Game PC; Budget €800,-

Pagina: 1
Acties:

• Bobbreede
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, surfen, tekstverwerken. De games die gespeeld zullen worden zijn Far Cry 4 & De Sims 4 op 1080P.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- max. Incl. Windows en verzendkosten. Ik zet 'm zelf in elkaar. Randapparatuur is er al.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, tobo, muis & HD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, een goede GPU. Verder zie lijstje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er zijn geen eisen m.b.t. grootte en geluid.

Ga je overklokken?
Nee, er wordt niet overgeklokt.

Voor mijn schoonzusje heb ik a.d.h.v. de BBG van januari de onderstaande lijst gemaakt. Ik heb 'm praktisch gekopieerd, de lijst, behalve de GPU. Deze zou ik graag tweedehands oppikken hier op het V&A.

Mijn voorkeur gaat dan uit naar deze kaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X à €140,-.

Het lijstje komt er dan als volgt uit te zien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 174,95€ 174,95
1Asus B85M-G (C2)€ 65,70€ 65,70
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 97,95€ 97,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,50€ 63,50
1Seasonic S12G 450W€ 66,50€ 66,50
1Crucial MX100 256GB€ 96,99€ 96,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 596,54

In totaal zou ik dan, incl. de verzendskosten en de GPU, op zo'n €760,- uitkomen.

Ja, ik zit dan onder het budget, m.i. zou dit voldoende moeten zijn voor haar wensen. Dan geef ik liever niet teveel uit. :)

Het enige wat ik verwacht/hoop beter te doen is het werkgeheugen. Ik heb altijd begrepen dat 2 reepjes van 4 GB beter is dan 1 reepje van 8 GB. Nu las ik ook dat de 4 GB reepjes niet interessant geprijsd zijn. Zij zal geen meerdere dingen tegelijk hebben draaien, is het dan een merkbaar issue?

Jullie in ieder geval alvast bedankt voor de genomen moeite! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Bobbreede op 31-01-2015 14:18 . Reden: Def. maken van lijstje ]

Why so serious?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Advertenties plaatsen is geen probleem. Dat gebeurt heel veel. Die Sapphire 290 kán namelijk best een reference zijn, daar heb je verschillende van (al worden de niet-reference modellen vaak geadverteerd met Tri X etc). Een reference is trouwens makkelijk te herkennen en de doos ook.

Rest van je setup heb je mooi gekozen, al is je SSD natuurlijk wel vrij klein. Je hebt nog wat ruimte over. Waarom geen 256GB exemplaar?

Qua case zou je overigens ook nog naar iets kunnen kijken waar je niet per se nog 2 (?) extra fans in hoeft te zetten!

• Bobbreede
br00ky schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:57:
Advertenties plaatsen is geen probleem. Dat gebeurt heel veel. Die Sapphire 290 kán namelijk best een reference zijn, daar heb je verschillende van (al worden de niet-reference modellen vaak geadverteerd met Tri X etc). Een reference is trouwens makkelijk te herkennen en de doos ook.
Dan is dit een reference model, zie advertentie: http://tweakers.net/aanbo...ompleet-met-garantie.html Dan zou mijn voorkeur naar deze uitgaan: http://tweakers.net/aanbo...bished-dus-als-nieuw.html Lijkt mij dat ik met deze kaart ook kan voldoen aan de 'eisen'?
Rest van je setup heb je mooi gekozen, al is je SSD natuurlijk wel vrij klein. Je hebt nog wat ruimte over. Waarom geen 256GB exemplaar?
Mooi gesproken, maar heb er weinig aan gekozen. :) SSD ga ik aanpassen!
Qua case zou je overigens ook nog naar iets kunnen kijken waar je niet per se nog 2 (?) extra fans in hoeft te zetten!
Zou je me een kant op kunnen wijzen dat ook binnen het budget past?

Why so serious?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Bobbreede schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:10:
[...]

Dan is dit een reference model, zie advertentie: http://tweakers.net/aanbo...ompleet-met-garantie.html Dan zou mijn voorkeur naar deze uitgaan: http://tweakers.net/aanbo...bished-dus-als-nieuw.html Lijkt mij dat ik met deze kaart ook kan voldoen aan de 'eisen'?
Zeker, natuurlijk wel wat minder krachtig. Dezelfde aanbieder had tot voor kort 290's in de verkoop voor 180, maar die zijn blijkbaar bijna op, dus gaat de prijs omhoog.
Zou je me een kant op kunnen wijzen dat ook binnen het budget past?
Een veilige keus is bijv. pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed). Een no nonsense kast die je biedt waar je voor betaalt. Alternatieven: pricewatch: Cooler Master Silencio 352, pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0, pricewatch: Corsair Carbide SPEC-01 Red Led, pricewatch: Cooler Master N400 KKN1. Let wel op dat er een aantal microATX kasten tussen zitten. Dat gaat met je huidige bord wel goed, maar mocht je ergens tijdens dit topic nog switchen naar een ATX bord gaat dat niet in allemaal passen.

