijn vrij zeldzaam in gebruik is.

Ik stel me voor echter dat met pair bonding ze wellicht die beslissing gaan (of wellicht zelfs al hebben, zo up-to-date ben ik niet met KPN-info) herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Fish schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:17:
Standaard komen er 2 aansluitingen (2 aderparen) binnen op je isra (het officiele aansluitpunt) Je kan natuurlijk naast je isdn op het andere paar normaal adsl aanvragen. dat kost wel meer moeite om uit te leggen. Met isra10 of 30 kun je resp. 10 of 30 fysieke aansluitingen maken.

Kick het isdn de deur uit zou ik zeggen. Neem een nieuw abbo, telefoon komt dan (vaak, dus ff checken) ook gewoon op de v8/9 binnen en je kan ook via voip bellen dan, dus met een app op je telefoon, pc, of voip toestel.
Ik zal morgen even een foto maken hoe het eruit ziet bij ons. (Misschien kun je het dan beter uitleggen).
Er hangt een kastje aan de muur, isra punt, denk dat je dat bedoelt, en dan zit er nog een klein kastje tussen wat ISDN en het internet splist.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met pots (gewone) toestelletjes.

Wij hebben wel overwogen om over te stappen op VOIP, van KPN. Maar KPN was niet goed met zijn informatievoorziening qua nieuwe telefoons die we aan moesten schaffen. De eerste keer kwam de monteur voor niks, omdat KPN niet aan ons had gemeld dat we nieuwe telefoons moesten aanschaffen. Toen we zelf, dus niet via de KPN, telefoons hadden aangeschaft, waren die telefoons niet geschikt voor het abonnement dat we gingen afnemen via de KPN, dat zei de KPN monteur, die kon dus ook weer weg, zonder wat te installeren. Dus toen telefoons besteld via de KPN, maar dat duurde een tijd voordat die geleverd konden worden. En dat was net voor de kerstvakantie. De KPN monteur kon niet zelf de telefoons meenemen, wanneer die kwam voor het installeren. Dus toen hebben we besloten om er maar van af te zien, omdat de monteur pas na de vakantie kon komen. I.v.m. dat wij dicht waren.

Daarom zitten we nog met ISDN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt ruwweg 3 vormen van telefonie

1) pots (plain old telephone system)
2) Isdn (integrated services digital network)
3) Voip (voice over ip)

Kpn heeft alle 3 vormen.
De laatste gaat (voor normale consumenten iig) Via een sip server in je modem/router

Vergewis je ervan tijdens het bestellen dat je die laatste optie hebt. Nou is kpn niet vrijgevig met het reclameren van deze optie in de router omdat die voor een eigen app bedoelt was. Maar het is een standdaard sip server.
Eigenlijk moet je aan de helpdesk vragen of je analoge/pots telefoon op het modem (met de sip server) of met aan een adsl splitter moet aansluiten. je wil iig in staat zijn om je telefoon op het modem aan te sluiten, dat is iets wat de helpdesk wel zou moeten weten.

het v8 modem bied plaats voor 2 analoge toestellen en 6 of 8 voip(sip) verbindingen.
Je krijgt rest de extenties 101,102 pots, ene 103 ... 108 oid sip.
Op die laatste kun je inloggen met een (voip(sip)) applicatie op je telefoon/pc en zo de lijnen die toegezegt zijn aan het modem gebruiken
Maar daar heb je niet echt een telefoon monteur voor nodig

Leuke is dat het ww niet te veranderen is. dus bij iedereen waar je op de wifi mag met een arcadyan kun je ook gratis bellen. leuk als je bij kennisen zit en ze zien dat ze door zichzelf gebeld worden met de telefoon in de lader. :P

http://www.siptelefonie.nl/wat-is-sip

De sip optie bij de arcadyan werkt alleen wannneer je ook in het lan van je netwerk verbonden bent. (deze wil je echt niet naar buiten openzetten, mischien via een vpn nog net te doen)

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 05-02-2015 00:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Fish schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:17:

Hierbij de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2m7uhpy.jpg Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/23rl4zs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Wat kan ik nou het beste doen met het bestaande netwerk? Wat zijn de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 11:37

lier

MikroTik nerd

WY79 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:02:
Wat kan ik nou het beste doen met het bestaande netwerk? Wat zijn de opties?
  • Iemand inhuren die er verstand van heeft
  • Tweaker zoeken die wat voor je kan en wil betekenen
  • Zelf willekeurige hardware aanschaffen, keihard je kop stoten en er een hoop van leren (en vervolgens iemand inhuren die er verstand van heeft)
  • Blij zijn dat het nog steeds werkt
  • Lekker laten voor wat het is...
:P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Helemaal nu het te koop staat

Maareuh groot gebouw dus. Hoeveel telefoons/telefoon nummers gebruik je ?
Ik zou met m'n handen van de isdn zooi afblijven daar weten we te weining van ..

Ik zou iig zorgen dat je netwerk naar gbit gaat (mits er mininmaal 5e ligt overal, maar dat mag ik wel hopen na een renovatie in 1999)
bij gebrek aan info op isdn afblijven. en als je meer snelhid wil een extra internetaansluiting opvragen op het 2e paar.

er moet gewoon iemand langs met verstand van zaken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Fish schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:02:
Helemaal nu het te koop staat

Maareuh groot gebouw dus. Hoeveel telefoons/telefoon nummers gebruik je ?
Ik zou met m'n handen van de isdn zooi afblijven daar weten we te weining van ..

Ik zou iig zorgen dat je netwerk naar gbit gaat (mits er mininmaal 5e ligt overal, maar dat mag ik wel hopen na een renovatie in 1999)
bij gebrek aan info op isdn afblijven. en als je meer snelhid wil een extra internetaansluiting opvragen op het 2e paar.

er moet gewoon iemand langs met verstand van zaken
Wat bedoel je met: "Helemaal nu het te koop staat"?

We maken gebruik van 1 telefoonnummer, maar hebben er 2, zo ver ik weet.

En wat bedoel je met: "en als je meer snelhid wil een extra internetaansluiting opvragen op het 2e paar". Wat bedoel je met 2e paar?

Eerder zei je je, kick ISDN de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

WY79 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Wat bedoel je met: "Helemaal nu het te koop staat"?
De postcode uit je eerdere post staat te koop
http://www.fundainbusines...willem-lodewijkstraat-68/
(of heb ik nu slapende honden wakker gemaakt :X :+ )
We maken gebruik van 1 telefoonnummer, maar hebben er 2, zo ver ik weet.
Mooi
En wat bedoel je met: "en als je meer snelhid wil een extra internetaansluiting opvragen op het 2e paar". Wat bedoel je met 2e paar?
Een aansluiting bevat meerdere lijnen. 1 lijn (waar je isdn/asdl/vdsl/pots op ontvangt) bestaat uit 1 aderpaar. Normaliter heb je de beschikking over minimaal 2 aderparen die je kan gebruiken. het gebouw uit de gebruikte postcode zal wel iets meer paren hebben gok ik zo.
Eerder zei je je, kick ISDN de deur uit.
Euh ja.
Totdat ik de schaal van het gebouw zag en ik dacht van hoooo.... .. er is misschien meer dan hij verteld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 06-02-2015 16:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Fish schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:57:
[...]

De postcode uit je eerdere post staat te koop
http://www.fundainbusines...willem-lodewijkstraat-68/
(of heb ik nu slapende honden wakker gemaakt :X :+ )

Dat het te koop staat, dat klopt helemaal. Dat wist ik ook. Maar er zijn geen kopers, dus we zitten er nog wel.

[...]

Mooi

[...]

Een aansluiting bevat meerdere lijnen. 1 lijn (waar je isdn/asdl/vdsl/pots op ontvangt) bestaat uit 1 aderpaar. Normaliter heb je de beschikking over minimaal 2 aderparen die je kan gebruiken. het gebouw uit de gebruikte postcode zal wel iets meer paren hebben gok ik zo.

Binnenkort komt er een KPN monteur langs, als het goed is, voor een andere klant in het gebouw, dan zal ik die wel eens vragen naar meer informatie. ;)

[...]

Euh ja.
Totdat ik de schaal van het gebouw zag en ik dacht van hoooo.... .. er is misschien meer dan hij verteld ;)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik ga nu ff wokken dus ik zie de edit straks wel :P

mmm ik zie wel een reply met mijn bericht maar nu ook na het wokken nog geen reply
Ik vraag me nu af of het adres fout was of dat het verhuisbericht nogal onverwacht was.

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 06-02-2015 20:17 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Op het adres zijn op dit moment 10 aders ingelast. Dus je kun nog wel een paar lijnen aanvragen :) Je afstand tot TFC is minder dan 1 km. Snelheid moet dus ook geen probleem zijn.
Als je inderdaad de ISDN wilt houden, kun je hier bij gewoon een nieuwe abonnement afsluiten met de snelheid van VDSL.

Terug te komen op de V8 op ISDN. Er bestaat inmiddels als de V8 op Annex B alleen zakelijk. Bij Consument is het inderdaad de ARV die nog op Annex B draait.

En de tekening boven aan in het topic klopt ook niet helemaal. Het kan niet zijn dat de lijn aansluiting van de splitter naar de NT1 loopt, deze gaat als het goed is naar het ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Fish schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:22:
ik ga nu ff wokken dus ik zie de edit straks wel :P

mmm ik zie wel een reply met mijn bericht maar nu ook na het wokken nog geen reply
Ik vraag me nu af of het adres fout was of dat het verhuisbericht nogal onverwacht was.
Hoezo adres fout was? Het adres Willem Lodewijkstraat 68 klopt wel.
En hoezo verhuisbericht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Racer89 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:13:
Op het adres zijn op dit moment 10 aders ingelast. Dus je kun nog wel een paar lijnen aanvragen :) Je afstand tot TFC is minder dan 1 km. Snelheid moet dus ook geen probleem zijn.
Als je inderdaad de ISDN wilt houden, kun je hier bij gewoon een nieuwe abonnement afsluiten met de snelheid van VDSL.

Terug te komen op de V8 op ISDN. Er bestaat inmiddels als de V8 op Annex B alleen zakelijk. Bij Consument is het inderdaad de ARV die nog op Annex B draait.

En de tekening boven aan in het topic klopt ook niet helemaal. Het kan niet zijn dat de lijn aansluiting van de splitter naar de NT1 loopt, deze gaat als het goed is naar het ISRA.
Volgens mij heb ik het wel goed getekend. Er hangen 2 kastjes, de NT1 model S4 en de NT1 model S6. Bij 1 van die kastjes komt, volgens mij, een lijn van het ISRA punt. En die lijn heb ik niet getekend. ;)
(Kan zijn dat ik fout zit) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Racer89 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:13:

Als ik het goed begrijp, nieuw abonnement bij het bestaande? Of hellemaal een nieuw abonnement? Ik zou niet weten wat de mogelijkheden zijn bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik den dat de lijn onder de NT1 is doorverbonden. Er zit namelijk een klein kapje op de NT1, hieronder is een kleine ruimte om evt. ook iets door te verbinden. Want het signaal kan niet eerst naar de NT1 gaan en dan naar de splitter. Signaal moet eerst naar de splitter en van hier uit naar de NT1.

Afbeeldingslocatie: http://www2.internl.net/helpdesk/connectie/adsl/flits/isdn-splitter/images/image7.gif

[ Voor 31% gewijzigd door Racer89 op 09-02-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Racer89 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:40:
Ik den dat de lijn onder de NT1 is doorverbonden. Er zit namelijk een klein kapje op de NT1, hieronder is een kleine ruimte om evt. ook iets door te verbinden. Want het signaal kan niet eerst naar de NT1 gaan en dan naar de splitter. Signaal moet eerst naar de splitter en van hier uit naar de NT1.

[afbeelding]
Racer89,

Ik zal je morgen laten weten hoe het nou precies zit. Ik zeg dus niet dat ik het niet met je eens ben. Het kan dus wel kloppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Racer89 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:40:

[afbeelding]
Ik heb het net even nageke zit het zo: Vanaf het ISRA punt gaat er een kabeltje naar het kastje NT1 (ISDN2), dan gaat er een kabeltje naar de splitter (lijn ingang). Wat jij bedoelt met 'koppeldoosje' weet ik niet.
Er zitten dus wel 2 kastjes, de NT1 S4 (ISDN2) en de NT1 S6 (ISDN2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Fish,

Wat bedoelde je nou met: "Ik vraag me nu af of het adres fout was of dat het verhuisbericht nogal onverwacht was".
Hoezo verhuisbericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Racer89,

Jij zegt:

Mijn vraag:
Watvoor lijnen bedoel je? En watvoor nieuw abonnement bedoel je? En is dat dan bij het huidige abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik denk dat de lijn onder de NT1 is door verbonden. Gaat de lijn eerst de NT1 in en dan pas naar de splitter. Kan dit er voor zorgen dat je internet traag is en ook wegvalt.

Op de locatie is als het goed is een ISRA 10 en of 20 gemonteerd. Hiervan lopen 10 lijnen door naar buiten die vervolgens door lopen tot aan de telefoon centrale. Wat dus betekend dat jij 10 abonnementen zou kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WY79
Racer89 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:50:
Ik denk dat de lijn onder de NT1 is door verbonden. Gaat de lijn eerst de NT1 in en dan pas naar de splitter. Kan dit er voor zorgen dat je internet traag is en ook wegvalt.

Op precies te zijn zit het zo: Er gaat een lijn (open, zie wat draadjes los) naar de NT1 S4, dan gaat daaruit een lijn naar de lijn ingang van de splitter. Vanuit de splitter gaat er een lijn (DSL) naar de ZyXEL prestige 600. De ISDN uitgang van de splitter, gaat er een lijn naar de NT1 S6.

Op de locatie is als het goed is een ISRA 10 en of 20 gemonteerd. Hiervan lopen 10 lijnen door naar buiten die vervolgens door lopen tot aan de telefoon centrale. Wat dus betekend dat jij 10 abonnementen zou kunnen afsluiten.
Hoe weet ik nou wat er zit, een ISRA 10 of een 20? Wat heb ik aan meerdere abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) kijken.
2) niets hoor

vervang gewoon je prestige
En om problemen met je security apparaat dinges te voorkomen (voordat je hem vervangt)
1) sluit een random pc even los aan op de arcadyan
2) Zorg/controleer dat de arcadyan hetzelfde subnet en gateway maakt als de prestige
3) Kijk of er statische entry's zijn op de dhcp. Als die er zijn, maak die ook aan op de arcadyan
4) ruil de prestige om met de arcadyan
5) klaar

Niet meer verder lullen over andere opties. dit is wat je wil in je topicstart
Als je bovenstaand niet snapt -> iemand anders laten doen

wat je ook kan doen is dat ding in de hoek flikkeren totdat de prestie stukgaat

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 11-02-2015 13:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 19:38
Ik heb de experia box v8 van kpn.

tot de laatste update van de PS4 werkte Shareplay met iedereen.
vanaf de laaste update niet meer je zou zeggen dat dit aan de update van ps4 ligt maar ik denk dat er gebruik word gemaakt van andere poorten of dergelijks waardoor de kpn router dit niet meer toelaat!

wie heeft hier nog meer problemen mee?

geprobeerd heb ik het volgende:
vast ip adres door dhcp binding in v8 router
vast ip op de ps4
vast ip upnp optie uit en dmz van het vaste ip adres van ps4
upnp aan en alles automatisch

geen van de bovenstaande geeft het juiste resultaat de ps4 is direct aangesloten op de router bedraad!
het antwoord van kpn was zoals verwacht kort en totaal niet bevredigend:
ik moest maar kijken op de site waar de router instellingen stonden voor de ps4 mooie is dat als je daar op de site de ps4 kiest en de juiste router je vervolgens een handleiding van de ps3 krijgt ... knullig!
vervangen van de router voor een nieuwere v9 wilde ze ook niet... zucht

wie heeft er nog idee wat ik zou kunnen doen?
Pagina: 1