Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb via bol.com de Soundsticks 3 gekocht voor de mooie prijs van 99 euro..
De eerste maal dat ik ze ontving was de productdoos zo beschadigd, dat ik ze gebeld heb en in overleg heb laten omruilen.
De tweede set die ik binnenkreeg daar ontbrak wat aan de inhoud.
Nu heb ik de derde gekregen. De productdoos was ook niet helemaal sjofel, maar wel zo dat ik het wil proberen, omdat ik ook niet het vertrouwen heb in wat ik volgende keer zou krijgen.

Ik heb ze (voorzichtig) uitgepakt, neergezet en niet veel later zag ik op de linker satellietspeakers wat krasjes bovenin t.h.v. de harman/kardon text.
De wat langere dunne krasjes zitten aan de zijkant en dat valt me niet op, want die kant is gericht op mijn monitor.
Er zit echter een kleine kras op de voorkant boven de K van kardon, die het licht weerkaatst en dat maakt dat ik niet kan doen alsof ik hem niet zie, hoe klein hij ook is (misschien is hij wat minder oppervlakkig),
Pic or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Towvumjl.jpg

Ik heb gewoon een reality check nodig, want als dingen veel geld kosten (voor mij) dan kan ik wel eens onredelijke hoge eisen aan de perfectie ervan stellen en me onnodig drukmaken. Maar goed, in sommige gevallen is het terecht, dus daarom ook mijn vraag:

Moet ik hier aan wennen en maak ik me onnodig druk of zou jij dit uncool vinden en (toch weeeeer) wat mee doen?

Bol.com heb ik wel al geinformeerd dat ik hem weer niet helemaal lekker heb binnengehad en zij hebben me een cadeaubon aangeboden, meer konden ze niet doen (behalve voor de vierde keer een ruil - maar ja, waar eindigt het..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 00:43

Bas90

Addicted2bass

Ik zou ruilen.. Je betaald voor een NIEUW onbeschadigd produkt.. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

"Life goes on" zou het bij mij zijn. Geneuzel in de marge. 1 keer je huisdier er langs en het is erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:02
Het blijft plexiglas en daarmee altijd krasgevoelig. gezien de afmetingen van de sticks en de afmeting van de kras (enkele mm's) zou ik er geen tijd in steken en genieten van het geluid.

[ Voor 56% gewijzigd door nachtnet op 30-01-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Bij bol.com is er een kleine kans dat je een product krijgt dat al eens geretourneerd is. Die kras valt imo erg op, en aangezien het gratis retourneren is zou ik het gewoon retourneren.

[ Voor 10% gewijzigd door Mastermind op 30-01-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Misschien kan Harman/Kardon wat voor TS betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Ik denk niet dat ik het zou accepteren, maar als je al een aantal keer hebt teruggestuurd zou ik er ook erg moe van worden.
Staat de herman kardon onder het plexiglas? Tenminste ik lees dat het daar van gemaakt is.
Als dat er onder staat zou je het krasje eruit kunnen proberen te polijsten. Maar of het er echt beter van word is de vraag. Je hebt ook een soort van pasta voor krassen op telefoonschermen.
Maar het is een hoop gedoe voor een kras die er gewoon niet op hoort te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 30-01-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 17:55
Ik heb in december ook al overwogen om deze te bestellen bij bol.com omdat bij de andere winkels de prijs veel hoger was.
Refurbished koop je ze direct bij HK voor 129,00 en op het moment is de eerstvolgende goedkoopste webshop 139,00.

Ik dacht en denk dus dat bol.com een partijtje heeft waar iets mis mee was. Geretourneerde producten of misschien zelfs refurbished, die ze gewoon als nieuw verkopen.

Maar misschien dat je geluk hebt en dat de volgende wel perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
@All, bedankt voor jullie reacties. Ik had gehoopt dat iedereen hetzelfde zou zeggen (wishfull thinking) ;) Maar de verschillende invalshoeken helpen wel om het een beetje in perspectief te plaatsen.

Inderdaad Xeonfan, ben er moe van... als het de eerste keer was, had ik hem zonder veel bedenkingen laten omruilen.. Ik denk dat ik dat polijsten alleen aandurf als er een beproefde methode is, want ik heb het talent om dingen erger te maken dan ze waren. Maar ik stel het op prijs dat je meedenkt, ik hou het wel in gedachten if all else fails :)

@SiC123: precies! Daar heb je gelijk in. Ik zag dat iemand op bol.com ook gevraagd heeft of ze refurbished waren. Bol.com ontkende dit. Maar ik heb (vooral nu) wel het gevoel dat die lage prijs toch ergens op gebaseerd is. Het is niet de Solden, want ze hebben al langer deze prijs gehad.
Opnieuw omruilen lijkt me daarom weer vragen om een ander artikel uit diezelfde stapel..

