• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Momenteel heb ik een HTPC staan gebaseerd op een AMD Fusion E350.
Op zich werkt dit systeem prima maar ik zie wel steeds meer dat bij 1080p films de boel wat gaat stotteren, zeker als ik Netflix content op 1080p wil afspelen.

Voor zover ik het goed begrijp komt dit omdat de gpu die hierin geintegreerd zit geen hardware ondersteuning bied aan silverlight (en sowieso wat aan de magere kant is).

Daarnaast zijn er ook wat problemen met KODI in combinatie met de AMD fusion

Kan ik deze problemen oplossen door er simpel weg een betere grafische kaart in te steken?
En zo ja waar moet ik dan op letten.
Ik ga geen spelletjes hierop draaien dus het is enkel voor het afspelen van video content.
De kaart moet wel een half hoog profiel hebben (anders past hij niet in de kast)

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb een GT610 gekocht omdat m'n A6 APU rare problemen gaf met m'n tv. Koste 3 tientjes destijds, passief gekoeld en werkt perfect. Daarmee moet je voorlopig weer vooruit kunnen. Iets snellers kopen heeft toch weinig zin; je kunt alle gangbare formaten ermee afspelen.

Het enige wat je niet zult kunnen is HEVC decoden. Maar ik vermoed dat je als je het met deze setup nog 2 jaar kunt uitzingen, dat er tegen die tijd wel goedkope videokaartjes zijn waarmee je dat gewoon hardwarematig kunt doen. Nu daarop voorsorteren heeft in mijn ogen weinig zin, bij gebrek aan HDMI 2.0-aansluitingen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

1080P zou de E350 eigenlijk goed af moeten kunnen spelen, ik merk niet, bij het ene E350 systeem wat wij nu nog in gebruik hebben, dat dit een probleem is (of hoeft te zijn). De combinatie E350/Silverlight/Netflix is niet echt geweldig nee, maar via de Windows 8 app van Netflix draait het dan wel weer prima. Dus bij gebruik van Windows 8(.1), stap over naar de app, bij gebruik van Windows < 8, mogelijk lost de html5 ondersteuning het in de toekomst ook op voor je E350.

Testing, one, two ...

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 19:42
Ik draai ook op een E350, icm w8.1 en kodi draaid dit prima vanaf een ssd. Als mediaopslag gebruik ik een 2TB interne hd.Ik merk de laatste tijd wel dat met sabnzb op de achtergrond, het systeempje er moeite mee begint te krijgen. Ik loop al een tijdje te denken aan een nuttige upgrade. Wat voor een APU raden jullie aan? Ik wil een mini ITX board.
Misschien dat er meer mensen met het idee spelen ?

• Cpri
Bedankt voor de info.
Kaart kost idd 33 euro dus dat is wel het proberen waard.
Kaarten met meer geheugen en/of snellere processor doe idd hierbij niet ter zake.
Ik draai nog windows 7 dus een opgrade naar 8.1 is ook het overwegen waard maar is meer merk aangezien er ook nog wat kleine derver taakjes worden uitgevoerd welke ik dan allemaal opnieuw moet instellen
(ftp server, file server, ssh server, subsonic server, utorrent server)

• Cpri
Even in de price watch gezocht.
Voor 6 euro meer kan ik ook deze kopen
MSI GeForce GT 720 1GB

Is dit echt zoveel beter of valt het eigenlijk wel mee.
(en kan ik de 6 euro beter gebruiken)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mocht er een ander kaartje gekocht gaan worden, let er dan ook voor op dat het LP (low profile) bracket ook wordt meegeleverd of apart aangekocht. Diverse low-profile kaarten worden namelijk niet als zodanig geleverd en missen (uit kosten-overweging), de 2 LP brackets.

Als voorbeeld, onderstaande videokaart zelf is eigenlijk LP, maar de uitvoering is full hight. Even voor aankoop controleren of de losse LP brackets in de doos meekomen.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2000542511.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/1399907531.png

Testing, one, two ...

• Cpri
Bedankt voor je opmerking maar hoe controleer je dat.
Nu maar een vragen formulier ingestuurd

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Staat meestal bij de specificaties (accessoires) vermeld of ze erbij zitten. Naar welke kaart gaat je interesse nu het meest uit? (linkje)

Testing, one, two ...

• Cpri
Denk toch dat ik voor de 720 ga.
Toch net weer wat nieuwer en voor die paar euro ga ik niet moeilijk doen
Zie overigens bij geen van de leveranciers een linkje met accessoires
https://www.4launch.nl/sh...-1GB--Silent--LP/tweakers

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze staan er bij dat type niet apart bij vermeld en de productbrief van deze videokaart geeft het ook niet aan. Daar komt bij dat 4launch ze apart te koop aanbied. Er staat "Asus" bij maar in de link verwijzen ze naar deze videokaart;

https://www.4launch.nl/sh...kers#p-4-productid-139079

Testing, one, two ...

• Cpri
Dus moet ik 5 euro extra betalen voor iets waarvan het logisch is dat het als zodanig geleverd wordt.
Er staat namelijk wel dat het een Low Profile kaart (LP) is.
Maar dan zonder de juiste brackets

Ook bij de andere leveranciers zie ik het niet zo snel staan

Als het zo is dan is het zo maar voel me toch wel een beetje bekocht

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gewoon even vragen bij de shop waar je hem gaat bestellen, en anders vragen naar een type waar ze wel bij zullen zitten (zonder dat het duurder gaat worden). Heb al zo vaak van dit soort kaartjes binnengekregen en afhankelijk van merk/type, zaten ze de ene keer er wel bij, de andere keer weer niet.

Testing, one, two ...

• Nielson
  • Laatst online: 01:21
Bij Asus zitten ze er uit vaker niet dan wel bij, bij MSI meestal wel.

• Cpri
Zonet bij MYCOM de kaart besteld (MSI GeForce GT 720 1GB).
Heb er maar een mail achteraan gestuurd met het verzoek om het te leveren met Low Profile brackets.
Nu maar even afwachten.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb net maar even een Windows 7 E-350 systeempje aangesloten. Silverlight gedeïnstalleerd en Google Chrome geïnstalleerd i.v.m. HTML5 ondersteuning. Netflix gaf direct een foutmelding maar nadat ik het e.e.a. had ingesteld kon ik Netflix gebruiken. Het loopt in ieder geval stukken soepeler dan via Silverlight (en E-350), de ondersteuning voor HTML5 is dus al beschikbaar.

Testing, one, two ...

Pagina: 1