Aankoopadvies extra HDD

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen96
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-02 22:32
Ik zoek een?
Ik wil een extra HDD aanschaffen voor opslag van foto's, films, series, etc. Op heb moment heb ik drie schijven in gedachte, namelijk de volgende:

pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
pricewatch: WD Green WD10EZRX
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Het positieve van de Seagate is dat deze sneller is, maar in principe heb ik dit niet heel erg nodig. Ik heb liever een iets langzamere en stillere schijf dan een snellere die meer geluid maakt. Dan zou de WD Green weer een goede zijn, deze is langzamer maar weer stiller. Ook kan de WB Blue, deze is weer iets sneller dan de Green maar weer iets luider (volgens mij?).

Wat is je budget?
Een bedrag rond de prijs van bovengenoemde schijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als het maar goed werkt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het moment heb ik het volgende:
• 120GB SSD
• 500GB HDD
• Intel i5 4670k
• GTX 770
• Asus Z87-A
• XFX Pro 650W
• Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
• Fractal Design Define R4 Black Pearl

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou niet voor de seagate gaan, veel faalgevallen bij, maar niet dat dat direct bij jou zal voorkomen want die schijf wordt toch niet zo hard gebruikt met wat jij gaat doen. Zelf gaat mijn keuze voor een WD Blue, de green is een goede schijf maar niet helemaal in orde...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd zou ik me over het geluid weinig zorgen maken. Je hebt een perfect geisoleerde Fractal met nota bene ook nog speciale rubberen houdertjes voor je HDD. Ik heb in mijn Fractal 2 oude(re) HDD's zitten die ik nooit of te nimmer hoor (jaja, n=1, dus zegt niks).

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb sinds het uitvallen van mijn externe 2tb een Wd green 30EZRX en hij bevalt me prima. Stil en ook in een fractal dus lawaai geeft het niet en tot op heden (ongeveer 5 maanden praktisch 24/7 muv doordeweeks gebruik) geen enkel probleem.
Wilde eerst de 4tb, maar die was toen niet leverbaar en moest snel zijn om data te kunnen redden.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita