Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben aan het denken om mijn trage 55-300 te vervangen met een Tamron 70-300mm usd lens. Nu ik een tijdje een d7100 heb merk ik steeds meer dat de focus snelheid de camera niet bijhoudt, bijvoorbeeld bij rennende dieren e.d. De focus zit er al gauw iets naast. Ook valt de vr tegen.

Denken jullie dat het verschil de moeite waard is? Dat de lens zwaarder is maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je raakt natuurlijk ook wel 25mm op het bereik kwijt. En kijk ook even naar de verschillen in diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Die 25mm ga ik niet missen. Gebruik de 55-300 zelden op 55mm. Qua diafragma ga ik er op vooruit toch? F/4 op 70mm tov f 5 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Och, ik zie het inderdaad. Je gaat dan aan minimale diafragma er iets op vooruit dan inderdaad., maar uiteindelijk is het diafragma ook 5.6. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 30-01-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat klopt maar een 70-200 f4 of zo ligt toch echt buiten budget op dit moment :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Had verkeerde filmpje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Die review had ik gezien ja. Hij is erg positief over de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:45

bobcom

Dedicated dabbler

Da's geen review. Da's een commercial. Niettemin ben ik best te spreken over mijn Tamron 70-300 etc (waarom geven ze die dingen geen namen zoals automodellen - zoiets als Tamron 70-300 Standard Speed VC ofzo?). Maar kan geen vergelijk trekken met de 55-300.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
bobcom schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:31:
Da's geen review. Da's een commercial. Niettemin ben ik best te spreken over mijn Tamron 70-300 etc (waarom geven ze die dingen geen namen zoals automodellen - zoiets als Tamron 70-300 Standard Speed VC ofzo?). Maar kan geen vergelijk trekken met de 55-300.
Hoe vind je de focus snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Redelijk - maar geen turbo. Vandaar ook "Standard Speed VC". Misschien dat de 70-300 VR van Nikon wat sneller is - maar die moet ook wat meer kosten.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ja die is weer 150 euro duurder helaas. En lees dat de Tamron zich qua vc en optische kwaliteit kan meten met de nikon. Een vriend van me heeft dat ding trouwens, maar daar is de VR van kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
bobcom schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:57:
Redelijk - maar geen turbo. Vandaar ook "Standard Speed VC". Misschien dat de 70-300 VR van Nikon wat sneller is - maar die moet ook wat meer kosten.
Redelijk, als in genoeg voor vogels? Daar is mijn 55-300 meestal te karig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Hangt van de vogels af. Struisvogels zeker weten, reigers, eenden e.d. ook - maar schuw en klein vraagt doorgaans meer mm of een heel gunstige positie. En voor "Birds in Flight" moet je veel geluk en niet te veel afstand hebben. Als in: meeuwen ja, ganzen mwah, haviken of valken nah. Maar is mijn idee - een echte vogelaar weet waarschijnlijk heel wat preciezer het wat-wel-wat-niet van deze lens.

Edit: de gieren die je overigens met je huidige set-up hebt geschoten mogen er zijn! Betwijfel of de Tamron 70-300 Het Grote Verschil gaat maken.....

[ Voor 16% gewijzigd door bobcom op 01-02-2015 23:41 ]

Pagina: 1