Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, surfen, tekstverwerken. De games die gespeeld zullen worden zijn Far Cry 4 & De Sims 4 op 1080P.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- max. Incl. Windows en verzendkosten. Ik zet 'm zelf in elkaar. Randapparatuur is er al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, tobo, muis & HD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, een goede GPU. Verder zie lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er zijn geen eisen m.b.t. grootte en geluid.
Ga je overklokken?
Nee, er wordt niet overgeklokt.
Voor mijn schoonzusje heb ik a.d.h.v. de BBG van januari de onderstaande lijst gemaakt. Ik heb 'm praktisch gekopieerd, de lijst, behalve de GPU. Deze zou ik graag tweedehands oppikken hier op het V&A.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar deze kaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X à €140,-.
Het lijstje komt er dan als volgt uit te zien.
In totaal zou ik dan, incl. de verzendskosten en de GPU, op zo'n €760,- uitkomen.
Ja, ik zit dan onder het budget, m.i. zou dit voldoende moeten zijn voor haar wensen. Dan geef ik liever niet teveel uit.
Het enige wat ik verwacht/hoop beter te doen is het werkgeheugen. Ik heb altijd begrepen dat 2 reepjes van 4 GB beter is dan 1 reepje van 8 GB. Nu las ik ook dat de 4 GB reepjes niet interessant geprijsd zijn. Zij zal geen meerdere dingen tegelijk hebben draaien, is het dan een merkbaar issue?
Jullie in ieder geval alvast bedankt voor de genomen moeite!
Gamen, surfen, tekstverwerken. De games die gespeeld zullen worden zijn Far Cry 4 & De Sims 4 op 1080P.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800,- max. Incl. Windows en verzendkosten. Ik zet 'm zelf in elkaar. Randapparatuur is er al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, tobo, muis & HD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, een goede GPU. Verder zie lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er zijn geen eisen m.b.t. grootte en geluid.
Ga je overklokken?
Nee, er wordt niet overgeklokt.
Voor mijn schoonzusje heb ik a.d.h.v. de BBG van januari de onderstaande lijst gemaakt. Ik heb 'm praktisch gekopieerd, de lijst, behalve de GPU. Deze zou ik graag tweedehands oppikken hier op het V&A.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar deze kaart: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X à €140,-.
Het lijstje komt er dan als volgt uit te zien.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 174,95 | € 174,95 |
| 1 | Asus B85M-G (C2) | € 65,70 | € 65,70 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,99 | € 96,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 596,54 | |
In totaal zou ik dan, incl. de verzendskosten en de GPU, op zo'n €760,- uitkomen.
Ja, ik zit dan onder het budget, m.i. zou dit voldoende moeten zijn voor haar wensen. Dan geef ik liever niet teveel uit.
Het enige wat ik verwacht/hoop beter te doen is het werkgeheugen. Ik heb altijd begrepen dat 2 reepjes van 4 GB beter is dan 1 reepje van 8 GB. Nu las ik ook dat de 4 GB reepjes niet interessant geprijsd zijn. Zij zal geen meerdere dingen tegelijk hebben draaien, is het dan een merkbaar issue?
Jullie in ieder geval alvast bedankt voor de genomen moeite!
[ Voor 12% gewijzigd door Bobbreede op 31-01-2015 14:18 . Reden: Def. maken van lijstje ]
Why so serious?