• Bobbreede
Dan ga ik voor de veilige keus. Heb al eens eerder een systeem in elkaar gezet met dezelfde kast kwam ik net achter 8)7 Zie ook dat er 2 fans meegeleverd worden, lijkt me ook voldoende toch?

Verder heb ik n.a.v. jouw reactie de SSD aangepast. En dan denk ik een prima systeem te hebben, gezien het doel dan.

Jij in ieder geval bedankt voor je reacties en moeite! :)

Why so serious?

• Bobbreede
[...]
Nu zit ik met een vervolg vraag: Via een studiegenoot van me kan ik via zijn opleiding gratis aan W 8.1 komen (legaal). Dat scheelt me dus € 100,- in het budget. Mijn lijstje heb ik al besteld, excl. Windows. Daar kan ik niets meer aan veranderen.

Zoals eerder geschreven wilde ik in eerste instantie voor een 280x gaan. Nu is er dus ruimte voor een 290. http://tweakers.net/aanbo...bished-dus-als-nieuw.html

Mijn vraag: Wat moet ik doen? 8)7 Natuurlijk, die 290 is beter dan de 280x, dus dat zou een logische keuze zijn. Andere kant, Nvidia heeft laatst de 960 uitgebracht. Deze kaart heeft mindere prestaties maar mijn schoonzusje heeft ook andere eisen dan ik.
  • Dus misschien voldoet deze kaart wel aan al haar eisen,
  • Deze kaart is nieuw (garantie)
  • Veel games zijn geoptimaliseerd voor Nvidia (zoals Far Cry 4)
Mijn voorkeur gaat lekker makkelijk uit naar het bestellen van de 290. Anderzijds komen mij verschillende horror verhalen ter ore, zoals het optimalisatie verhaal. Andere kant denk ik bij mijzelf, in hoeverre geldt dat voor mijn schoonzusje die graag lekker wilt gamen. En dus niet met ultra settings op 4K.

Ik heb even hardop nagedacht, zoals jullie kunnen zien O-) en nu hoop ik dat jullie mij kunnen adviseren! Alvast bedankt! :)

Ps. En ik twijfel of het niet allemaal overkill is, zo'n 290. Dat haar budget 800 is wil niet zeggen dat het ook op moet. Dus misschien volstaat het voor haar allemaal wel met de 280x.

[ Voor 6% gewijzigd door Bobbreede op 01-02-2015 20:47 . Reden: toevoeging ]

Why so serious?

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:48

Tribits

Onkruid vergaat niet

Bobbreede schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:35:
[...]
Nu zit ik met een vervolg vraag: Via een studiegenoot van me kan ik via zijn opleiding gratis aan W 8.1 komen (legaal). Dat scheelt me dus € 100,- in het budget. Mijn lijstje heb ik al besteld, excl. Windows.
Da's dan vermoedelijk een Dreamspark licentie, maar sowieso is het nooit toegestaan een versie die je voor studiedoeleinden krijgt weg te geven of door te verkopen. Nu zal de sleutel best werken en activeren maar het blijft eigenlijk net zo illegaal (of net zo min legitiem om het in MS jargon te zeggen) als een ISO'tje van TPB trekken. Je loopt ook gewoon het risico dat je vriend wat te veel kopietjes weggeeft en de sleutel geblacklist wordt en je over een half jaartje bij de heractivering alsnog met een probleem zit. Daarnaast weet ik niet hoe de voorwaarden van Dreamspark precies zijn maar bij de voorganger daarvan (MSDNAA) was er een clausule opgenomen dat de opleiding bij misbruik de kosten van de software in rekening gebracht kreeg. Houdt er dus rekening mee dat je vriend er ook nog mee in de problemen kan komen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Bobbreede
Tribits schreef op maandag 02 februari 2015 @ 01:10:
[...]

[..]Je loopt ook gewoon het risico dat je vriend wat te veel kopietjes weggeeft en de sleutel geblacklist wordt en je over een half jaartje bij de heractivering alsnog met een probleem zit. [..] was er een clausule opgenomen dat de opleiding bij misbruik de kosten van de software in rekening gebracht kreeg. Houdt er dus rekening mee dat je vriend er ook nog mee in de problemen kan komen.
Shoot, dat zijn risico's die de €60,- (studenten versie) niet waard zijn. Dank voor de heads up!

Why so serious?

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:48

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dat ging voornamelijk over die 'gratis' (je opleiding betaalt er gewoon voor via een abonnement) Dreamspark versies, voor een normale studenten versie zal MS wel een stuk minder hard lopen want die is maar een paar tientjes goedkoper dan een standaard versie. Maar goed, MS heeft het standpunt dat een verkeerde licentie gelijk staat aan geen licentie dus eigenlijk schiet je er niets mee op.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1