Ik denk wat ik nu eerst ga doen, is Fridgeman's raad opvolgen en Harman/Kardon contacteren.
Het is het proberen waard en in Bol.com heb ik geen vertrouwen meer w.b. deze speakers tenminste.
Als ik van hen een reactie hier op krijg, laat ik het hier weten.
Voor verdere adviezen hou ik me altijd aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Wat maakt het uit wat mensen hier van je vinden? Je moet doen waar je het beste gevoel aan overhoud.

Als je het echt wil weten. De foto gezien te hebben zou ik het hierbij laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 13:01
Je hebt er last van, zou ze dan ook ruilen. Je hebt recht op een piekfijn product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 17:55
Opgepleurd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:19:
Wat maakt het uit wat mensen hier van je vinden?
Het internet als klankboord gebruiken kan handig zijn. Misschien zijn je verwachtingen niet realistisch, of heeft iemand een geweldig idee waar je zelf niet aan hebt gedacht.
Als je het echt wil weten. De foto gezien te hebben zou ik het hierbij laten ;)
Ik zou, gezien de geschiedenis, in ieder geval niet voor een nieuw product van Bol.com gaan. Of voor de laatste keer terugsturen, of deze houden.
Wellicht is het een idee om ze later nog eens met een spuitbus verf onder handen nemen als het echt blijft storen. Die sateliet speakers zijn niet normaal open te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door SiC123 op 31-01-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12
Ik heb die setjes vaker voor 99 euro voorbij zien komen, het is dus een realistische aanbiedingsprijs en je mag verwachten dat ze nieuw en onbeschadigd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als je voor een dergelijke design speakerset gaat (doorzichtig plexiglas), dan wil je ze onbeschadigd hebben lijkt me? Vind ik niet mierenn**ken hoor.

De prijs doet inderdaad wel vermoeden dat Bol een retourbatch op de kop heeft weten te tikken.

Wellicht kun je proberen dat alleen de beschadigde item(s) omgeruild worden.

Anyway, succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
Bedankt voor jullie reacties en meningen! Ben ik erg blij mee. :)

Ik heb per mail contact opgenomen met Harman Kardon, maar zij verwijzen toch naar Bol.com voor garantie of geven aan dat ik ze kan laten repareren bij CE-Repair. En dat ik ze ook bij hun kan kopen.
Niet echt een reactie waar ik superveel mee kan helaas.

Ik heb ook nog even nagevraagd bij zowel Bol.com als HK mocht er in de toekomst eens een aanspraak op garantie worden gedaan of dit in de weg kan zitten (gebruiksschade?). Misschien vergezocht, maar ik dacht er opeens aan en ach, waarom niet even vragen.

HK zegt dat gebruikssporen geen probleem zijn, voor gebruiksschade zelf toegebracht kan ik ze binnen garantie laten repareren (dat begreep ik niet helemaal, maar ik had een beetje een vibe dat het niet allemaal duidelijk overkwam), Bol.com geeft aan niet te kunnen beloven dat deze krassen de garantie niet in de weg zullen zitten en spoort toch aan ze te ruilen.

Ook al is dit voor eenieder anders of hij/zij het storend vindt, dat ik toch niet helemaal gek verklaard word om toch krasvrije te verwachten..... en dan ook een beetje de gedachte mijn garantie vanaf dag 1 misschien al in het geding is vanuit deze winkel gezien...... maakt dat ik hem terug zal sturen.

Dan misschien even wachten tot ik wat meer geld heb om ze elders aan te schaffen of even afwachten tot de prijzen in het algemeen dalen.

Overigens.... ik heb ook nog zelf even gevraagd of ze refurbished zijn. En het antwoord daarop was: "Wij leveren de artikelen nieuw, dit zijn geen tweedehands artikelen. U kunt hier zeker van zijn, ondanks de lagere prijs die wij aanbieden". Okay..... :N

[ Voor 5% gewijzigd door Venuz op 04-02-2015 16:12 . Reden: spelling ;) ]

Pagina: 1