• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02 21:51
Goedenavond Tweakers,

Allereerst weet ik niet of ik het juist subforum geopend heb. Ik kan me voorstellen dat ik het ook in een ander tabje had moeten plaatsen. Mocht dit zo zijn, excuses!

Wat zoek ik:

Mijn moeder heeft het toe aan een nieuwe laptop. Gewoon voor thuis op de bank. Alleen ze weet niet wat ze wil. Wil ze een tablet, wil ze een laptop? Ze weet het zelf niet. Oftwel ik ben op zoek naar advies.

Wat ga je met je laptop doen?
Het OS maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Ze wil er vooral mee kunnen surfen, fimpjes kijken (Netflix Popcorntime, Uitzendinggemist en zelf wat films er op zetten) en verder vooral Candycrush. Wel wil ze er ook af en toe wat stukken tekst op verwerken. Daarbij moet je denken aan rapporten verwerken (ze staat voor de klas) lessen voorbereiden etc.

Nja aan bovenstaande kun je al zien dat de eisen niet heel erg hoog zijn. Het enige waar ik dan ook tegen aan loop is:
  • Een 13inch laptop? Tja, kan... Maar is relatief toch zwaar en in veel gevallen een overkill denk ik voor de dingen die ze er mee doet. Een 'Transformer' zoals Asus aanbiedt? Ja zou kunnen. Maar heb je dan van beide niet net niets? De beperkingen die apple heeft (gesloten systeem, geen flashplayer). De vrijheid van android, alleen kwalitatief niet zo 'n goede tablet (of sla ik de plank nu helemaal mis?)
Wat is je budget?
Max 500€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet zo zeer veel meenemen. Wel op vakanties, maar verder vooral languit op de bank voor de tv. Maar het gewicht is wel degelijk van belang. Een 17inch 8 kilo zware laptop is geen optie.

Ik hoop dat jullie mij (ons) van enige advies kunnen voorzien!

Ik heb wat artikelen getagd waar ik over twijfel.. Weet niet of ik nog artikelen helemaal vergeet.

Alvast bedankt!

Rob

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 17:04
Ik denk dat de belangrijkste beslissing nu het OS gaat zijn. Als ik lees "Rapport verwerken" dan schiet ik al in de verdedigingsmodus waar de school bepaalde software hiervoor heeft die alleen onder Windows bruikbaar is. Als het OS geen beperking is, neem dan fijn een Asus Transformer. Heb er zelf een gehad (de TF300) en die is ideaal als crossover device. Ik miste echter dat ik bepaalde Windows software niet kon gebruiken. Maar voor consumptie (netflix, surfen) en productiviteit (office-achtige) is dat een prima apparaat.
Persoonlijk heb ik wat "exotische" software draaien, Basecamp, LOGO!soft en dat is Windows only (Basecamp mist functionaliteit in iOS). Voor mij werd de Surface Pro 3 het meest ideale apparaat ooit (maar ver boven budget).

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:18
Een acer switch 11 misschien iets voor je?
laptop en tablet in een...
Met windows

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee